persona veilig?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mayon, 2 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotte1

    Lotte1 Actief lid

    12 sep 2008
    346
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.
    Ik dacht dat je altijd iedere dag een test moest doen, maar dat is dus niet zo.
    Want dan zou het wel een heel duur "grapje" worden.
    Ik ga me er toch eens wat meer in verdiepen.
     
  2. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Nee gelukkig niet elke dag :).
    1e maand 16 keer alle andere maanden 8 keer. Ik vind het een fijne manier van anticonceptie en ook handig voor als ik juist wel weer zwanger wil worden. Is niet heel duur en je hebt geen hormonen, dat van die hormonen vind ik nog het grootste voordeel.
     
  3. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Persona staat trouwens ook wel op marktplaats als je 70 euro veel vind. Zou in principe moeten kunnen qua hygiëne en zo'n apparaatje kan gereset worden zodat hij zich gaat aanpassen aan jouw cyclus. Zelf heb ik wel gewoon een nieuwe gekocht.
     
  4. Lotte1

    Lotte1 Actief lid

    12 sep 2008
    346
    0
    0
    Ik vind het verschil tussen de nieuwprijs de prijzen die op mp voor een persona gevraagt worden zo klein dat ik heb besloten om een nieuwe te kopen.
    Maakt het nog uit welke stripjes ik erbij koop?
    Ik heb sites vergeleken en zag dat de stripjes op de site waar de goedkoopste persona verkocht wordt duurder zijn dan de stripjes op een andere site.
     
  5. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Als de stripjes maar van Persona zijn is het goed.

    Maar das apart, groen licht op je eisprong.. (ben even de naam kwijt.) hoe kan dat nou?

    En Oxbow, met BV zou ik niet aan de Persona beginnen hoor.. Zo onregelmatig vaak.. Ik had in het begin een paar cycli zonder eisprong, misschien heb jij dat ook?
     
  6. Lotte1

    Lotte1 Actief lid

    12 sep 2008
    346
    0
    0
    Oké, thanks.
    Dan ga ik even internet afstruinen op zoek naar de goedkoopste stripjes :)
    Hoezo zuunig hahaha.
     
  7. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
  8. Lotte1

    Lotte1 Actief lid

    12 sep 2008
    346
    0
    0
    #88 Lotte1, 16 mei 2011
    Laatst bewerkt: 16 mei 2011
    Dat scheelt me weer zoeken ;)
     
  9. Seth

    Seth Niet meer actief

    Denk zelf dat heel persona dan geen nut heeft.... ;)

    bedoel... bij mij is laats bloed geprikt (hormoonspiegels) en die waren waarschijnlijk door de bv erg afwijkend....
    (laag oestradiolgehalte...)..terwijl prolactinegehalte (wat eisprong onderdrukt) al normaal was... dit was in februari... maar ben nog niet ongi....

    Niet rot bedoeld maar
    denk dat dit zonde is van je testen....
    bedoel... infeite zegt het nu helemaal niets....... ook al zou je een eisymbool hebben, kan dit veroorzaakt worden door andere hormonen....
    door bijvoorbeeld ook een laag oestradiol gehalte, net als dat vrouwen in de overgang, die kunnen ook vals positief kunnen testen, omdat het tegenhangende hormoon LH dan vaak juist verhoogd is....

    Verder kan je cyclus zooooooo onregelmatig zijn... als je kindje net wat meer/minder drinkt... dat persona zooooo van slag kan zijn....;)


    ben hier nu aan t temperaturen, om te kijken of er al wat op gang komt...
    (ook je afscheiding kan trouwens beinvloed worden door bv.... (stond op FF) dus ook DAT zegt dus helaas niets.... al vul ik het toch maar soms in....)

    want ik vind het ook vervelend, om geen duidelijkheid te hebben..... :cool:
     
  10. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Seth, je hebt er veel verstand van!

    Oxbow, was benieuwd hoe het met je is, hier vandaag ongi geworden.. cyclus van 33 dus kan nog mooi.
     
  11. Seth

    Seth Niet meer actief

    nouja... heb me flink ingelezen.... omdat ik dus allerlei klachten had/heb... en graag duidelijkheid wilde krijgen..... ;)

    heb zelf deze bv periode dus ook over persona staafjes gepiest... (zonder het computertje...) maar DAT werkt ook niet...
    Zelfs licht positieve zwangerschapstesten gehad.....

    toen ik ook nog een knobbel in mn borst had, maar naar huisarts en vandaar het bloedonderzoek....

    ga hier gauw met de bv stoppen... tis welletjes geweest...
    Baal er wel van dat persona niet werkt hier.... ;)

    Vraag me af hoe groot de kans zou zijn dat het weer gebeurd.... maarja.. is wel een groot risico..... ;)
     
  12. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    O das apart allemaal zeg! Ja balen voor je dat het niet werkt. Waarom gebruik je geen andere AC of had je dat al eens verteld? Het topic is inmiddels zo lang geworden sorry..

    Hoe is het afgelopen met de knobbel dan?? :( Hoor je wel vaker bij BV toch.. Maar je weet nooit!

    Persona, als je echt niet meer zwanger wilt worden kun je hem toch niet gebruiken dan.. Anders een poosje rustig aan en alleen vlak na/voor de ongi? Doen wij meestal ook. :):)
     
  13. Seth

    Seth Niet meer actief

    dacht eerst borstvoeding, maar heb na weeeken toch maar laten checken, heb echo+ mammo gehad en was goedaardig....(lipoom)...

    tja.... ben niet zo voor de (kunstmatige) hormonen.... ;)
    vent zou geholpen worden.... maar we twijfelen weer (het is gelijk zo definitief), dus is het weer op de lange baan geschoven.....
    zit nu te denken aan nuvaring.... (?)


    hahaha.... mn vorige ei was op dag 9... (heb het ff nagekeken bij FF), terwijl ik 4 dagen ongi was....:D
    dus net na ongi werkt hier ook niet.... :D

    Ach ben gewoon een beetje vreemd.....
    gelukkig heb ik niet veel moeite te hoeven doen om zwanger te worden... het kost mij meer moeite om NIET zwanger te worden....;)
     
  14. oxbow

    oxbow Niet meer actief

    Seth vervelend dat je hem niet kan gebruiken, het lijkt me fijn als je geen hormonen wil.

    Ik zit nu op dag 26 van mijn cyclus en nog steeds een rood lampje en hij geeft een knipperende M is dit normaal? of betekend het dat ik toch volgens de persona ergens mij ei gehad moet hebben rond dag 12?

    Verder weet ik nog niet of ik ermee door ga zolang ik bv geef.
    Vind het een beetje zonde van mijn geld en ik ben nu ook al een paar dagen evrgeten te kijken 's morgens terwijl hijin de douche ligt.

    Seth: gelukkig is het knobbeltje in je borst niets kwaadaardigs.
    Wordt het nu wel extra in de gaten gehouden?
     
  15. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Oxbow dan heb je geen ei gehad denk ik. Bij mij knipperde hij ook vanaf dag 25 ofzo? Ik heb hem gewoon met de ongi ingedrukt.
     

Deel Deze Pagina