vragen over ovulatietesten!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LadyAnn, 26 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyAnn

LadyAnn Actief lid

27 apr 2008
    110
    0
    0
    Gastouder/kinderopvang
    Hoi Allemaal

Zoals jullie onderaan kunnen lezen heb ik een onregelmatige cyclus, maar wij willen deze maand beginnen met de ovulatietesten. Wanneer zou ik het beste kunnen beginnen met testen? Ben nu net deze week ongi vandaag laaste dagje denk ik dus kan nu mooi deze ronde in.
    Begint het tellen vanaf eerste dag van de menstruatie of vanaf de eerste dag dat het weer weg is?

Hoop dat jullie een duidelijk antwoord kunnen geven iig alvast bedankt :)

2. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik ben deze maand begonnen met ovulatietesten en je begint te tellen vanaf de 1e dag van je menstruatie.
    Op de verpakking van de ovu testen staat een lijstje met het aantal dagen van je mensturatie. Daarachter staat op welke dag van je cyclus je moet beginnen met testen.
    Je kan dus heel makkelijk en snel aflezen wanneer voor jouw de beste dag van je cyclus om te beginnen. Erg handig hoor!

3. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Ik zou online een hoop testen halen en dan vroeg in je cyclus al beginnen. Liever een paar testen gedaan en te vroeg begonnen dan te laat en je eisprong helemaal missen.

4. LadyAnn

LadyAnn Actief lid

27 apr 2008
    110
    0
    0
    Gastouder/kinderopvang
    Nou heb 30 testen binnen joehoee :)

Was toch in de aanbieding van matcare en heb de makkelijke waar je zo even over heen kan plassen. Hou niet zo van gesmeer ermee haha
    Nu nog even bekijken welk tijdstip het beste in mijn schema past. Begin morgen dan is het dag 8. Ben net vandaag klaar met de menstruatie dus is vast nog te vroeg maar ok.

iig bedankt voor jullie antwoorden :)

5. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Ik begin altijd op dag 9 zodat ik zowel een korte als lange cyclus daarmee dek.

6. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    ik ben op dag 10 begonnen en had op dag 11 een posi test.
    terwijl volgens m`n banner en verschillende berekeningen deze pas op dag 13 zou zijn.
    zo zie je maar...beter te vroeg dan te laat beginnen.

succes!

7. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Ik heb ook een vraagje:

Ik ben nu bezig in ronde 2. Heb dus nadat ik was gestopt met de pil 1 menstruatie gehad (uit mezelf, zonder pil)
    Nu ben ik als ik uit moet gaan van de cyclus van vorige maand (27 dagen) vandaag 4 dagen over tijd. Ik heb zaterdag getest en deze was negatief. Nu zit ik dus eigenlijk te wachten tot ik ongi word. Maar het kan natuurlijk ook dat ik deze ronde geen eisprong heb gehad en ik deze maand ook niet ongi ga worden. Als dat het geval is, wanneer kan ik dan toch een ovulatietest doen? Want ik heb niets om aan vast te houden nu. Of kan ik beter vanaf morgen beginnen met tempen en dan een ovulatietest doen, als mijn temp stijgt?

Graag jullie advies.

Liefs kweb

8. LadyAnn

LadyAnn Actief lid

27 apr 2008
    110
    0
    0
    Gastouder/kinderopvang
    @Naiobi
    Ik zie dat je ook lekker schommelt met je cyclus ben vandaag begonnen net ff geprobeert. Hij is Negatief maar idd beter te vroeg dan ei gemist:)

Kan je ook een dag overslaan? Zoals nu is die negatief ook geen lichte streep. Of kan dat zo veranderen?

@ Linnie
    Daarom heb ik geen banner meer klopte toch niks van en dan raak ik alleen maar in de war. Ik volg mijn agenda maar.Succes ook voor jou je bent al lang bezig zie ik en hoop ellende achter de rug.

@ kweb meid ik ben zelf ook helemaal geen expert daarmee. maar ik zou toch eerst deze menstruatie afwachten voor ik met ovulatietesten zou beginnen. Ik wou eerst geen ovu testen doen maar me cyclus is zo onregelmatig dat dit toch wel handiger is(hopelijk) Maar ja idd je ei kan ook laat komen en dan kan het alsnog allemaal. Lastig he!

9. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    @ Ladyann, ik zou niet een dag overslaan.
    ik had namelijk ook maar 1 posi test. stel dat je net die dag niet test...dat zou balen zijn.
    ik ben idd al een hele tijd bezig..maar heb bij deze maand een heel goed gevoel..hopen dat het weer raak mag zijn dus.

zal ook voor jou duimen

10. LadyAnn

LadyAnn Actief lid

27 apr 2008
    110
    0
    0
    Gastouder/kinderopvang
    @ Linnie

Ohh jeetje maar 1 dag positief haha nee dan maar niet overslaan.
    Ik hoop dat het raak is voor je meid over een paar dagen weet je meer :)

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Kweb het kan zijn dat je cyclus veranderd door het stoppen met de pil.
    Als je even zoekt op het forum en ontpillen in tikt dan staat daar een heleboel info.

Succes dames

Deel Deze Pagina