prikpil of niet?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mutselfrutsel, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutselfrutsel

mutselfrutsel Actief lid

22 aug 2009
    109
    0
    0
    hoi meiden,

ik twijfel of ik aan de prikpil moet gaan, omdat ik mijn pil nog al vaak (ong.3x pw) vergeet gebruiken we extra veiligheidsmiddelen.
    maar dit is ook niet alles, en de prilpil die vergeet je niet zo snel omdat je er toch voor naar de dokter moet dus die is wat dat betreft ideaal voor mij.
    maar nou heb ik gehoord dat je de prikpil beter niet kan gaan gebruiken als je nog kinderen wil.
    weten jullie hier iets over?

2. Lila24

Lila24 Actief lid

28 jan 2009
    152
    0
    0
    Je kan de prikpil wel gebruiken als je later kinderen wilt. Wel moet je er rekening mee houden dat het langer kan duren voor de werkzame stoffen uit je lichaam zijn. Meestal geven huisartsen aan dat het in ieder geval een jaar kan duren voor dat je zwanger kan worden. Maar ja, met de gewone pil duurt het soms ook best lang.

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik heb hem eenmalig gehad en mijn eitjes groeien er niet meer door. Terwijl ik daarvoor net 3 maanden gestopt was met de pil een een normale cyclus had.

Volgens mijn HA zou ik weer zwanger kunnen raken snel... Je kan beter de Mirena plaatsen... Alles beter dan de prikpil... Of de Nuvaring.

De kans dat je menstrautie zeker een jaar tot 2 jaar wegblijft is groot.

Liefs

4. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ik ben jaren lang blij geweest met de prikpil.
    Ideaal eens of twee maal per jaar ongesteld.
    Super.

Tot ik daar mee gestopt ben, omdat ik ook kinderen wilde krijgen.
    Ik heb dus zeker 2 jaar gewacht totdat ik ongesteld werd en toen nog eens super onregelmatig. Soms 4 x pm. Daar zit je ook niet op te wachten.

Verder weet ik niet of je eitjes hierdoor niet meer groeien.
    Ik weet wel dat ik mij toen de tijd heb laten onderzoeken en daar kwam wel uit dat mijn eitjes in groei stil leken te staan.
    Maar of het door de prikpil komt ... dat weet ik niet.

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Komt bij mij overduidelijk door de prikpil ;) Dat is al bewezen. En mijn gyn zegt het ook.

Ik was voor de prikpil net 3 maanden gestopt emt de Microgynon en had gelijk een keurige cyclus van 28 dagen.

Daarna 1 shot prikpil en sindsdien geen eitjes meer. Maar ja zolang er geen eitjes zijn komt er ook geen menstruatie... En aangezien jij 2 jaar aan het "ontpillen" was van de prikpil.... Kan dat wel kloppen dat er nu geen eitjes groeien..

6. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik ben wel zwanger geraakt na gebruik van de prikpil.
    heeft een jaar geduurd.
    nu heb ik weer 2 shots gehad en in okt laat ik hem weer staan om voor een 2e te gaan proberen.
    het duurt namelijk wel even voordat het spul uit je lichaam

7. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

ik zou zeggen nee....er zijn genoeg alternatieve maar ga niet aan de prikpil...genoeg negatieve verhalen..

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Zou voor de Nuvaring gaan :) Je krijgt dan gratis sms service wanneer je de ring eruit moet halen en wanneer je hem moet plaatsen.

Mijn mannetje voelde hem niet zitten en hij kan 3 weken blijven zitten. Na die 3 weken krijg je dus een sms met verwijder je ring. Dan wordt je ongesteld en daarna krijg je weer een gratis sms plaats je ring.

Je hoeft met de Nuvarin amper te ontpillen :D

9. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Als je nog geen kids hebt en wel wil in de toekomst doe maar geen prikpil dan, veel te veel ellende al lijkt het makkelijk. Depo provera is echt troep!

10. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hmmm, ik was juist uitermate tevreden. En ik ben echt wel 10jaar aan de prik pil geweest. Nooit geen klachten gehad. Binnen 2maanden ongesteld en binnen 6 zwanger. Maar het schijnt inderdaad dat je echt 6 maanden in elk geval moet ontpillen zeg maar.

Sucses

Groetjes Janna

Deel Deze Pagina