iemand ervaring met de persona als anticonceptiemiddel? ben momenteel de pil aan het nemen maar voel me er vreselijk door, misselijk, hoofdpijn, humeurswisselingen... Nu las ik bij "zwanger worden" over de persona maar vind nergens informatie over mensen die het gebruiken als anticonceptiemiddel. Grtz x
Hier vind je alvast de link ivm de betrouwbaarheid. Ik las dat het niet zo heel betrouwbaar was, daarom dat ik even de tabel opgezocht heb.
Hoi, Ik gebruik nu persona omdat ik ook niet goed reageerde op de hormonen in andere anticonceptiemiddelen. Met de pil etc. was ik iedere maand wel zeker een week ziek en menstrueerde ik ongeveer 2,5 week per maand . Ik moet eerlijk zeggen: ik voel me geweldig sinds ik geen hormoon-troep meer gebruik. Maar.... ik ben nu toch op zoek naar iets anders want ik vind persona toch niet betrouwbaar genoeg, en ik wil op dit moment echt niet zwanger worden. Als een eventuele zwangerschap geen probleem voor je zou zijn, dan kan ik persona zeker aanraden. Anders niet. gr, Manouk
Hey Manouk, bedankt voor je reactie! Op de site van persona staat dat je best twee maanden pilvrij bent voor hem gaat gebruiken. Dus we hebben besloten ermee te stoppen en condooms te gebruiken en dan binnen enkele maanden misschien wel een persona aan te schaffen. Ik zou een tweede zwangerschap niet erg vinden maar omdat ik een keizersnede heb gehad en toch wel kans wil maken op een natuurlijke bevalling moet ik een jaartje geduld hebben daarom dat ik het nu nog even veilig wil spelen. Grtz x