Hallo, Gisteren bij Vlos geweest. Ik hoop heel erg op een zusje voor onze dochter maar bij deze vroege echo kwam ineens het geslacht ter sprake omdat het nogal duidelijk in beeld kwam. Ik zag zelf ook bij de foto van opzij genomen een soort duidelijk piemeltje omhoog wijzen. De vlos gaf aan dat het nog niet gezegd mag worden maar dat ze wel dacht dat het een jongen is. Nu voel ik me heel schuldig omdat ik op een meisje hoopte......De echo foto al tien keer gezien en naar een vriendin (moeder van jongen) gestuurd om te vragen of ze het herkende, ze herende het maar gaf aan wel een vergelijkbare foto van 15 weken te hebben en niet van 11 weken en 4 dagen. Mijn hoofd gaat alle kanten op. Ik wil het geloven en tijd nemen er aan te wennen maar aan de andere kant lees ik telkens dat het nog zo vroeg is er iets van te kunnen zeggen.....Maar..in Belgie bepalen ze het geslacht al vaak met 13 weken...dat zou dan toch ook te vroeg zijn? Wat denk je? Wat kan ik hiermee te beste doen? Ik zou nu willen dat er niets was gezegd over de echo...
Hallo, Er zijn methoden om het geslacht te bepalen bij een vroege termijn. Ze kijken dan of het embryonaal tuberkel (wat uitsteekt) naar boven of beneden wijst. Persoonlijk vind ik het erg vroeg om met zekerheid bij deze termijn al een geslachtsbepaling te doen. Wat je zou kunnen doen wanneer je het zeker wil weten is bij 16 weken een pretecho laten maken. Groetjes Gea