Hoi Dames, Ik heb even jullie advies nodig. Ik zit nog net geen jaar aan de prikpil maar aangezien ik hier vaak lees dat je met de prikpil heel lang bezig bent om uberhaupt je normale cyclus terug te krijgen wil ik hier snel mee stoppen, ook aangezien we vanaf volgend jaar februari willen proberen voor een kindje. Lang verhaal kort te maken. Ik wil dus overstappen naar de pil... Maar welke...?? Ik ben even de weg kwijt door alles wat er bestaat.. Mijn vraag is dus aan degene die de pil of meerdere hebben gebruikt. Welke, en wat was je ervaring ermee... Alvast heel erg bedankt!
Ik heb 6 jaar de pil geslikt altijd microgynon 30. Totdat ik daar echt last van begon te krijgen. Daar zitten namelijk mannelijke hormonen in ofzoiets. Stemmingswisselingen enzo. Toen ben ik overgestapt naar de yasmin. Deze vond ik op dat moment ook niet fijn, maar wel de beste die ik heb gehad. Toen heb ik marvelon gehad nou nooooooit meer! Wat werd ik een heks. T ene moment huilen andere moment boos. Misselijk hoofdpijn alles. Komt erop neer dat ik niet tegen hormonen kan. Vandaar dat ik nu ben overgestapt op het koperspiraaltje! Heeerlijk kan ik je vertellen! Lekker je eigen cyclus en je voelt je helemaal jezelf! Geen gekke hormonen. Alleen wel wat hevigere menstruaties. Ik zou jou echt het koperspiraaltje aanraden!