Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Roxanne , dat bloed verlies kan idd door je ei komen .
    Ook die buikpijnen kunnen er helaas helemaal bij horen .
    Heb ik ook elke maand ;)
    Ik zie dat je nu voor de 2e ronde voor het echie bezig bent .
    Nu weet ik natuurlijk niet hoelang je al met de persona in de weer bent , maar hou er rekening mee dat het zo een 3 maanden kan duren voor hij goed en duidelijk zn werk doet .
    De persona heeft 3 maanden nodig om je cyclus "te leren kennen" .
    Hopelijk heb je hier iets aan .
    Sterkte met die buikpijn !

Groetjes Joyce

2. Kejay

Kejay Niet meer actief

Nou hier nog steeds bruinverlies. Dit is al de 3de dag. Ik heb tot nu toe allemaal 30 dagen cyclussen gehad. Na de prikpil is mijn hele lichaam van slag. 2 keer opgewekte menstruatie gehad en 2 keer uit mezelf.
    Ik was inderdaad even vergeten dat de persona een tijdje nodig heeft. Dit is pas mijn tweede ronde met de persona. Ik wou graag weten of ik wel een eisprong heb.
    Ik word er alleen maar onzeker van nu, :) , komt omdat ik lees dat sommige de eerste maand al meteen het eisymbool hebben.

Moet ik mijn persona nu instellen op een nieuwe ronde of moet ik nog even wachten? Erg verwarrend allemaal.
    Heb vandaag wel geklust, voor de zekerheid :) was niet erg romantisch onder de douche, maar voor de zekerheid...

3. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Roxanne

Ik zou nog even wachten met opnieuw instellen .
    Tenzij je al langer als 2 dagen bloed verlies hebt , dan zou ik hem wel instellen .
    Een ei geeft soms wel wat bloed verlies , maar niet zoveel dat bv een hele week blijft aanhouden ;)

Bij mij heeft hij idd ook meteen een hele duidelijke ei gegeven de 1e maand .
    Maar dit is eerder uitzondering dan regelmaat hoor .
    Heb al heel vaak gehoord dat de persona de 1e maanden geen ei vind .
    Anders zou je erbij kunnen tempen om te kijken of je een ei hebt gehad .
    Dit is een vrij makkelijke en goedkope manier om te zien of je en ei sprong hebt gehad ;)

Ik zelf heb de mazzel dat ik mn eisprong altijd heel duidelijk voel .
    Nou ja , behalve de afgelopen 2 maanden dan :rolleyes:

Groetjes Joyce

4. Kejay

Kejay Niet meer actief

@ Joyce

Bedankt voor je antwoord. Ik bloed nu al 3 dagen, niet veel en niet rood. Als ik er morgen nog last van heb, stel ik de persona wel weer opnieuw in. Ik zit dan op een cyclus van 15 dagen deze maand. Eigenlijk te kort voor de persona.
    Allemaal zeer vreemd, misschien toch een groot deel te wijden aan stress.
    Temperaturen zie ik nog niet echt zitten, misschien over een paar maanden. Ik kan misschien wel van de site ovulatie testen kopen en gewoon een cyclus lang iedere dag even testen.
    Ik heb nog 1 doosje liggen voor de persona, dan zien we wel weer verder ;)

5. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Roxanne

Ja , 15 dagen is helaas idd veel te kort voor de persona ..
    Stress kan er idd wel een grote oorzaak van zijn .
    Ik zelf ben nu wel aan het tempen omdat mijn cyclus zo raar doet nu .
    Maar wij zijn dan ook al 2 jaar bezig (bijna) :rolleyes:
    En dan nog temp ik op last van de gyn , anders had ik het ook niet gedaan .
    Ondanks dat het vrij makkelijk en goedkoop is , vind ik het echt een crime .
    Vergeet het dan ook vrij regelmatig ( zal de gyn blij mee zijn ) :oops:
    Na 2 maanden zou ik het dus ook nog niet doen .
    Als je dit trouwens blijft houden , zou ik toch even terug naar je arts gaan .
    Dit is namelijk niet alleen te kort voor de persona , maar sowieso te kort voor een eisprong .
    Je moet minstens een cylcus van 21 dagen hebben om een eisprong te kunnen krijgen .
    Dit is wat de gyn tenminste tegen mij zei :rolleyes:

Succes ermee !

Groetjes Joyce

6. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je alles aanpakt als je al zo lang bezig bent!
    Ik ben ruim een jaar bezig geweest met ontpillen, voor mijn gevoel zijn we al heel lang bezig.
    Maar goed, als ik reeel ben is dat natuurlijk pas vanaf dat ik uit mezelf ongi ben geworden. Ik wil de druk op dit moment nog niet te veel opvoeren.
    Ach, het is de eerste keer dat ik een cyclus heb van 15 dagen. Als het vaker gaat gebeuren trek ik aan de bel. Voor nu denk ik dat het stress is.
    We wachten gewoon even af en dan zien we wel weer verder.
    Ben ook snel bang dat ik er te veel mee bezig ben!

Kan me trouwens wel voorstellen dat het een crime is om iedere dag je temperatuur op te nemen! Zou er zelf ook moeite mee hebben!

7. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hoi meiden, hoe is het bij jullie? Pluys.. bijna testdag! Ik duim voor jullie allemaal!

8. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    hey meiden,

ik wil graag weer jullie mening horen. Ik heb vanmorgen rond 10.00 uur een zw test gedaan (met ochtendurine). De test was toen negatief. Ik kom net thuis en ik kijk even naar de test, en wat zie ik 2 dikke strepen. Zo dik heb ik ze zelfs niet gehad tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik weet het je mag na 30 minuten de test niet meer aflezen, maar die streep is erg dik. Een indrooglijntje zou zelfs toch niet zo dik zijn. Ik heb zaterdag stiekum ook een test gedaan en daar is helemaal niks op te zien, zelfs geen indrooglijntje. Dus vandaar dat ik het erg vreemd vind.
    Ik zet de test van vandaag in mijn album zodat jullie hem kunnen zien. Ik ga er zelf echt vanuit dat ik ongsteld ga worden deze week omdat ik mijn ei niet duidelijk heb gevonden.

trouwens mijn man is weer lekker thuis \:D/

9. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Het ziet er toch wel positief uit! Heb je geen ander merk test meer liggen? Ik vind het heel vreemd. Ik moet wel zeggen dat ik niet meer zo vertrouw op de matcare testen. Ovulatietesten zijn negatief, terwijl persona positief is en zo. Ik zou eerst een ander merk proberen.

Succes! Pechvogel

10. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou er niet vanuit gaan dat je zwanger bent dan ....
    Er staat niet voor niets op de verpakking dat je het na zoveel tijd niet meer mag aflezen ;)
    Dat is (lijkt mij) om telleurstellingen te voorkomen .
    Heb je anders niet nog een andere test liggen die je zou kunnen doen ?
    Anders zou ik van de week een kruitvat test halen , die schijnen erg goed te zijn .

Succes en ik hoop natuurlijk wel dat je zwanger bent voor je !

Groetjes Joyce

11. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik ga er ook niet vanuit dat ik zwanger zou kunnen zijn. Bij mij was het juist omgedraaid met de testen, bij persona negatief en mat care positief. ik heb alleen nog maar mat care thuis liggen (wel de duurdere) ik ga die morgen maar eens proberen.
    Wat ik wel maf vind is als dit een indrooglijntje is dat hij zo dik en duidelijk is.
    Maar goed we zullen het morgen zien.

12. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    He Pluys, ik heb het wel eens vaker gehoord en die meiden waren toch zwanger.. die hadden gewoon iets te vroeg getest.. probeer het gewoon morgen of overmorgen nog een keer! Ik duim voor je!

13. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    dank je wel! Ja ga morgen toch maar weer een test doen, dan de luxere van mat care. Eens kijken wat die te zeggen heeft, maar nogmaals ik reken echt helemaal nergens op!

14. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Weet je al iets Pluys?

15. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    spannend hoor meid! Ik had een slechte uitslag van mn uitstrijkje (omdat ik 30 werd). NL Pap3A maar nu ben ik natuurlijk zwanger.. dus hoop dat het niets ernstigs is.. Ik moet 1/8 naar de gyn.. hebben jullie dat wel eens bij iemand gehoord?

16. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Hi Bruidje,

Dit heb ik wel eens gehoord. 3a is nog geen alarmfase. Meestal willen ze dan na een tijdje het uitstrijkje herhalen.

Google maar eens, dan kom je het zo tegen.

17. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ja dat dacht ik al, ik moet 1/8 naar de gyn maar geen idee wat tie wil doen.. ik hoorde al een inwendige echo.. zou ik op zich leuk vinden misschien dat het hartje van de beeb al klopt! afwachten maar..;)

18. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Al nieuws Pluys? Ben wel heel nieuwsgierig. Ik duim voor een positieve test!

19. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    vanmorgen een test gedaan en eigenlijk niks te zien, maar heb net de test goed bekeken en nu denk ik een heel klein mini streepje te zien. Maar lang niet zo dik als de test in mijn album. De :evil: :evil: zijn er ook nog niet, dus geen bloed geeft moed :) .
    Ik wacht tot zaterdag even af en als de :evil: :evil: er dan nog niet zijn dan maar weer een testje.

hoe is het verder met jullie?

20. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Jeetje Pluys het blijft spannend!

Deel Deze Pagina