Hallo dames, Mag ik hier even een paar vragen stellen over de Persona? - Is het gebruik van de Persona in principe gelijk aan het gebruik van ovulatietesten? Ofwel: meet de Persona ook LH? - En kun je dus een O-symbool (ovulatie) zien als een positieve ovulatietest? En als zodanig invoeren bij je kaartje op www.fertilityfriend.com? - Kun je de persona gebruiken met ochtendurine of maakt dat niet uit? Ik gebruik op dit moment ovulatietests van matcare (gecombineerd met temperaturen), maar ik vind het lastig dat je deze met middag-urine moet gebruiken. Daarom dacht ik aan de Persona. En ik zit er ook aan te denken om in de toekomst de Persona als voorbehoedsmiddel te gaan gebruiken, als ik eenmaal weer zwanger ben geweest, tussen 2 kindjes. Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze vragen.
Hallo Aquilegia, De persona doet hetzelfde als de ovu testen, hij meet je LH om je ei op te sporen. Als je een O-symbool krijgt dan betekend het dus dat je vruchtbaar bent. Dit komt samen met rode en groene dagen. Op de persona zit ook een lampje, die geeft een kleur aan. Rood is vruchtbaar en groen is geen kans op zwangerschap. Eigenlijk is de persona een anti conceptiemiddel dus je kan de persona goed blijven gebruiken na een zwangerschap. De persona moet je gebruiken met ochtend urine. De persona moet eerst je cyclus leren kennen en doet daar dacht ik ongeveer 3 cyclussen over. De eerste cyclus heb je 2 doosjes met testen nodig. En ja cyclus mag niet korter zijn dan (dacht ik) 21 dagen maar ook niet langer dan 35 dagen. Als je gaat beginnen met de persona dan kom je wel meekletsen toch? Succes!
Ik heb nog een vraagje: kun je de teststaafjes zelf ook interpreteren als een ovulatietest? En waar moet je dan op letten? Ofwel: hoe moet je ze interpreteren...? Dat staat natuurlijk niet in de handleiding van dat ding....
Hoi Aquilegia, De staafjes kun je interpreteren door naar de streepjes te kijken. Wanneer het rechterstreepje fel is en even dik als de linker, is hij positief. Soms was het rechterstreepje zelfs feller. Bij de negatieve tests zul je steeds de linkerstreep zien, al dan niet vaag en soms een vaag rechterstreepje. Soms kun je de rechterstreep per dag 'op' zien komen, bij mij stond ie er meestal ineens. Er zijn dames van dit topic met foto's in hun album, het wordt wel een gezoek denk ik, want ik weet niet meer wie. En inmiddels is het een groot topic geworden. Wat je zou kunnen doen is een doosje bestellen/kopen en uitproberen. Eventueel naast de matcare, je had toch groot ingekocht las ik laatst . Ik weet niet waar ze nog te koop zijn, misschien de apotheek. De laatste keer dat ik ze bij de Etos kocht gingen ze uit het assortiment, (bij 'mijn' Etos). Ik meen dat ik iets van 13,00 betaalde, zoiets kosten ze in elk geval. Groetjes!
Bedankt Soraya Ik heb nu nog 3 matcare tests, dus daar red ik net deze cyclus mee (ik verwacht mijn eisprong nu rond zondag gezien het slijm en de statistieken). Daarna wil ik toch echt iets anders, of ovulatietests die je 's ochtends kunt gebruiken, of de Persona. In ieder geval bedankt voor de tips/aanwijzingen.
hoi iedereen ik ben ook begonnen met de persona ik ben benieuwd wat hij mij vertel dit is mijn eerste ronde en de eerste keer testen heb ik erop zitten had gelijk een rode dag morgen mag ik voor de tweede keer groetjes naomi
dat weet ik eigenlijk niet, zelf heb ik 2 keer dacht ik een eisymbool gehad maar dit kwam/ komt omdat mijn cyclus te lang is voor de persona.
maar je gebruik hem wel ook al is je cyclus te lang die van mij is nogal variabel maar ben ook teunisbloemolie gaan gebruiken in de hoop dat hij nu iets beter wordt ben benieuwd had de ene maand 24 dagen en de andere 19dagen ben 30kilo afgevallen en nu gaat het wel beter gelukkig dus hoop dat ik rond de 26dagen of iets meer komt te zitten
ja ik gebruik de persona wel, snap het ook eigenlijk niet de persona begint meestal op dag 15 testen te vragen aan mij. dus vanaf die dag kan ik kijken of ik een ei sprong heb, als ik klaar ben met de persona testen dan ga ik verder met de ovu testen van deze site ik heb de vorige keer ook teunisbloemolie geslikt maar dat komt erbij mij niet meer in. mijn vorige cyclus is erg vreemd verlopen en duurde erg lang (53 dagen). ik weet niet of het door de teunisbloemolie komt maar ik neem geen risico meer! Wat knap zeg 30 kilo kwijt! hoe is je dat gelukt? @pechvogel jij had toch een echt gehad? hoe was het? @demi hoe gaat het nu met je?
ik ben de 1 van de nederlanders die aan sonja is begonnnen samen met mijn vriend zijn we in maart gaan lijnen en nu dus 30 kilo kwijt en mijn vriend 28 kilo maar wil er nog wel 10 vanaf hebben dus kan nog ff door moet wel zeggen dat je er veel beter door voel en ja nu mijn cyclus dus nog maar denk dat die hopelijk ook wel goed ga komen vorige maand had ik mijn ei op 24aug volgens de gyn die had bloed geprikt maar mijn waren er 1sep maar was bruin en een beetje rood dus heeft hij mij aangeraden om na dit weekend nog een test te doen omdat ik maar 1dag bruin met een beetje rood heb verloren maar ik geloof er niet in dat ik eventueel zwanger zou kunnen zijn vandaar dat ik mijn banner ook aangepast heb
jeetje zeg en je kan het zo lang volhouden om niet even een testje te doen?!?! knap hoor! Isdat Sonja bakker een beetje vol te houden? echt goed hoor dat jij en je partner er al zoveel af hebben! hier trouwens nog geen teken van een ei, pfff zit nu al weer op dag29 dacht ik. Heb mijn banner weggedaan want word daar een beetje moedeloos van.
ja ik zal wel moeten in 2003 ben ik zwanger geraakt door de pil heen en toen was ik al 6weken voor die tijd alleen maar negatief getest het is helaas niet goed gegaan heb toen een miskraam gehad dus ja ik heb gedult maar mijn vriend wil morgen testen dus doen we morgen een test en als die negatief is waar ik dan weer vanuit ga dan ga maandag ff langst de ha maar sonja is goed vol te houden en jij jou cyclus is helemaal van het padje af is dat niet om moedeloos van te worden ik dacht dat het bij mij al een rommeltje was soms 17 dagen dan 26 dan weer ineens 15 maar krijg wel mijn
jeetje zeg! Ik kan me voorstellen dat je nog even wilt wachten met testen. Ik wens je veel succes morgen en duim voor 2 dikke strepen! ja die cyclus van mij is on achterlijk van te worden maar goed wat doe je eraan? Word er vooral moe van dat die zo lang is. De vorige zat op 7,5 weken, das echt niet leuk meer!
Pluys, weer zo lang wachten op een ei? Zou je niet naar de huisarts gaan? Hij zal je dan waarschijnlijk wel doorsturen. Zo kun je toch ook niet verder. Vorige keer bijna 2 maanden. Je hebt dan veel minder kansen. Ik duim voor je dat je ei snel komt! Ik heb idd mijn eerste echo gehad, en die was gelukkig goed. Woensdag moet ik weer naar het ziekenhuis en dan zal ik waarschijnlijk wel weer een echo krijgen. Groetjes, pechvogel
Fijn pechvogel dat je echo goed was! Geeft vast en zeker een heel goed gevoel! ik moet 24 september naar de gyn toe. Heb hem vrijdag gebeld. Ik was/ben het helemaal zat. De vorige cyclus was 7,5 weken (net zo lang als mijn zwangerschap toen die eindigde in een bbz). En het ziet er nu nog niet uit dat ik mijn ei binnen een paar dagen ga krijgen (zit dacht ik nu alweer op dag 30). Het is niet eerlijk want ik heb echt zo amper kansen om zwanger te raken. Vind het wel erg spannend dat we de afspraak hebben staan. Nu word het echt serieus. Nu gaan we via een dokter een kindje krijgen en niet meer alleen met zijn tweeen. vind het op het moment erg dramatisch vooral omdat mijn schoonzussen super vruchtbaar zijn (mijn broers hoeven alleen maar te wijzen en ze zijn zwanger).
Hoi meiden, Hoe is het hier? Bij mij alles goed, lekker weekje er tussenuit geweest. Heb mn ei kunnen traceren na de mk.. was een week later.. maar gelukkig wel gevonden! Dus nu weer spannend..
Ik heb je tip opgevolgd en een doosje gekocht (bij de DA drogist). Omdat ik vanochtend uitgeslapen heb (na het temperaturen, dat dan weer wel) en het dus lastig werd om én 4 uur niet te plassen én op dezelfde tijd als anders te testen met Matcare, heb ik er een Persona teststaafje tegenaan gegooid vanochtend. En hij was meteen positief Dat was wel een beetje te verwachten zo langzamerhand, maar het is toch prettig. Straks ga ik met Matcare nog een kleine controle uitvoeren, maar dat is dan wel 1 1/2 tot 2 uur na mijn normale testmoment. Dus ik hoop dat ik die nog positief krijg.