Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    vanmorgen mijn bloed afgeven, moet morgen even bellen wanneer de uitslag er is. Ik heb op 17 oktober een afspraak staan voor een inwendige echo. Donderdag gaan de zwemmers naar het ziekenhuis, spannende tijd dus!

Wat is OFO? waarom moet je zo vaak bloed laten prikken dan?

snap niks van mijn ongi meer pfff. Het ene moment verlies ik veel bloed en dan zo weer een aantal uren niet meer. Dan kan ik zelfs zonder ob rondlopen.
    Ik ga ook duidelijk aangeven als ik naar de gyn moet dat ik bijna wanhopig word van mijn te lange cyclus. Ik ben gewoon 7 weken bezig om een cyclus door te komen. Eerst 5 weken wachten tot dat ene moment dat er een eitje komt (dan nog maar wachten of het aan de goede kant is en of hij wordt opgezogen door mijn eileider), en dan weer 2 weken wachten of er een ongi komt.

hoe gaat het verder met jullie allemaal?

2. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Hoi Pluys,

Wij zitten ook in het orienterend fertiliteits onderzoek (OFO) en daarnaast ben ik ook nog onder behandeling van de huisarts en wordt ik geprikt voor van alles en nogwat.

Ik snap je frustratie hoor, ik heb uiteindelijk progesteron gekregen om mijn menstruatie op te wekken. Ik was nl. op 10 juli voor het laatst ongesteld geweest en op 1 september kwam de bloeding eindelijk op gang dankzij de medicijnen. Ik heb net mijn eerste "natuurlijke" ongi gehad en hopelijk zal mijn cyclus nu vrij normaal verlopen ... maar je weet maar nooit.

Goed hoor dat je het aangeeft bij je gyn, want ze kunnen je wel helpen. Ik heb progesteron gekregen omdat het anders een oneindig verhaal van ziekenhuisbezoeken en inwendige echo's werd. We hebben helaas de afspraak van maandag moeten verzetten ivm het werk van m'n man. Ik baal als een stekker, want ik wil nu wel eens weten wat er aan de hand is.
    Nja, ff geduld nog.

Meid, ik hoop het beste voor jullie en op goede resultaten! Hopelijk kunnen ze snel wat voor je betekenen.

Groetjes,
    MWB

3. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Hoi Meid,

Heeel veel sterkte ermee.
    IK hoop dat alle dames hier gauw ROZE gaan worden. IK mis jullie wel hoor :oops:
    Als jullie het vervelend vinden dat ik hier nog ben hoor ik dat wel he?
    Ik weet hoe het voelt............. daarom blaas ik jullie allemaal
    veel babydust toe!

xxxx Essie

4. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    van harte welkom hoor Essie! ik vind het juist gezellig als je blijft kletsen.. ik gun iedereen roze!

5. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Sterkte Pluys en MWB.. hoop dat jullie cyclus gauw weer normaal wordt!

Ik ben in afwachting van mn persona ei hier.. nog niet gehad.. mn lichaam is nog een beetje van slag na de mk..maar heb goede hoop dat tie morgen langskomt.. had vandaag 2 gelijke streepjes op de test..

6. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    @Bruidje: ik hoop heel hard met je mee! En blijven klussen hey, je weet maar nooit ;).

7. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    hahaha ja precies.. gisteren netjes geklust.. vandaag kan niet.. dus morgen maar weer! dus we liggen op schema ;)

8. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
  9. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ben blij dat zij ook maar gewone mensen zijn ;)

10. noukie

noukie Bekend lid

31 jan 2007
    891
    0
    0
    hoi, een vraagje, ik heb een paar dagen geleden een heel licht streepje gehad op mijn teststrip..een tweede lichte streep dan..want normaal gesproken is er altijd 1 streep duidelijk maar nu was er vaag nog 1 bij...en hoeveel meiden zijn er eigenlijk naar aanleiding van het gebruik van de persona zwanger geraakt...is er een lijst van?

11. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    hallo allemaal!

eindelijk eens wat leven hier in dit topicje :thumup:

@bruidje drukke dagen dus voor jullie. Doe je best!

@mwb welke testen hebben jullie al gehad? Hoe lang zijn jullie al aan het onderzoeken? Balen dat de afspraak verzet is, wanneer moeten jullie nu?

@essie tuurlijk mag je hier mee blijven kletsen, gezellig!

@noukie ik heb vaak een 2de vage streep. Je moet echt de persona zelf aflezen niet de staafjes. Er is dacht ik niet echt een lijst met persona zwangere, maar er is ergens wel een een topic geweest over dat onderwerp. Denk dat je dan even de zoekfunctie moet gebruiken.

Hier eigenlijk weinig nieuws. Morgen moet het kwakje van mijn man naar het ziekenhuis. Hoop dat ik volgende week kan bellen voor een hele goede uitslag [-o< .

12. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    He pluys.. nog altijd geen ei vanochtend.. nu maar met de losse testen verder.. was laatste testdag vandaag.. Ik heb nu al 2 dagen 2 gelijke strepen op dat staafje.. hopenlijk morgen dan!

Zal voor jullie duimen Pluys!

13. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    @Pluys: Mijn man heeft 2 x zijn zaadjes moeten inleveren, ik ben voor dit onderzoek 3 x geprikt, heb diverse inwendige echo's gehad en een uitstrijkje. Ik heb nog geen nieuwe oproep gehad van het UMCG, maar hopelijk kan dat op dezelfde dag of de dag erna. Ff afwachten nog.

@Bruidje: balen van je ei meid, goed dat je nu verder test. Heb je al eens aan temperaturen gedacht? Dat is in combinatie met de baarmoederslijm methode wellicht een goede 2e optie.

Ik doe goede wensen voor jullie allebei!

Liefs,
    MWB

14. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hoi MWB,

Temperaturen vind ik zelf helemaal niets.. Voor de mk had ik nooit last dat ik mn ei niet kon vinden. Vorige maand heb ik uiteindelijk wel gevonden maar een week later. Dus ik ga er maar vanuit dat mn lichaam nog een beetje van slag is van de mk. Komt vast goed!

Ik ga zo lekker naar huis en morgen een weekend weg.. heerlijk!

15. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    @Bruidje: succes in ieder geval en veel plezier dit weekend!

16. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    hallo persona's

@bruidje net zo lang door gaan tot je je ei hebt gevonden hoor en dan goed bevruchten! Maar erg vervelend dat de persona hem dit keer niet gevonden heeft. Maar wie weet morgen met de gewone ovu testen. Succes!

@MWB jullie zijn dus al een stukje verder met de onderzoeken. Vandaag het potje van mijn man naar het ziekenhuis gebracht. Ik krijg pas 17 oktober de uitslagen. Had vanmiddag even gebeld of er al iets uit mijn bloed was gekomen, maar kreeg te horen dat ik moest wachten tot de afspraak omdat ze wel getallen kon doorgeven maar daar had ik toch niks aan. Dus 17 oktober weten we meer.

17. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Hallo allemaal,

hoe is het hier? Bruidje en MWB zijn er al eieren gevonden?

18. noukie

noukie Bekend lid

31 jan 2007
    891
    0
    0
    goedemorgen dames, vandaag gaf mijn persona een O aan...betekent dat dat ik vandaag of morgen mijn eisprong heb of morgen of overmorgen?

19. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hoi meiden.. nou heerlijk weekend achter de rug.. maar nog altijd geen positieve ovu test.. snap er niets van..

Ik had woensdag en donderdag 2 dikke blauwe strepen en nu weer een dikke links en een vage rechts.... Ik heb nog voor 3 dagen testen en dan kap ik er mee.. heb er nu al 13 dagen achter elkaar 1 gebruikt..

20. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Hi meiden,

@Pluys: helaas nog geen eisprong gedetecteerd ... ben aan het tempen voor de gyn dus ff niet met de persona.

@Bruidje: balen joh, ik snap er niks van. Idd kappen hoor, die testjes zijn ook niet goedkoop! Kan je gyn niets voor je betekenen? Wellicht is je lichaam nog niet helemaal op ritme na je mk.

Ik heb op verzoek van de assistente vrijdag vanochtend wederom naar het UMCG gebeld. Mag ik morgen weer bellen! Ik wordt er gek van! De resultaten zijn dus al ruim een week bekend, maar op de één of andere manier krijgen we het niet voor elkaar om een afspraak te maken. Nu kon ze ons dossier niet vinden ... pfff ik ga echt diep om nog een portie geduld aan te spreken, zit echt op m'n reserves nu. Pluys, ik vrees dat jij nog eerder uitsluitsel krijgt! De resultaten van m'n suiker en cholesterol waren goddank wel binnen en alleen m'n cholesterol is niet goed. Dat kon ik er nog wel bij hebben, ik heb morgenochtend een afspraak bij de HA. Ik ben benieuwd wat die ervan vindt, ik denk dat het allemaal ontzettend stress gerelateerd is. We hebben dan ook wel hele spannende tijden achter de rug. En het houdt niet op, ook buiten de hele OFO om ...
    Nja, ik probeer me zo rustig mogelijk te houden. Maar dat is best lastig als je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

Deel Deze Pagina