Ik ging nog ff verder neuzen in mijn tempkaarten van vorig jaar... De maand NA mijn MK de dag voor en op de dg van de ei geklust maar helaas toen was het niet raak. Gek apparaat he dat lichaam van ons.
Silla ons eitje gaat gewoon bevrucht worden en die gaat zich nu snel genoeg lekker innestelen in onze baarmoeders en op 6 november hebben we 4 dikke strepen! We gaan ervoor! Om je lichaam te snappen ben ik maar mee gestopt. Niks zo raar als een vrouwenlichaam Ben je nu niet meer aan het tempen? Ik heb wel een poging gedaan met tempen maar ik vergat het altijd. De eerste paar dagen ging het goed maar daarna stond ik al onder de douche en dan dacht ik oh jee ik moest tempen. Dus nu alleen maar de ovu testen. De persona gebruik ik even niet omdat mijn cyclus te lang is.
Nee dat tempen is "leuk" om je na te gaan of je idd je ei gehad hebt (maar goed als je geen ovu gebruikt kom je er pas een paar dgn NA je ei achter en dan beseffen dat je TOCH net te laat geklust hebt) en voor mij was het intressant om de laatste dgn voor mijn NOD te checken (en DAT doe ik dan nog wel) maar verder vergeet ik ook altijd de tijden hihihi. Ik heb alles gewoon een lange tijd aan de kant gegooid en getracht om de dag te klussen. Pas sinds vorige maand gebruik ik ovu's en pas sinds deze maand ovu's EN Persona Nu ga ik ook vanaf dg 30 weer tempen maar alleen om te voorkomen dat ik niet onnodig ga testen...Als mijn temp op dg 32 daalt naar 36.7 weet ik dat ik ongi wordt.
tempen leuk! ga ik ook maar doen dan de laatste paar dagen tempen. Moet je temp dan boven ene bepaalde grens zijn dan?
Afgelopen nacht droomde ik heel sterk dat het raak was, maar helaas, de CB digitaal gaf vanmorgen Niet Zwanger aan. Nu maar wachten op mijn menstruatie............ Mijn eisprong is voor dag 21 (ik denk zelf op dag 11) geweest, hoelang zal het dan nog duren voordat de komen?
Ik temp ook . Je kunt 't bijhouden via deze website: http://www.fertilityfriend.com/. De bedoeling is dat je iedere ochtend als je wakker wordt op dezelfde tijdstippen tempt, vóórdat je opstaat. Die vul je dagelijks in en FF zet een kruis op de dag van je eisprong. Je er ook je afscheiding op bijhouden om te kijken of je vruchtbaar slijm hebt (rond je eisprong) of juist niet. Zo leer je je cyclus goed kennen. Succes!!
Jammer Gerlinde! Het aantal dagen na de eisprong verschilt nogal per vrouw, volgens mij is het gemiddeld 14 dagen.
@Pluys, dat kan je eigenlijk pas doen als je al een beetje inzicht heb in je temperatuur gedurende je cyclus. Gezien ik vorig jaar maanden getempt heb weet ik dat dus. Maar hoe dat dan bij jou zit? Durf ik niet te zeggen. @Gerlinde, CB digitaal heeft vaak wat meer HCG nodig om zwanger aan te geven. Je kunt het beste testen met de kruidvattesten. Dus ik zou het in het weekend (mits die rode rakkers wegblijven) het nog eens proberen. @Allemaal Ik hoop ook dat ons harde werk beloond wordt...pfff gisteren hebben we nog 1 poging gedaan maar dat werd niets, we waren alle 2 kapot. Toen zei mannetje dat we het maar de volgende ochtend moesten doen, maar ook dat mocht niet baten. Vanmorgen gaf Persona nog wel een rode dag aan, maar geen ei symbool meer. Maar goed nu zit ik op die vervelende, versleten en bijna doorgezakte wachtbank. Groetjes
hallo persona's nou dat tempen is dus echt niks voor mij! Gerlinde ik zou nog even wachten met testen, de cb is niet zo gevoelig als een andere test. Ik hoop voor jou een roodloos weekend! Silla welkom op de bank, wil je wat drinken? Wij gister met veel moeite nog maar een keer aan de klus geweest. heb al een aantal dagen geen slijm meer, maar toch maar voor de zekerheid. We gaan straks naar mijn schoonlui in limburg toe en blijven daar het weekend. Ga morgen met mijn schoonzus naar eindhoven lekker shoppen. Maar natuurlijk eerst vanavond babyboom kijken!
Hi Pluys, ik zit vanavond ook voor de buis! Ik zit er vandaag wel behoorlijk door heen, ik heb net enorm gehuild. Ik was na de MK natuurlijk ook heel erg verdrietig, maar ik dacht kom op we gaan door en de volgende ronde lukt het wel weer, maar helaas..... De klap komt nu wel hard aan! Ik heb nog een test liggen en ik denk dat ik za-dag nog een test doe. Maar ik ga er vanuit dat die ook negatief is, anders zou de test vanmorgen toch ook positief geweest zijn? Vorige maand heb ik op dag 31 positief getest. Vervelend hoor deze onzekerheid!
Een hele dikke knuffel voor jou Gerlinde! Eens komt de dag dat ook wij een mooi kindje van onszelf in onze armen mogen nemen. Hoe gaat het nu met je?
@Gerlinde: kop op meid! Ik zal duimen voor twee vette strepen op je test volgende week. @Pluys: jij ook op het wachtbankje, zal ik ff gezellig naast je komen zitten ? Vandaag voor de laatste keer (deze maand dan) bloed laten prikken, m'n mannetje heeft ook weer een potje ingeleverd ... en nu maar afwachten hè. Onze afspraak is door de artsen verzet naar dinsdag 13 november, maar ach één dagje extra kunnen we ook wel wachten.
Ontzettend lief van jullie dank jullie wel! Ik ben heel blij met dit forum, het steunt me enorm door te lezen dat ik niet de enige ben. Vandaag gaat het wel weer beter, alleen nog steeds geen Maar als je je eisprong op dag 18 ofzo hebt gehad, dan kan het toch niet zo heel erg lang meer duren voordat het komt? Of kan alles zo ontregeld zijn door de MK dat deze fase ineens veel langer duurt. Ik vind het zo onduidelijk allemaal en in wachten ben ik al helemaal niet goed. mmw ik hoop dat het bloedprikken goede resultaten opleverd. Moest je weer je hormonen laten prikken om te kijken of je wel of niet in de overgang zit? Was je moeder vroeg in de overgang? Laten we met z'n allen gaan duimen dat het niet zo mag zijn, het mag gewoon niet! Liefs Gerlinde
Hi ladies, Zit op dg 23 van Persona... En ik heb NOG STEEDS een rode dag? Gister had ik een GIERENDE pijn in mijn onderbuik en het rommelt nog steeds. Zoals jullie weten had ik op dg19 een positive digitale ovu test, maar op dg 20 en 21 een "o" symbool op Persona. Arhhhhhhhhh wat haat ik deze onzekerheid. Nu maar hopen dat de zwemmers van de laatste "klussessie" de kracht hebben om het eitje te bereiken. Groetjes
Spannend voor je Silla! Ik gebruik alleen de Persona en die heeft mij voor de MK altijd de juiste info gegeven. Waarom gebruik je ook nog andere testen, maakt dat je juist niet onzeker? Een rode dag betekend geen vruchtbare dag he! Het is alleen echt belangrijk om voor en tijdens de eisprong te klussen. Persona is heel voorzichtig en zal je met name de eerste maanden veel rode dagen en weinig groene dagen geven. Ik hoop voor je dat het raak is!
Je hebt na je eisprong een fase dat "luteal phase" heet in het engels. Tja, mijn wijsheid heb ik ook alleen maar van Fertility Friend . Deze fase duurt zeker gem. een dag of 10, misschien zelfs langer dan 2 weken. Geen idee op welke dag je nu in je cyclus zit, maar FF raad aan om tot 16 dagen na je eisprong te wachten met testen. Wachten zuigt, maar is onoverkomelijk . Bij m'n moeder moest op 39-jarige leeftijd haar baarmoeder eruit vanwege een verzakking, dus helaas kunnen we niet nagaan of zij daarvoor al in de overgang was. Volgens mij niet. Lief van jullie dat jullie zo meeleven, dat geeft een mens hoop. Ik wil het ook niet geloven, zeker omdat ik afgelopen cyclus een eisprong heb gehad. Ze moeten ons gewoon kunnen helpen, maar voor nu rest ons niets anders dan afwachten.
Dank je mmw voor het nakijken! Hmmmm 16 dagen na mijn vermoedelijke eisprong (zie de foto in mijn album?), dan moet ik morgen weer een test doen. Tenzij mijn eisprong op zijn laatst een dag voor het bloedprikken is geweest, dan moet ik wachten tot woensdag. Al lijkt me dat sterk omdat de teststaafjes na de 11e telkens maar 1 hele duidelijke streep lieten zien.
@Gerlinde: Hmmm, vreemd. Wanneer is je laatste menstruatie geweest? Misschien heb je het wel verteld hoor en heb ik het gemist ...
Hoi meiden, nou het wordt alweer spannend hier! Gerlinde, ik had zelf dat mijn ei en menstruatie een week verlaat was na de mk.. misschien test je nu gewoon te vroeg? Ik heb gister babyboom voor het eerst gezien, met name het IVF verhaal vond ik wel heel heftig zeg..