Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noukie

noukie Bekend lid

31 jan 2007
    891
    0
    0
    ik heb wel gewerkt als secretaresse maar ik denk dat je daar toch meer opleiding voor moet hebben...je moet lekker door de kou brrrrrrr

2. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Ik heb ook een toeristische opleiding ... ;) (S+ is een leuk bedrijf om voor te werken)

3. bientje

bientje Actief lid

21 nov 2006
    255
    0
    0
    Wanneer het deze maand niet raak is, ga ook ik met de persona aan de slag!

Ik heb alles nog wel in de verpakking laten zitten, omdat er toch een klein kansje is deze maand... :( ik hoop het natuurlijk vanuit het puntje van m'n grote teen!

Anders ben ik heel benieuwd naar mijn ervaringen met de persona. Ik ga in ieder geval deze topic heel goed volgen.

Doeg! Sabine

4. noukie

noukie Bekend lid

31 jan 2007
    891
    0
    0
    hopelijk ga je hem niet nodig heben meid wanneer ga je testen ?

5. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    @Sabine; succes! Hopelijk ga je 'm niet nodig hebben ;)

6. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Hallo allemaal!

Noukie nog even geduld. Over 5 dagen hebben wij allebei goed nieuws!

MWB hou je het nog vol?

Bruidje gefeliciteerd met je mooie echo!

Stef ik moet een echo met 6 weken, mijn vorige zw was een bbz. Ze gaan dus geen risico's lopen dus moet echt met 6 weken komen! En ja vind het heel eng!

7. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Ik ben nog wakker, maar dan ook maar bijna. Heb net naar Babyboom gekeken. Het was weer heftig. Ik zou het toen het begon niet gaan kijken, maar je bent toch nieuwsgierig. Het opprikken van de eitjes doet dus echt onwijs pijn ... pffff. Ik moet niet op de zaken vooruit lopen en gewoon afwachten.

8. bientje

bientje Actief lid

21 nov 2006
    255
    0
    0
    Hallo,

als ik ga testen dan denk ik dat ik dat pas volgend weekend doe. Zo ben ik er meer zeker van dat het geen teleurstelling wordt en kunnen we er de hele dag van genieten en hoef ik even geen schijn op te houden op mijn werk....maar of ik het zo lang vol ga houden is natuurlijk nog de vraag.

Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Liefs Sabine

9. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    @sabine: hopelijk houd je het vol tot dan. We duimen voor je!

10. noukie

noukie Bekend lid

31 jan 2007
    891
    0
    0
    ja bientje knap als je het volhoudt...succes met wachten

vanochtend ontzettend misselijk wakker geworden..mijn vriendin zei gisteren goh wat zie je er anders uit, je ogen stralen, ben je zwanger? hmmm ik hoop het zo! ik heb een opgeblazen gevoel in mijn buik en mijn borsten doen met de dag zeerder...ik word echt gek van het wachten!

11. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Wat klinkt dit allemaal spannend hier.. ik volg jullie op de voet!

Pluys.. jouw kindje zit gewoon veilig in de baarmoeder dit keer!

12. bientje

bientje Actief lid

21 nov 2006
    255
    0
    0
    Oh Noukie,

ik hoop het zo voor je! Ze zeggen wel altijd dat vrouwen die zwanger zijn een stralende huid en haar hebben, dus wie weet heeft je vriendin het goed gezien!

Ik zal voor je duimen en hou je de komende dagen goed in de gaten.

Liefs Sabine

13. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    wow spannend voor je Noukie, dat zijn nog 4 ZEER lange dagen!
    En voor jou ook he MWB! Mijn duimen draaien op volle toeren!

Ik denk dat als de :evil: :evil: :evil: volgend weekend nog niet zijn gekomen, ik een test ga doen.
    Vorige keer was mijn cyclus 34 dagen, maar omdat ik nu op dag 13 een eisprong heb gehad, kan ik er toch wel vanuit gaan
    dat mijn cyclus deze maand rond de 26 dagen zit, toch?
    Ik voel me ook erg moe, maar volgens mij komt het door het donkere en koude weer en mijn buikgriep. Ik hoor er meer mensen over.

14. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Succes dames! En fijn weekend.
    Liefs,
    Tuti

15. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    hoi mamawannebe

waarom doe je geen thuistest van de etos die heb ik ook gedaan omdat mijn omgeving steeds zei je ben toch niet in de overgang nou die was dus negatief en de ha zei dat hij ook betrouwbaar is en na onderzoeken klopt het ook ben niet in de overgang.

en aan de rest nee ik geef mijn droom zeker niet op maar heb nog wel vragen zoals maandag wordt de curetagge gedaan kan ik dan de persona weer op dag 1zetten of moet ik een cyclus wachten moet ik hem weer resette zodat ik 16staafjes moet gebruiken of weet hier niemand antwoord op
    groetjes naomi

16. pien83

pien83 Actief lid

4 sep 2007
    244
    0
    0
    hallo,

ik moet heel even wat kwijt,

ik ben 1 okt. ongi geweest, een goede ongi.
    toen dag 14/15 klein beetje bloed/spotting.
    toen dag 20 weer, en tussendoor vanaf dag 20 tot 12 nov ook.
    nu ben ik 12 nov denk ik ongi geworden maar het was onwijs weinig, het duurde wel 4 dagen, maar per dag een halve tampon vol ofzo (sorry hoor)
    geen pijn helemaal niets.

mijn cyclus na de pil stop was meteen 27 dagen, daarna 44 denk ik en nu als ik deze mee zou tellen van 12 nov. 42 dagen, maar bij beide keren 44 + 42 dagen had ik dus dag 14 een klein beetje bloed.

nu ben ik vandaag met de persona begonnen. en vandaag was de eerste dag dat ik moest testen. dag 6, dus en ik heb meteen een rood lichtje, wat betekent dat je je moet onthouden van sex omdat je binnen een aantal dagen je ei kan hebben, maar hoe kan dat met zo'n lange cyclus?
    en ik zie inderdaad 2 streepjes! linker blauw (niet fel) en de rechter ook duidelijk te zien maar minder donker als de linker.

liefs pien

17. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Thanx Naomi, ik ga het zeker overwegen.

Ik vrees dat je 'm moet resetten. Maar misschien heeft iemand anders daar een ander idee van. Succes meis!

18. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Hoi Pien,
    In je eerste cyclus heb je veel rode dagen, de persona moet je cyclus nog leren kennen. Maar zo te horen zou je ei eraan kunnen komen, dus meid snel aan de klus ;). De rode dagen zijn vruchtbare dagen, dus klussen en op de groene dagen ben je minder vruchtbaar. Je gebruikt de persona dus precies andersom dan waarvoor die bedoeld is. Heel veel succes!
    Groetjes,
    MWB

19. pien83

pien83 Actief lid

4 sep 2007
    244
    0
    0
    hai hai,
    ja klopt
    maar ik vind het zo vreemd allemaal dat ik de laatste keren 44 dagen had en afgelopen keer 42, en niet echt een goeie ongi gehad heb met tussenbloedingen? als je op dag 16 ofzo je ei hebt gehad dan moet je toch 2 weken erna ongi worden?

20. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Dat kan heel veel verschillende oorzaken hebben, ik heb ooit een cyclus van 52 dagen gehad en als ik geen primolut had geslikt, was het misschien nog langer geweest. Ik ben ook eens 8 dagen na m'n eisprong ongesteld geworden. Als je het niet vertrouwd, dan kun je het beste naar je huisarts gaan.

Deel Deze Pagina