Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Dank je Gerlinde. Ik hoop heel hard met je mee.

2. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    En MWB hoe gaat het, heb je al een test gedaan?
    Ik hoop toch zo dat je goed nieuws komt brengen!

Kus Gerlinde

3. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo meiden,

Wel spannend hier met naderende NOD's. Voelen jullie al iets? Zou toch wel een geweldige eindejaarsknaller worden!

Ik zit nu in de 2e maand van de persona, maar ik vroeg me af vanaf welke dag hij weer om een test gaat vragen? Vorige maand had ik mijn ei op dag 17. Nu zit ik op dag 9. Wie weet vanaf welke dag hij om de test gaat vragen? Of is dit weer anders bij iedereen?

Ook zit ik nog een beetje te twijfelen of we het deze maand niet even met condoom moeten doen. We hebben namelijk een ontzettend gaaf feest met oud en nieuw. Ik heb dan waarschijnlijk 2 dagen ervoor mijn ei gehad...dus nog niet ingenesteld. maar ik twijfels dan een beetje met drankgebruik...

Wat zouden jullie doen?

MWB, ik ga helaas niet weg met de vakantie. maar ben zowiezo wel erg blij met de twee weken vrij. Die kan ik heel goed gebruiken om mijn studie werk weer even in te halen...
    Hoe gaat het met de huizen jacht?

En zwangere meiden, voelen jullie je goed? Zin in de feestdagen? Gewoon met een beebje in je buik...zo speciaal lijkt me!

Ben deze maand begonnen met de etos zwanger worden pillen, las dat jij Pluys in die maand zwanger bent geworden. Ik heb alleen steeds heel jeukende borsten/tepels..is dat herkenbaar?

Vanmiddag hebben we een begravenis, een vriend is plotseling overleden...maar vind het nog heel onwerkelijk, denk dat ik het vanmiddag pas kan geloven....

Nou, meiden, tot schrijfs!

Groet Snoozie

4. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Hi Snoozie,
    Wat naar van jullie vriend, ik hoop dat de begrafenis een waardig afscheid was. Hopelijk heeft hij genoten van het leven en kan zijn ziel met rust zijn weg vinden.

Hier ook een etos zwanger worden pillen junk ;). Ik vrees alleen dat ik vandaag ongi ben geworden. Het zijn nog kleine doorbreekbloedingen, ik houd mezelf maar geen illusies voor. Jammer alleen dat het net voor ons weekendje Maastricht is, maar ik ga er niet minder van genieten!

Ik zou het proberen niet laten afhangen van het feest Snoozie. Je weet het nl. maar nooit. Ga er gewoon voor en luister naar je intuïtie. Geniet van 't feest en drink met mate, je zult er vast niet minder plezier om hebben, toch? Misschien ben ik ook niet degene die jou daarover het beste advies kan geven hoor, ik heb in de loop van de twee afgelopen jaren best veel opgegeven voor onze kinderwens en dat blijkt nu allemaal voor niets geweest te zijn.

Hier verder niet veel nieuws. We gaan volgende week vrijdag een dagje naar Den Bosch om eens te kijken. Hopelijk kunnen we ook wat huizen bezichtigen en anders gaan we de stad bekijken. Welke buurten ons aanstaan enzo, er een beetje een gevoel bij krijgen. Vrijdagochtend hebben we nog een afspraak bij 't FIOM, bij een andere maatschappelijk werker, ik ben benieuwd wat daar uitkomt. Ik wil nu wel een knoop doorhakken wat betreft het ZKH waar we voor een 2nd opinion gaan. Misschien ga ik nog wat rondbellen.

Ik ga snel weer verder, want ik ben alvast aan het koken voor de kerstdagen. Er zitten nu twee eendenboutjes in 't vet voor de Confit de Canard. Ik ga alvast wat voorbereiden voor de Cassata, ga je 'm maken Pluys ;) ? Ik kijk vooral uit naar het weekend! Dikke kussen!

5. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    @Snoozie: Oh ja, wat betreft Persona, ik ben van de dames helaas geen expert, maar tijdens je tweede cyclus vraagt de persona om 8 testen. Afhankelijk van je cyclus begin je dus op dag 9 en naar aanleiding van dat testje gaat de persona bepalen wanneer je weer moet testen, net zolang tot je ei is geweest. Het kan zijn dat je met persona je ei nog niet vindt, dan raad ik je aan om na het 8e testje verder te gaan met ovu-testen. Maar volgens mij is je cyclus wel redelijk stabiel. Hopelijk kunnen de andere ervaren personagebruiksters je van meer info voorzien. Succes hoor meis!

6. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Hallo meiden!

Snoozie heel veel sterkte!

MWB al meer nieuws? Dank je wel voor het recept! zag dat er eieren in moeten, dat moet ik dan door een ander laten doen. Ik heb een afkeer van eieren :( (verder ben ik wel redelijk normaal hoor!)

Over die etos wonder pillen, ja ik ben toen ik daarmee begon te slikken gelijk zwanger geraakt. En ik had ook dat mijn tepels heel erg gevoelig waren.

Hier even een update:
    Ik lig met griep op bed. Zondag in het ziekenhuis geweest. Voelde me de hele dag goed en zo ineens vanuit het niets heel erg beroerd!
    We hebben het even aangekeken en toch maar naar de eerst hulp gereden. Het voelde alsof alle kracht mijn lichaam uitstroomde, heel eng!
    Bij de eerst hulp aangekomen onderzoeken gehad en het was een infectie wat ws een griep zou worden. Ze hebben ook mijn bloeddruk gemeten en die was 120 om 60. Aan de lage kant dus. Erg vreemd want ik ben een zoutmonster!
    Ik heb vanaf zondagnacht eigenlijk alleen maar geslapen en me erg ziek gevoelt. Nu gaat het al wel iets beter dan de eerdere dagen.

7. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Jeetje Pluys wat schrikken! Gelukkig is het maar een griepje. Ik hoop dat je snel opknapt hoor, want je moet wel fris en feestelijk zijn voor de kerst ;).
    Er moeten idd eieren in. Ik ben ook al op zoek naar een eivervanger die ik kan gebruiken voor gesplitste eieren. Ivm Frits z'n Beppe en ons nichtje, want die lust alles ;). Als ik een goed alternatief heb gevonden, dan laat ik je dat meteen weten!
    Dikke kus en beterschap he meis!

8. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    :) :) daar heb ik nog nooit aan gedacht, eivervanger!
    Als ik die heb gevonden dan moet ik het maar eens gaan maken!

Ja het was zeker schrikken, maar voelde wel aan dat het iets met mij was en niet met kleine Bo. Maar toch je zit dan wel weer zwanger in een ziekenhuis met de gedachte van de vorige keer in je achterhoofd!

Maar ik las dat je een klein beetje bloed verlies had? is het doorgezet of nog niet?

9. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Eivervanger kun je gewoon bij de supermarkt halen, in kuipjes of in poedervorm. In Groningen kun je ze in ieder geval bij de AH en Jumbo krijgen. Ik weet niet zo goed of het voor het Cassatarecept geschikt is, omdat je de eieren moet splitsen en het eiwit moet stijfkloppen. Ik ga morgen maar eens op zoektocht en nu naar bed, want ik ben op. Heb vandaag overleg gehad in Arnhem, was dus een lekker vroegertje. De :evil: :evil: zijn nog niet helemaal doorgebroken hoor, maar ze komen eraan. Ik voel 't!

10. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Als het iets is dan hoor ik het wel! ;)

Ik hoop echt voor je dat ze niet doorbreken!

Slaap lekker!

11. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Goedemorgen,
    Ben vandaag een nieuwe cyclus begonnen...
    Wel ineens onwijs regelmatig weer, zou het aan de etos pillen liggen? Ik ga er in ieder geval mee door.

12. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    MWB een hele dikke knuffel voor jou!

13. music4life

music4life Niet meer actief

vraagje ik ben gister rond 5 uur ong geworden
    maar heb mijn persona dus voor 9 uur vanmorgen weer herstart op de m gedrukt..dus dag 1.maar maakt dat niks uit ,als ik een cyclus banner wil maken ,want mijn cyclus is begonnen op dag 35

14. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Thanx Pluys! Je bent een schat.
    Ik heb trouwens vernomen dat je eivervanger is waarvan het eiwit in een cupje en het eigeel in een ander cupje kunt kunt krijgen. Ik ga ernaar op zoek, ik wist nl. alleen van de poedervorm en hele eieren in cupjes. Hoera! Dan kunnen we lekker aan 't kokkerellen!

15. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    \:D/ Super! Als je het hebt gevonden dan hoor ik het van je!
    Kan ik ook eindelijk weer eens cake bakken! Je hebt wel van dat meel waar je dan alleen nog water bij moet doen, nou die zijn niet te eten!

Danielle ik snap je vraag niet zo goed?

16. music4life

gister is mijn cyclus begonnen om 5 uur
    ik heb de persona dus vanmorgen voor 9 uur op de m knop gedrukt

maar hoe moet ik nu een cyclus banner maken ?
    toch van 35 omdat ik gister ong ben geworden of 36 omdat ik vanmorgen op de persona heb gedrukt

17. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik zou voor de 35 gaan.

18. music4life

uhmm als de persona weken achter elkaar rood aangeeft,,betekend dat ,dat je iedere dat moet vrijen of is om de dag het beste,,,,oh ja en hoe kan je op de persona test strips nu zien waneer je ei komt hoe moet ik hem houden
    zoals op deze foto.of andersom dus de schuine kant naar rechts

19. meen34

meen34 Actief lid

30 nov 2007
    229
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Ik ben voor het eerst begonnen met persona en had vandaag dag 6. Helaas kon ik dit niet in stellen (gaat maar tot 5) Moet ik nu een maand wachten of kan ik bijvoorbeeld morgen of als hij dag 9 aan geeft van start.
    Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.
    Alvast bedankt.

Meen

20. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    @Meen34: Welkom! Je kunt helaas maar tot de 5e dag de 1e dag van de menstruatie bij de persona instellen. Helaas betekend dit voor jou een cyclus wachten, want je wilt uiteindelijk dat persona je een betrouwbare uitslag geeft. Veel succes!

Deel Deze Pagina