Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Persoonlijk vind ik de persona een fijn hulpmiddel. Zo krijg je inzicht in je eigen cyclus. Je leert je eigen lichaam kennen zeg maar.
    Ik heb voor de persona gekozen omdat tempen voor mij geen optie is, ik werk heel onregelmatig.....

Nou meid, ik ben benieuwd wat je gaat doen

Liefs An ;)

2. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Rechts is juist heel duidelijk als je eisprong er is

3. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Soms raak ik er een beetje van in de war..........
    Wel raar dat als je je eisprong hebt gehad de linkerstreep altijd weer heel duidelijk is..... :rolleyes:

Liefs An ;)

4. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ja ik snap het ook niet
    Maar lees deze topic maar eens goed door
    want Corretje heeft dat een tijdje terug geschreven ;)

5. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland

6. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Als je je nod bereikt hebt, kun je de test ook gebruiken om te spieken of je zwanger bent. Een of Twee dagen vantevoren kun je een teststaafje gebruiken: Rechts echt blauw is zwanger, Links heel blauw en rechts vaag niet zwanger
    Het schijnt zo te zijn dat als je op je NOD test met een staafje en je bent zwanger dan zou die twee dikke blauwe strepen moeten geven

Liefs An ;)

7. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Hahahaha zijn we allebei in de war
    Nu weten we het dus
    Ik mag ook bijna weer testen
    Joehoeeeeeeeeee

8. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    @ Ooievaar: Dit wordt onze maand he? Beloofd?

Liefs An ;)

9. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    @ Ooievaar: Mocht je vandaag alweer testen?

Ik zit vandaag op dag 14, vanochtend getest en morgen nog...
    Hij heeft nog steeds niet mij ei aangegeven :rolleyes:
    Als ik op de teststaafjes kijk dan zie ik wel verandering in de streepjes, raar he? Als ik verder naar mijn lichaam kijk dan heb ik mij ei al gehad, toch vind ik het wel vreemd dat de persona niets aangeeft!

Liefs An ;)

10. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik hoop het meis... Ik duim keihard voor ons...

Maar wat raar dat de persona niks aan geeft?
    Misschien morgen nog?
    Maar ja dat is wel je laatste test? Vreemd hoor...

Bij mij staat er nu 5 m
    Nog steeds die rare "M" ???

Nou ja morgen weer testen...

11. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Morgen is de m weg.... ;)

Liefs An ;)

12. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Stom he ik kan me niet meer herinneren wat er de vorige 2 maanden stond... hahaha niet zo opgelet denk ik

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik had ook een ovutest gebruikt naast een zw test en die verkleurde ook erg goed, dus dat verhaal van de persona testjes klinkt dus wel logisch.

14. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hallo,

De persona geeft deze maand geen ei aan :cry: Als ik naar de testen kijk heb ik er wel degelijk 1 gehad. Ik heb ook nog geen bruine afscheiding, dat had ik anders ook al gehad...
    Ik snap er niks meer van :oops:

Ooievaar, eerste test weer vandaag?

Liefs An ;)

15. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb de Persona binnen!!
    Nu vandaag eens de gebruiksaanwijzing gaan lezen (ben ik nooit zo;n held in, te ongeduldig...) Het liefste ga ik dan ook gelijk aan de slag met zoiets.

Ehhh gemakshalve deze vraag..ik zit nu tegen m'n eisprong aan (zou moeten) kan ik nu OOK de Persona gebruiken ..naast m'n ovulatie testen?? Dus gewoon ineens beginnen of moet ik met de Persona gewoon beginnen bij een nwe cyclus (hopen van niet ;) )ben liever zwanger :p

Mirre

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nee, Mirre, je moet wachten tot je nieuwe cyclus. Ik ahd hem ook binnen, maar bleek hem niet eer nodig te hebben: zie banner. Wel zonde want had hem dus al helemaal uitgepakt en geinstalleerd voor de eerste ongi dag....,maar ja, ik ben hier veeeeeel blijer mee en ik ga hem na de zwangerschap gewoon gebruiken!

17. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Me2
    dat dach ik al!!
    Nou ja dan heb ik ff de tijd om de gebruiksaanwijzing te lezen hihi
    en zoals jij ook schrijft: Ik zou het HELEMAAL NIET erg vinden als hij ingepakt moet blijven
    Wat zeg ik..dat lijkt me een stikgoed plan ;)
    Daar heb ik best wat (veel) centjes voor over.
    En idd daarna kun je hem ook weer gebruiken .>YES>>>geen hormoontroep (pil) meer in m'n lichaam.

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nou precies Mirre, na een zwangerschap geen hormoontroep meer in je lijf. Ik ben 16 jaar aan de pil geweest en was bang dat ik daardoor wel heel lang zou moeten wachten op een zwschap. Ik was overigens wel meteen weer heel mooi regelmatig dus zo'n Persona is dan ideaal non-hormonaal anriconceptiemiddel!

En uh, ik vind het ook een beregoed plan als je hem toch ook niet nodig blijkt te hebben de komende 9 maanden!!!

19. liesbethLG

17 jul 2006
    62
    0
    0
    Hallo meiden,

Mijn vorige berichtje was even geleden... maar inmiddels ben ik voor de 2e keer tante geworden!!! Mijn zus heeft dinsdag een prachtig meisje gekregen!! Toen ik haar in mijn armen had moest ik wel even slikken en dacht.....dit wil ik ook!!!!!

Misschien kunnen jullie me helpen! Omdat ik vorige maand geen O-tje had op mijn monitor (de 6 maanden daarvoor wel altijd op de 14e of 15e dag) heb ik besloten ook een Ovulatietest te gebruiken. Maar helaas op zowel de persona als de digitale Clearblue ovulatietest geen enkel teken van mijn O-tje!!! Heb ook de hele maand getempt en onderstaand het reslutaat. Heeft iemand een idee of ik nu mijn O-tje al gehad kan hebben? Zie op de persona staafjes en achterkant van de CB teststaafjes wel een redelijk zichtbare extra streep maar ja, of dit nu goed is?

Na telefonisch contact met de Persona hulplijn wisten ze te vertellen dat ik misschien de test te lang in de straal hou, dit mag echt maar max 3 seconden. Dit heb ik voor die tijd echter ook nooit zo bijgehouden. Heb zelf het idee dat ik het niet anders doe dan voorheen!!

Hopelijk heeft iemand van jullie een idee! Voor de zekerheid klussen we iedere dag dus wat dat betreft......

20. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Volgens je temp kaartje zou je ei op cd 14 kunnen zijn geweest, maar dan moet je temp nu wel omhoog. Als hij dat niet doet zou het heel goed kunnen dat hij later komt en je dus een "laat"ei hebt. Overigens is het ook niet raar om soms wel eens een maand geen ei te hebben. Dat is eigenlijk niets om je zorgen over te maken, maar ik ga ervan ut dat hij nog komt ;)

Deel Deze Pagina