Goede morgen meiden! Even een snel berichtje (sorry, ik ben niet zoveel thuis de afgelopen dagen). Het is nog vol te houden op de wachtbank, we hebben helaas weinig keus! Maar het is wel gezellig hoor met de andere meiden! @Noukie, hoe voel je je? @MWB, jammer zeg dat er nog zoveel aan het huis moet gebeuren. Nu maar hopen dat ze met de prijs willen zakken. @PLuys, wat leuk zeg dat de kids zo geïnteresseerd zijn in je zwangerschap! Het lijkt me super leuk om er eindelijk open over te kunnen praten! @Snoozie, heb jij de gemoederen weer onder controle op je werk? Knuffel en een fijne dag!
Goedemorgen Gerlinde! Jij ook een fijne dag toegewenst. Gisteren is de ongi goed doorgebroken, dus ik voel me een beetje blweeh. Maar ik ben wel blij, want m'n cyclus is weer terug naar 28 en ik heb weer bloedingen van normale proporties. Dus ik ga ervan uit dat het slijmvlies dit keer weer veel dikker was, dan is er ook een betere kans tot innesteling.
gebruiken jullie allemaal de originele persona strips of zijn er ook goedkopere alternatieven die werken ?
nee die zijn er jammer genoeg niet. MWB dikke knuffel voor jou! En denk eraan veel chocola help . Wel een goed teken dat je meer dingen verliest, dan zou je zeggen dat het slijmvlies dikker is! Gerlinde nog veel succes op de wachtsofa! Ja het is super om er open over te kunnen praten, EINDELIJK
Goedemiddag, ik kom hier even om de hoek gluren, heb vandaag personastaafjes gekocht en kom er niet zo goed uit. Op pag 3 of 4 wordt gesproken over aflezen met de punt naar bv rechts, is dat dan het gekke rondje naast het venstertje of het staafje wat je in de urine stopt? Ik heb al in een paar albums gekeken, maar iedereen legt ze voor de foto anders neer Even voorstellen, ben Mollyvg, 40 jaar, en heb sinds een tijdje samen met mijn Vent een kinderwens. In de eerste ronde was het gelijk raak, maar dat is misgegaan. Ik ben op 19 december gecuretteerd en sindsdien is het een chaos in het lijf. Temp en ov/zw testen bleven tot 2 weken na de curr hoog en positief. Daarna eindelijk negatieve testen, maar ik kom ook niet uit mijn temp. Heb heel vorige week de dingen gevoeld die ik de vorige keer ook voelde, tot aan misselijk toe (alleen afgelopen zaterdag). Temp was net bij thuiskomst 37.7 en gister 37.5. Ik weet dat ik alleen 's ochtends moet tempen, maar ik heb het zo ontiegelijk warm, geen griep ofzo, die heb ik 1 1/2 week geleden 2 dagen gehad.
Inmiddels heb ik het gevonden, teststaafje met daar overheen de dop rechts, schuine kantje links. Test staat in mijn album.
Hoi mollyvg! Welkom bij de club! heftig hoor wat er gebeurt is, ik hoop dat het snel weer raak en dat het die keer goed blijft gaan.
Dank je wel Pluys! Dit is een ei onderweg of al voorbij toch? Wist niet dat het zo zwaar zou zijn, wachten tot je cyclus weer iets doet, of tot je het in ieder geval weer herkent.
moeilijk te zeggen na 1 test. Ik zou gewoon nog even proberen af te wachten. Ik had ook de eerste cyclus na mijn bbz dat ik heel onzeker werd. Je wilt gewoon weten dat alles goed is en dat je een eisprong hebt en dat je dat ook nog binnen een niet al te lange tijd hebt. Het vrouwenlichaam is een heel raar ding die ik maar niet meer ga proberen te snappen
net wat vervelends mee gemaakt. Tegen een vriendinnetje verteld dat we zwanger zijn, barst ze in huilen uit omdat zij al een jaar bezig zijn. Voelde me zo dom dat ik het haar zo luchtig en gezellig bracht. ik wist natuurlijk niet dat ze bezig waren, maar voel me echt stom... en nou gaan we het vanavond ook nog tegen een vriendenstel vertellen die al 4 jaar bezig zijn...zie er nu al tegen op...... Groet Snoozie
@Snoozie: Weet je, situaties als deze zijn heel erg moeilijk en daar moet jij je helemaal niet schuldig over voelen. Ik begrijp het verdriet van je vriendin echt heel erg goed, maar als ze echt van je houdt, dan is ze oprecht blij voor je. Toe, je hoeft je toch niet stom te voelen! Wist jij veel dat ze bezig waren en 1 jaar is gemiddeld genomen nog niet eens zo lang hoor. Ik mag niet oordelen want ik ken ze natuurlijk niet, maar ik hoop dat haar verdriet zich snel had omgezet naar blijdschap voor jou. Tja en 4 jaar is natuurlijk ook wel lang, maar waarschijnlijk weten zij al waar het aan schort. Tuurlijk zal het nieuws hard bij ze aankomen, maar ze zullen het je onwijs gunnen, daar ben ik van overtuigd. Als je wordt geconfronteerd met vruchtbaarheidsproblemen, dan begrijp je dat het allemaal niet vanzelfsprekend is en dat een nieuw leven een groot wonder is. Dan ben je blij voor iedereen dat mag overkomen, maar uiteraard ben je verdrietig voor jezelf. Dat is heel dubbel, maar voor mij overheerst toch altijd de blijdschap voor een ander. Meis, als ik instort elke keer dat een vriendin, kennis of collega mij verteld dat ze zwanger is, dan heb ik geen leven meer. Veel succes vanavond en ik hoop dat zij jullie blijdschap zullen delen en jullie hun verdriet met hen. Knuffel elkaar maar heel hard, dat helpt echt waar! Dikke kus voor jou!
@Snoozie, wat rot voor jou EN je vriendin dat dit is gebeurd. Waarschijnlijk vind je vriendin het zelfs nog vervelender dat ze zo verdrietig werd dan jij . Tja als je zo graag een kindje wil, dan kan het blijde nieuws van een ander wel eens verdriet veroorzaken. Ik heb het zelf gelukkig nog niet mee gemaakt. Maar vind je het niet eng om het nu al, zo vroeg in je zwangerschap, al tegen een aantal mensen te vertellen? Ik ben blij dat ik het toendertijd alleen nog maar (met 6wk) tegen onze ouders en mijn beste vriendin heb verteld. Zij waren natuurlijk ook op de hoogte van het medische voortraject zeg maar. Maar ik moet ook toegeven dat het wel enorm moeilijk was om het voor me te houden hoor, je bent ZO GELUKKIG, het liefst schreeuw je het van de daken! Mijn voordeel was dat we op vakantie gingen en daar hebben we het wel tegen een aantal (onbekende) mensen verteld, dat was wel super leuk.
dag meiden! eindelijk heb ik weekend..wat een drukte op mijn werk zeg! gelukkig genoeg afleiding dus... balen mwb dat je toch ongie wordt dan he blijft een teleurstelling steeds denk ik of niet? gerlinde ik heb steeds van die onderbuikspierpijn en meer slijm...maar ja dat heb ik eerder gehad! en toen was er ook niets, we blijven afwachten, jij nog vier daagjes wachten he ga je meteen testen? mamafleur jij zit ook op de wachtbank...succes met wachten snoozie ik denk dat je dat toch houdt met vrienden! mijn vriendinnetje was ook meteen de eerste ronde zwanger en toen moest ik ook wel even slikken...zij bevalt heel binnenkort maar ben natuurlijk onwijs blij...ze weet ook dat wij al ruim een jaar bezig zijn, maar ze vraagt altijd hoe het is! bruidje succes maandag met je echo he nou meiden ik ga lekker weekend vieren! liefs, noukie
Snoozie jeetje meid dat is niet de reactie die je had verwacht. Kan me voorstellen dat je je flink rot voelt! Snap je vriendin ook heel goed, maar vind het wel erg goed van je dat jij je rot voelt. Niet raar bedoeld maar dat is wel een teken dat je veel om haar geeft! Toen in van mijn broer te horen kreeg dat hij weer vader ging worden was het voor mij een hele klap. Niet dat ik niet blij voor hun was. Maar bijna alles komt hun aanwaaien en ze hebben altijd heel erg veel geluk. Dat is niet erg en ik gun het ze wel maar ze waarderen het zelf niet, ze zien het niet. Ze denken dat ze altijd pech hebben! Ze waren net een paar maanden bezig geweest om zwanger te raken en hup ze is zwanger en alles gaat goed. Het heeft mij zeker 3 weken gekost om er een beetje mee om te kunnen gaan. Ik kreeg zelfs een opmerking van mijn schoonzus toen ik vertelde dat ik zwanger was. Ze vroeg wanneer de baby zou komen dus ik zei de 14de. Maar mijn andere neefjes zijn de 12de en de 16de jarig. Mijn schoonzus zei toen (terwijl ze onze geschiedenis weten en ik op dat moment eigenlijk al een kindje bijna in mijn armen zou moeten hebben): Ja daarom hebben wij het maar een maandje eerder gepland! Nou ik was met stomheid geslagen! Hoe kun je zo'n opmerking plaatsen! Ik zie toen: ja maar bij veel mensen gaat het niet zo makkelijk als bij jullie, wij kunnen ook niet plannen! om een erg te lang geworden verhaal kort te maken. Ik vind het erg rot voor jou en je vriendin! En ik wil je veel succes wensen vanavond! Hoe gaat het met de rest van de meiden?
Bedankt meiden, dat ik even mijn verhaal kwijt kon en bedankt voor jullie berichten. Gelukkig heb ik nog de hele middag met mijn vriendi kunnen kletsen en ze is oprecht heel blij voor ons, maar ze had het even moeilijk, alles kwam naar boven, maar uiteindelijk hebben we hardstikke leuk gekletst en ze gaat zelfs nu ook persona gebruiken! Hoop dat het wat moois voor haar kan betekenen... Ik zeg het nog niet tegen iedereen hoor, alleen tegen de mensen waartegen ik het ook zou zeggen als het mis zou gaan. Aan de ene kant zou ik het idd van de daken willen schreeuwen, maar nu wil ik idd ook juist lekker wachten en het met een intieme groep mensen delen. Maar super bedankt voor jullie reacties, dat is echt fijn en zo te horen hebben jullie ook allemaal ervaringen, zowel aan de ene kant als aan de andere kant van het verhaal.... Groet Snoozie
fijn dat jullie er ook goed over gepraat hebben! Ben benieuwd hoe het vannavond gaat! Dames nog plannen voor het weekend? Wij zijn bij mijn schoonouders in het zonnige zuiden dit weekend. Morgen gezellig met mijn schoonzus venlo onveilig maken en 's avonds gaan we met schoonouders en zwager en schoonzus uiteten.
@MWB, jeetje sorry, ik lees nu pas dat het deze maand niet raak was voor jullie . Heb je gisteren naar Ivo Niehe gekeken? Het ging om die omstreden Italiaanse arts, rare vogel hoor. @Snoozie, fijn dat je er goed over hebt gepraat met je vriendin. En natuurlijk is ze blij voor jullie! Hoe ging het 's avonds met jullie andere vrienden? @Pluys, ben je alweer bij de mensen na een avond Venlo? Vanavond lekker met de fam uit eten, gezellig hoor! Veel plezier! @Noukie, moeilijk he dat wachten............... soms denk ik dat het misschien wel eens zou kunnen, maar het andere moment weer helemaal niet. Nou ja, als ik woensdag nog niet ongesteld ben geworden, gooi ik er een testje tegenaan. En jij? Wat een somber rot weer he, niet echt uitnodigend om naar buiten te gaan. Ik kruip denk ik met een kop thee en een boek op de bank. Vanavond gaan we uit eten met 2 andere stellen, heb ik erg veel zin in! Fijn weekend!
Gerlinde ik ben weer terug! Was vanmiddag met mijn schoonzus naar venlo geweest. Lekker geshopt. En broodje gegeten bij de subway. Ik weet niet of jullie hem kennen maar de broodjes zijn daar schandalig lekker, vooral de steak & cheese! We zijn nog even bij de prenatal binnen geweest om info te krijgen voor kinderwagens (wat zijn die krengen duur). Nu even rust en dan zo naar duitsland voor het eten. Ik ben benieuwd wat we daar kunnen krijgen. Als ik aan duitsland denk dan denk ik aan snitzel of worst, terwijl ik een varkenshaasjes-fan ben! Gerlinde eet smakelijk vanavond! Snoozie hoe was het gister? MWB waar ben je?!?! het is zo stil...
ehm meiden ik heb een probleemje ik heb net een test gedaan met een persona staafje stom stom stom en het streepje is duidelijker dan het controle streepje wat nou? ben zo nerveus haha pffffffff ik weet dat het mogelijk zou kunnen zijn en dat ik voor de zekerheid een zwangerschapstest moet doen maar ja het zou ook mogelijk kunnen zijn dat ik zwanger ben argh waarom kan ik me nou weer niet beheersen