Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noukie

noukie Bekend lid

31 jan 2007
    891
    0
    0
    meiden even een snel berichtje,
    ben uit het ziekenhuis en ik denk dat ik voorlopig niet aanwezig ben op het forum..ben zo erg verdrietig!
    het gaat naar omstandigheden redelijk...heel veel succes met jullie zwangerschap en bedankt voor de lieve berichtjes!

2. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Noukie neem de tijd die je nodig hebt! en denk vooral aan jezelf!
    Ik snap zo goed hoe je je voelt, ik denk ook erg vaak aan je!
    nogmaals heel veel sterkte!

3. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Jeetje wat is dit verdrietig nieuws zeg! Ik leef zo ontzettend met je mee Noukie :cry: . Heel veel sterke voor jou en je vriend.

4. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Hallo lieve Persona's!

Jeetje wat is het hier rustig zeg, we stonden helemaal onderop pagina 2 :cry: .

Hoe gaat het met jullie, ik denk Noukie en aan een verhuizing, een 20wk echo die eraan zit te komen en gewoon even gezellig kletsen.

Ik mis jullie wel hoor meiden!

Ik schrijf ook zo af en toe mee bij de Oktober mama's, maar daar wordt zo ontzettend veel geschreven dat het voor een normaal werkend iemand niet bij te benen is.

Nou ja, ik hoop dat we dit topic weer een beetje nieuw leven in kunnen blazen!

Met mij gaat alles goed, ben af en toe een beetje moe en ik heb ineens last van een ochtendhumeur :( ?!
    Maar ja, dat valt allemaal nog wel mee.
    Ik probeer zoveel mogelijk te genieten en we kijken heel erg uit naar 5 maart, naar de 10wk echo.

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Gerlinde

5. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Hey Gerlinde!

ik ben het helemaal met je eens om hier weer eens nieuw leven in te blazen! Vond en vind het hier altijd heel gezellig, vooral omdat je elkaar toch een beetje kent!
    Ik kletste ook mee bij de juli mama's maar het is mij daar te druk!
    Ik ben hier bij de persona's niet meer elke dag maar ga wel weer mijn best doen om het hier een beetje beter bij te houden.

Hey spannend 5 maart weer een echo! Altijd leuk om je baby te zien!

Wij mogen maandag voor de 20 weken echo! Spannend! We willen weten of er een piemel aanhangt of niet, hoop dat ze het dinsdag kunnen zien!

En dan ben ik op de helft! klink wel raar hoor! over max 22 weken ben ik dan mama! Kan me niet snel genoeg gaan.
    Ik merk ook aan mezelf dat ik nog steeds niet voor de volle 100% van kan genieten. Mijn bbz heeft zoveel indruk gemaakt. Ik wil niet nog een keer een kindje verliezen. Ben pas echt gelukkig als ik de kleine in mijn armen heb!

Vanaf maart ga ik minder werken. Werk nu 32 uur maar het zijn hele lange dagen die ik maak (9 uur per dag). Ik ga terug naar 27 uur en de uren worden verdeeld over de dagen. Ben er echt aan toe. Als ik nu heb gewerkt dan kan ik alleen nog maar slapen!

Hoe is het verder met de persona's?

6. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Hey Gerlinde & Pluys, het is hier idd best stil. Maar goed, er zijn best veel zwangeren en die gaan natuurlijk op een ander topic kletsen. En er gebeuren best heftige dingen :(. Ik voel zoooo ontzettend mee met Noukie.

Alles komt steeds dichterbij, de verhuizing, maar eerst het telefonische consult met m'n gyn in Nijmegen. Ik knijp 'm wel een beetje hoor. Ik ben nog best fanatiek aan het sporten en volgens mij ben ik al wel afgevallen, maar stel je voor dat ook zij niet met ons willen beginnen. Ik hoop dat ik het kan dragen, want ik heb een beetje teveel tegenslagen gehad de laatste tijd. Maar goed, een mens kan veel aan, ik houd mezelf voor dat het niet hebben van kinderen niet het einde van de wereld is.

Gelukkig gaat het goed met jullie Gerlinde & Pluys. Hoe gaat het met jou Aquilegia en je fertility monitor? Volgens mij ben je aan het aftellen. Ik duim voor je!

En hoe is het met jou bruidje?

xxx

7. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Hey MWB is ook weer in da house ;)
    Ik hoop zo voor jullie dat je eindelijk eens goed nieuws gaat krijgen! mijn duimen blijven voor je dragen.
    En ja hoeveel kan een mens hebben? Ze zeggen toch altijd kruis naar kracht?!?
    Wat goed van je dat je nog steeds zo goed aan het sporten bent, kan niet anders dan dat je bent afgevallen.
    Wanneer heb je je tel. consult?

Ja ik vind het ook zo heftig van Noukie! moet er elke dag weer aan denken. Vooral omdat er heel veel dingen lijken op mijn bbz. Hoe het verlopen is en ik was toen ook 7,5 week zwanger. Nogmaals Noukie heel erg veel sterkte!

8. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    @Pluys: we hebben 12 maart het consult. Ik ben erg benieuwd, maar verwacht er niets van. Ik heb inmiddels wel begrepen dat we een hele uitzonderlijke situatie hebben en dat de kans groot is dat we kinderloos zullen blijven. Dus ik blijf realistisch.

9. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Meiden,

Wat leuk om jullie weer even te lezen.

Wat spannend Pluys, maandag je 20 weken echo, en dan idd alweer op de helft! Geweldig hoor!

Gerlinde, wat goed dat jij je ook zo goed voelt! En dan ineens een ochtend humeur! Ik verbaas mezelf er ook over dat je op sommige punten gewoon even kunt veranderen. En ben je veel misselijk?

MWB, spannende tijden voor jullie. Knap dat je zo aan het sporten bent. Ookal verwacht jij er niets van met het telefoontje, ik zal mega voor jullie duimen dat er heel goed nieuws gaat komen, dat verdienen jullie zo!
    Heb je al zin in de verhuizing? Wanneer gaat het gebeuren?

Ik lees ook mee bij flair online, en daar had iemand met de 12 weken echo geen hartslagje meer, terwijl ze 2 weken ervoor dat nog wel hadden gezien. Een dag later las ik hier over Nouki. Ik was gewoon even helemaal ondersteboven van deze berichtjes. Vind het zo naar voor deze meiden en word er zelf ook een beetje onzeker van.

Maar dinsdag hebben wij de 2e echo met een nekplooimeting. Ik hoop zo dat alles goed is, maar vind het echt spannend, ben best een beetje bang dat er in ene iets niet goed meer zal zijn...

Maar ik probeer positief te blijven.

Liefs aan jullie allen,

Snoozie

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik ben idd aan het aftellen, mijn monitor geeft een knipperende "m" als teken dat mijn menstruatie kan komen. Ik zal morgen of overmorgen inderdaad wel ongesteld worden. Mijn temperatuur daalt licht, maar zeker. Heb gisteren ook al negatief getest (12 dpo) met Matcara ultra. Beetje ongeduldig..... :oops: Er is nog wel een klein beetje hoop maar niet veel (vals negatieve test? Ik hoor rare verhalen over Matcare Ultra op dit punt). Maar de monitor beval me uitstekend!

11. noukie

noukie Bekend lid

31 jan 2007
    891
    0
    0
    hallo lieve meiden,
    wat fijn dat jullie zo meeleven! het gaat al iets beter met ons! we zaten er echt even helemaal doorheen..je bent zo erg blij na 14 rondes zwanger te zijn en dan gaat het mis! erg onbegrijpelijk...maar goed we gaan er dus weer voor!
    ben nog lang niet de oude, geloof ook dat dat nog even een paar weken duurt, maar we willen niet meer bij de pakken neerzitten en doorgaan! Voor uit kijken en positief denken!
    Volgende week moeten we weer even langs voor een nacontrole...
    ben blij dat het verder goed gaat met jullie!
    liefs, noukie

12. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    @Noukie: Fijn om wat van je te horen meis. Goed om te weten dat je er positief instaat en niet opgeeft, maar het blijft een enorme klap, zowel emotioneel als lichamelijk. Heel veel dikke knuffels voor jou!

@Aquilegia: Jeetje spannend joh, ik blijf onwijs voor je duimen. Fijn dat je het gebruik van de fertility monitor positief ervaart. Ik hoop op een vette test voor jou!

@Snooz: Zo zie je maar dat het een onwijs wonder is een zwangerschap en dat er meerdere vrouwen zijn waarbij het niet vanzelfsprekend gaat. Maar bedenk wel dat elke situatie uniek is en dat je die berichten echt niet op jezelf moet betrekken. Geniet van je zwangerschap meis!

Als alles gaat zoals gepland, dan wonen we het eerste weekend van april in ons nieuwe huis.

13. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Jippie er is weer leven hier, ik ben blij om weer iets van jullie te horen!

@Noukie, wat fijn dat je je al iets beter voelt.
    Het is voor jou geen troost, maar ik denk wel een beetje te weten hoe je je (met name geestelijk)voelt. Ik was in September ook zo blij dat ik na 17 rondes zwanger was en daarom is de klap ook zo groot als het dan misgaat. Neem echt je tijd om hier van te herstellen en het een plaatsje te geven.

@Mwb, wat goed dat je zo lekker aan het sporten bent, dan zullen de kilo's er vanzelf af vliegen!
    Ik zou je zo graag positief nieuws willen brengen op het gebied van je vruchtbaarheid, maar ik ben bang dat mijn kennis op dit gebied echt te kort schiet, sorry!
    Verder kan ik het me helemaal voorstellen dat het je af en toe een beetje teveel wordt.
    Het is ook allemaal wat EN verhuizen EN in je hoofd druk bezig met de tel afspraak met de gyn.
    Probeer toch positief te blijven al is dat soms erg moeilijk.

@Snoozie, probeer positief te blijven!
    Wat een leuk vooruitzicht dat je as dinsdag je frummel alweer mag zien, geniet ervan!

@Pluys, ooohhhhh wat spannend zeg, morgen weet je of het idd een piemeltje heeft of niet!
    Je hebt groot gelijk dat je minder gaat werken, je lichaam werkt al hard genoeg. Fijn trouwens ook dat het op je werk gerealiseerd kon worden.
    Weet je al wat je na de bevalling gaat doen?

@Aquilegia, dat zijn nog een aantal spannende dagen op de wachtbank, mijn duimen draaien voor je!

Zo nu ben ik weer helaal bij, haha!
    Pfff ik heb het weekend echt nodig gehad om bij te komen van de drukke werkweek.
    Ik ben gisteren zelfs overdag nog even gaan liggen, ik was zo moe!
    Vanmorgen had ik ineens een vlaag van misselijkheid, maar dat was gelukkig na het ontbijt weer verdwenen.
    Morgen ben ik 9wk, nog 3wk wachten voordat we het gaan vertellen, mits alles goed gaat natuurlijk!
    Mijn man is in Maart jarig en nu leek het ons leuk om 22 maart een uitgebreide paasborrel te geven en het dan aan iedereen te vertellen!
    Als de 10wk echo er goed uit ziet gaan we uitnodigingen versturen.
    Ik kan bijna niet wachten!

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

14. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Hi hi,

Hier ook weer een reactie van mij. Noukie, ik ben blij te lezen dat het weer iets beter met je gaat. Goed dat je zo'n positieve instelling hebt! Zodra je de knop om kunt zetten, moet je dit gewoon doen. Het verleden verander je niet meer. Het krijgt een plekje. De toekomst moet je gaan maken! Dus meid, top hoe je het doet!

Hier alles goed. Het beginnen de laatste loodjes te worden. Nog een paar weken werken en dan begint mijn verlof. Het begint nu toch wel te korten! Spannend!

Veel liefs,

Pechvogel

15. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Mwb ik schrok gister wel een beetje van je berichtje. Je word dan wel even met je neus op de feiten gedrukt. Ik gun jullie zo erg een kindje!

Noukie fijn weer iets van je te lezen, ben blij dat het iets beter met je gaat en dat je zo goed met de toekomst bezig bent! Heel veel succes bij de controle!

Pechvogel lekker nog een paar weekjes en dan lekker thuis genieten en voor je het weet ligt er een kleintje in je armen!

Gerlinde na de bevalling blijf ik werken. Wel halve dagen. Moet er nog niet aan denken om ons kleintje achter te laten.
    Leuk hoe jullie het gaan vertellen! vind je het niet moeilijk om je mond dicht te houden?

Aquilegia (blijf een moeilijke naam) ik blijf duimen dat je ongi niet komt!
    Maar hoe is deze ronde bevallen met de monitor?

Snoozie Ik raak ook nog steeds onzeker van die erge berichten! Hey spannend dinsdag de nekplooimeting! En positief blijven, geloof in je lichaam en je kindje!

16. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    @Pluys, ik vind het ontzettend moeilijk om mijn mond te houden, het liefst schreeuw ik het al van de daken!
    Maar ik probeer het toch voor me te houden tot 22 maart.
    Gelukkig kan ik hier, bij mijn ouders en bij 1 vriendin mijn verhaal kwijt.

Veel plezier morgen bij de echo, kom je het grote nieuws wel snel vertellen?!

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Meiden, ik heb even een vraagje. Ik heb nu de persona besteld en krijg hem hopenlijk dinsdag binnen. Ik heb begrepen da t je de eerse maand 16 testen moet gebruiken. Vanaf welke cyclusdag begin je dan te testen? Ben ik dan nog op tijd als ik hem dinsdag binnenkrijg? Ik zit vandaag op dag 3 van de cyclus

Liefs,
    Wup

18. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    @Wup, Persona vraagt altijd op dag 6 om de eerste test, dus als je hem dinsdag krijgt ben je nog op tijd.
    Veel succes met je Persona!

19. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Lieve lieverd, je bent een schat! Ik wil mezelf geen valse hoop geven, ik pobeer het liefst zo realistisch mogelijk te zijn. Het is echt het einde van de wereld niet als we kinderloos blijven, maar de gedachte grijpt me naar de keel. Ik wil niet teleurgesteld worden en er op een goede manier mee omgaan. Er zijn ook zoveel andere dingen aan de hand in ons leven en ik wil niet instoren. Gisteren hoorde ik dat ik niet bij mijn opdrachtgever kan blijven na mijn verhuizing, dat betekend dat ik nu ook moet gaan solliciteren. Dinsdag ga ik naar Den Bosch om daar met twee bureaus te praten. Duimen jullie voor me?

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    De monitor beviel perfect: 3 dagen "high" gehad (=rode, vruchtbare dagen), 2 dagen "peak" gehad (=eisymbool) en dan nog 1 dag "high" daarna. We hebben dus heel gericht kunnen klussen en dat ook gedaan. De temperatuur bevestigde de monitor, dus supercontrole.

Inmiddels heb ik spotting en de temperatuur gaat langzaam maar zeker omlaag. Dat is geen goed teken. Morgen is mijn NOD, maar waarschijnlijk wordt het dus mijn OD. Het is frustrerend dat je (a) alles goed doet en (b) weet dat je zwanger kan worden, maar toch dan niet zwanger wordt. Al snap ik echt wel (met mijn verstand) dat er meer voor nodig is dan gericht klussen: embryo moet zich vormen, innestelen etc.

Deel Deze Pagina