Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Leuk dat je ook de persona gaat gebruiken, ik mag overmorgen testen! Ik ben écht benieuwd wanneer ik mijn eisprong heb :)

succes ermee

2. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Vanochtend dan eindelijk de eerste test voor de persona gedaan. Dag 6 dus.
    Ik heb links een hele vette streep en rechts zie ik alleen een streepje als ik hem tegen het licht hou. (dit houdt toch in dat ik heel weinig E3G in mijn lichaam heb en weinig LH?) Klopt dit voor dag 6? ja toch?
    Verder gaf de persona een rood lampje aan, maar dat zal hij wel de hele cyclus doen denk ik, omdat dit mn eerste keer met persona is...

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hai Roses,

Ik mag over 4 dagen voor de 1e keer over het staafje plassen. Ging het goed bij jou? Ik ben bang dat ik "hem" mis, en ernaast plas ofzo, hihi.

Ik heb even opgezocht in een ander forum over die streepjes, dit stond er:

* Het linker streepje geeft je oestrogeen gehalte aan; deze is hoog aan het begin van de cyclus en na je ei-sprong
    *Het rechter streepje geeft je LH-gehalte aan; deze is hoog als je ei-sprong nadert.
    *Als nu het linker streepje heel blauw is dan heb je nog geen ei-sprong
    *Als nu links gaat vervagen in de loop van de dagen en het rechter streepje wordt steeds duidelijker en dus blauwer komt je ei in zicht
    *Als beide streepjes gelijk zijn dan zal waarschijnlijk binnen 2 dagen je ei-sprong zijn

Dus als ik dit lees klopt het dat links nu dik zichtbaar is, en rechts bijna niet.
    Dat moet bij mij over 4 dagen hetzelfde zijn, ik ben benieuwd.
    Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
    XXAnna

4. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Hoi Anna,

Bedankt voor je antwoord!
    Bij mij ging het wel goed! Ik moest vannacht al heel nodig eigenlijk. Rond half 2 werd ik wakker. En aangezien je het met ochtendurine moet doen had ik besloten om het maar even op te houden :) mijn testvenster is namelijk tussen 5-11. Een paar minuten voor 5 werd ik wakker en die laatste minuten duurden zo lang :) Dus ik was er ff na vijven uitgegaan en toen heb ik de test al gedaan.
    Daarna ben ik mn bed weer ingegaan.
    Het is eigenlijk best simpel. Ik had de monitor aangedaan en het gele lampje begon te knipperen, dus test gedaan en er in gedaan en toen ging hij hem "lezen". Toen het gele lampje klaar was met knipperen kon ik de test eruit halen. En gaf hij rood licht. Ik mag donderdag weer verder testen!

Ik hou je wel op de hoogte! Leuk om zo even te kletsen :D Moet jij vrijdag dan?

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ja, ik ga vrijdagochtend voor het eerst testen.

Je moet inderdaad met ochtendurine testen maar ik vraag me af hoeveel uur je nou geslapen moet hebben?
    Want het elke nacht vanaf 1.30 uur ophouden??
    Als je dan om 1.30 uur nog plast, en vervolgens nog 6 uur slaapt en dan pas test?? Dan is het toch ook goed? Er staat dat je het na je langste slaap moet doen geloof ik.
    Ik werk in wisseldiensten, en soms slaap ik maar 4 uur.....
    Gaat nog leuk worden.... :(

Groetjes,
    XXAnna

6. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ja volgens mij moet dat ook wel goed zijn... misschien dat iemand anders daar een antwoord op weet? Er stond in het boekje toch ook iets over onregelmatig werken? Tenminste, zoiets kan ik me herinneren haha.

Ik vind het eigenlijk wel leuk om met die monitor in de weer te zijn. Ik ben echt zeer benieuwd wanneer hij mn eitje aangeeft en óf hij een eitje aan geeft.......

7. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Vandaag weer getest met persona. Dag 9 van de cyclus! Er was eigenlijk weinig veranderd tov maandag (dag 6). Het linker streepje leek iets minder dik en het rechterstreepje was iets duidelijker zichtbaar. Je moest evengoed nog wel goed kijken hoor! Ik moet nu nog 14 keer achter elkaar testen! Ik ben écht benieuwd wanneer ik mn eisprong heb :)

8. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Als het rechterstreepje al iets duidelijker is dan zal binnenkort je ei er wel aankomen!

Liefs An ;)

9. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik ga morgen voor het eerst testen. Dan is het mijn 6e dag.
    Ben benieuwd.

@roses --> Hou je me op de hoogte??

Groetjes,
    XXAnna

10. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Spannend Anna!
    Succes!

Liefs An ;)

11. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    An, hoe gaat het bij jou met de Persona? Bevalt het?
    Ik zie dat jij 'm al sinds juni gebruikt??

Groetjes,
    XXAnnalise

12. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hoi!

Hij bevalt prima! De eerste en derde keer gaf die alleen geen eisprong aan, terwijl ik aan de teststaafjes wel kon zien dat ik mij ei heb gehad :rolleyes: Dat vond ik wel een beetje raar. Ik ben benieuwd wat die deze maand aangeeft! Ik heb vandaag weer getest en hij gaf nog groen licht. Dit heb ik op dag 6 nog niet eerder gehad. Ik denk dat dat komt omdat die mijn lichaam nu beter "kent".
    Ik vind het een leuk en handig apparaatje! Zo leer je je eigen lichaam ook beter kennen!

Jij ook succes!

Liefs An ;)

13. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ok, handig om te weten dat je dus niet alleen naar de Persona moet kijken maar ook naar die teststaafjes. Ik heb hier elders op het forum ook iets gevonden over het "lezen" van de streepjes. Ga ik meteen ff opzoeken. Bedankt voor de tip!!!

XXAnnalise

14. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
  15. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Hey annalise, als morgen je 6e dag is, dan klopt je banner niet helemaal volgens mij. Die geeft aan dat vandaag dag 6 is voor je!

16. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ja dat klopt! Ik zag het ook :D

Ik heb mijn banner de 1e dag gestart op het moment dat ik ongesteld werd (dat was 's middags) en je moet dan die persona pas de ochtend erna instellen op dag 1. Dan zit er een dag verschil tussen. Beetje verwarrend, maar ja. Bij Ah78 is het ook, zag ik. Ze heeft vanmorgen (dag 6) getest en er staat dag 7 op haar banner.

Nu ga ik ff die sites bekijken. Thanx voor de tip.

XXAnnalise

17. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    volgens mij moet je de persona dan de dag er na instellen op dag 2.
    Zo heb ik het tenminste onthouden, zal het ff nakijken

18. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik heb op www.persona.nl net gevonden:

Als mijn menstruatie overdag begint, en ik tot de volgende morgen moet wachten voordat ik de M-knop kan indrukken, moet ik dan met dag 1 of dag 2 beginnen ?
    Met dag 1. Je moet de M-knop altijd indrukken op de morgen nadat je menstruatie is begonnen. PERSONA interpreteert dit als dag 1.

Maar als je ongesteld wordt voor het tijdstip dat je op de M-knopt drukt (dus bijvoorbeeld om 1 uur 's nachts), dan druk je natuurlijk meteen op de M-knop als je 's morgen wakker bent.

Ik werd pas laat in de middag ongesteld.

XXAnna

19. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hee Ladies,

Zoals jullie kunnen zien vandaag hebben de duivels zich aangemeld, nu overweeg ik Persona vind het wel een dure aanschaf moet ik zeggen maarja tis voor een goed doel. Via de site bestellen heeft dus geen zin want tja ik ben het al... Dusss zo maar ff in mijn pauze naar de drogist...
    Maarre dan is het dus het beste dat ik MORGEN de M knop indruk he? Of moet ik nu nog een cyclus afwachten??

20. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hai Silla,

Je kunt t/m dag 5 van je duivels starten met Persona.
    Als je nu net ongesteld geworden bent moet je morgen de M-knop instellen op dag 1.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
    XXAnnalise

Deel Deze Pagina