Mamawannebe: idd fingers crossed! Wel heftig zeg hoe kwam jullie er achter dat je vervroegd in de overgang bent? Hoop dat het mag lukken voor jullie......18 juni moet je naar het ziekenhuis begrijp ik hopelijk krijgen jullie goed nieuws!
@mamavanluca: tijdens het orienterend fertiliteitsonderzoek kwamen ze erachter dat mijn eicelvoorraad aan het einde zit. Ik vrees dat we de 18e nog geen nieuws krijgen hoor, maar we moeten de hele riedel opnieuw beginnen. Weer allerlei bloedproeven, echo's en andere testen, maar nu met als resultaat dat we een proefbehandeling gaan beginnen. De kans is overigens klein dat mijn eierstokken gestimuleerd gaan worden en eicellen zich gan rijpen, maar een kans is een kans, hoe klein die ook is.
@ mamawannebe idd en iedere kans moet je grijpen! Had er weleens eerder van gehoor dat meiden vervroegd on de overgang gingen, maar had geen idee hoe ze daar achter kwamen...dacht meer aan symtomen die op de overgang lijken dat je er zo achter kwam. Ik nu volop op in de weer met me testje, zal het nog missen als het niet meer hoeft!
@mamavanluca: achteraf gezien bleek ik ook symptomen te hebben. Opvliegers, hele korte en hele lange cycli. Tijdens het orienterend onderzoek bleek eerst dat mijn man zwak zaad had, dus we hadden ons voorbereid op IUI of in het ergste geval ICSI. Het kwam dus als een totale verrassing toen in Groningen bleek dat ik vervroegd in de overgang kwam en ze ons daar niet meer verder wilden/konden helpen. Dat ging heel raar, eigenlijk begrijp ik pas sinds de second opinion in Nijmegen wat er aan de hand is. We grijpen elke kans die we krijgen, ik moest wat afvallen en ik ben inmiddels al over de helft. Jij ontzettend veel succes met de persona, ik hoop dat je 'm niet heel lang hoeft te gebruiken.
De afgelopen dagen ben ik druk in de weer geweest met de Persona, helemaal leuk! De eerste maand geeft het apparaatje natuurlijk veel rode dagen, dus ik hou de staafjes goed in de gaten. Nu was het linker streepje vanmorgen (dag 14) ineens een stuk lichter. Kan iemand me vertellen wat dit nu betekent? Ik ben trouwens gestopt met de Etos zwanger worden pillen; kreeg er een steeds langere cyclus van. Twee maanden geslikt, maar nu weer aan de VSM pillen.
@Pien: als het linkerstreepje lichter wordt, heb je meer estrogeen in je bloed/urine. Dat betekent meestal dat je eisprong er over 2-6 dagen aankomt. Het streepje zal de komende dagen steeds lichter worden. Als het streepje heel licht/afwezig is, wordt het andere steepje (opeens) heel felblauw. Dat is de LH-piek. Je monitor zal dan een eisymbool aangeven als het goed is. Het is goed om al te beginnen met klussen als je linkerstreepje lichter wordt (bijv om de dag) en als je het eisymbool hebt natuurlijk ook.
@Aquilegia: Dank je wel voor je antwoord! Wij gaan aan de slag ! Ik ben nu al helemaal blij met de persona! Voor 10 euro op de kop getikt op M-plaats, dus dat was echt een koopje.
Hoi, Dit is ook mijn eerste rond met Persona en heb ook alleen maar rode dagen gehad. Gisteren had ik echter het ei-symbool en vandaag weer! Binnen hoeveel tijd kan ik dan verwachten dat mijn ei springt? En hebben jullie ook wel eens 2 of meer dagen dit symbool gehad? Groetjes, Roosje
Hey meiden, ik heb maar besloten om de persona te resetten en om overnieuw te beginnen. Mijn cyclus was nu 25 dagen met de clomid, dus dat moet beter zijn. Ik hoop dat ik nu wel mn eisprong kan vinden. @roosje, volgens mij vind je eisprong 12-24 uur na je eisybmool plaats! Klussen dus!
Ik ook een ei symbool op me 14 e dag , dus wij aan de klus! Wel cool ik nu idd erachter dat me ei niet 14 dagen voor me ongi is maar 16 dagen.....( uit gaande van cyclus die ik de laatste keren heb gehad dan 31.....want als ie nu opeens weer 28 is dan is het een dag later )
@roosje 75 ik vandaag ook voor de 2 e dag mijn ei symbool! Hoe veel keer heb jij hem gehad? Wij vanavond weer aan de klus !
Dit is ook mijn eerst ronde met de persona. Maar inmiddels op dag 18 en nog geen ei symbool gezien. Ik weet bijna 100% zeker dat ik mijn eisprong afgelopen maandag heb gevoeld. Nu weet ik ook dat de persona in ronde 1 niet altijd het ei symbool geeft; dus ik ben benieuwd en test lekker door! Wel super dat er anderen zijn die al in ronde 1 hun ei zo goed hebben gevonden!
Ik heb hem 2 dagen gehad. En vanaf 2 dagen van te voren tot 2 dagen erna iedere dag geklust! Vriendlief errug happy natuurlijk!
ik op beide dagen geklust en vanavond denk ik nog een keer, dagen ervoor ( allen de zondag maar dat was niet klussen ) ervoor ging niet meer had nl pas zondag as me ei verwacht......ik blij met persona want anders was ik mooi te laat geweest met klussen! Vanmorgen we ie weg...had gehoopt dat er weer een ei zou staan vond het wel cool hihi. Nu kan het afwachten bijna weer gaan beginnen....bah! Pien27 wat voel je dan als je je eisprong hebt? Ik deze keer me buik en pijntjes en dingetjes in de gaten gehouden, maar ik geen idee wat ik moet voelen...
Als ik mijn eisprong heb voel ik een hele scherpe pijn in mijn buik. Voelt een beetje alsof iemand een naald dwars door je buik steekt. Die pijn duurt niet langer dan een seconde of 20/30, maar ik sta dan echt even krom van de pijn. De persona heeft die dag geen ei teken aangegeven, maar als ik naar het staafje van die dag kijk is het linkerstreepje een stuk lichter dan de andere dagen.
Bij een ei-teken moet het RECHTER streepje dik zijn! Het linkerstreepje is dan inderdaad een stuk lichter dan eerst.
Hoi Meiden, Voor het eerst dat ik ontdek dat er een apart Persona-forumpje is! Leuk! Ik ben nu voor de tweede ronde met de Persona bezig. In de eerste ronde veel rode dagen en geen ei-symbool. Nu had ik gisterochtend en vandaag voor het eerst het ei-symbool, yes! Dus gisteravond geklust en dinsdagavond ook al. Vanavond weer, in de ei-dagen maar even doorzetten . Wat ik me wel afvraag: in het boekje stond dat je de tweede ronde 8 teststaafjes nodig hebt. Die van mij zijn dus vandaag opgegaan. Ik ben bang dat ie morgen weer 'testen' gaat aangeven, aangezien ik vandaag nog dat ei-symbooltje had... Heb geen nieuwe set staafjes meer in huis. Moet ik weer op internet bestellen, want vorige keer in het winkelcentrum kon ik ze nergens kopen... Veel succes allemaal! liefs noppie
Nee, hoor. Afgezien van de eerste cyclus vraagt de Persona altijd maar 8 staafjes per ronde. En als hij 1 of 2 dagen het ei-symbool heeft gegeven, dan is hij er ook "klaar mee". De rest kan hij zelf uitrekenen. NB: ik heb zelf niet de persona, maar een verwant apparaatje uit de VS. Mijne vraagt of 10 of 20 staafjes (bij mij gelukkig tot nu toe altijd maar 10). Mijn apparaatje hoeft ook geen staafjes meer als de 10e het eerste ei-symbool heeft opgeleverd. Hij geeft dan automatisch nog een 2e "eidag" en daarna nog een "high" dag (vergelijkbaar met een rode dag) en daarna gaat hij op "low" (vergelijkbaar met een groene dag).
Oh, gelukkig, das mooi. Weet jij toevallig ook hoe het nu exact zit: als er een ei is, heb je dan ook echt de garantie dat het met je eitjes in orde is, of bijvoorbeeld maar 80% zekerheid? heb geen idee wat er wetenschappelijk bekent is over deze systemen. Was eerst namelijk superblij dat ik een ei-symbool had, maar begin me nu natuurlijk te realiseren dat dit ding wel mijn hormoonspiegels meet, maar natuurlijk niet letterlijk naar binnenkijkt of er daadwerkelijk een ei-sprong is... Thanx babe!