Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Jeetje meis, het zijn echt de laatste loodjes! Je kunt nu elk moment je kleine mannetje in je armen hebben, wauw wat gaat de tijd snel! Ik zal aan je denken en voor een voorspoedige bevalling veel goede wensen doen!

Hoe is 't met jou Pluys? Ben je lekker aan 't genieten van je verlof? Ik moet woensdag naar Nijmegen, ik zal jullie wel laten weten hoe het is geweest.

@Pien: Veel succes, ik zal voor je duimen.

@Aquilegia: Bevalt je fertility monitor nog steeds? Ik blijf goede wensen voor je doen!

2. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Hey MWB!

ik ga heel erg voor jullie duimen woensdag!
    Hier dus mijn 1ste echte verlof dagje! Erg raar hoor. Heb het gevoel alsof ik aan het spijbelen ben.
    Vanmorgen al druk geweest in huis :)
    ramen zijn gelapt, vloer gezogen en gedweild, bed weer lekker schoon en fris gemaakt, kast uitgezocht en veeeel spullen eruit kunnen gooien!
    Maar nesteldrang nee hoor :) :)

Bruidje voor jou is het helemaal aftellen nu! spannend hoor!

3. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    @Pluys; Hoe kom je erbij, jij nesteldrang, echt niet?!? :) Geniet maar lekker van je verlof hoor! Het is in ieder geval fijn te horen dat je je goed voelt, want dat is het belangrijkste. Dikke knuf voor jou!

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @MWB: monitor bevalt nog steeds, maar als ik mijn temp mag geloven wordt ik morgen ongesteld. Dus mijn doel heb ik nog niet bereikt.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
  6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    We zijn nu aan het klussen voor de tweede en na mijn eerste (normale) ongesteldheid gaan we weer met de persona werken de vorige keer was 1 ronde ermee genoeg dus op hoop van zegen, ik vind het een fijn apparaatje!

7. mona23

mona23 Niet meer actief

Hallo Dames,

Ik heb even een paar vraagjes over de persona. Heb hier en daar wel wat gelezen, maar snap er nog niet zo veel van.

1) Als je de persona via marktplaats of dergelijke koopt werkt dit dan nog wel, omdat iemand anders hem al gebruikt heeft? Hij staat dan toch ingesteld op de cyclus van de vorige gebruikster.

2) Moet je perse teststaafjes van de persona hebben? Ik meen toen eens ergens gelezen te hebben dat je deze ook van een ander merk kunt kopen, of was dit nu wel de teststaafjes van de persona, maar met een ander merk houder?

3) Hoeveel kost de persona? En hebben jullie er goede ervaringen mee?

Alvast bedankt.

Liefs Mona

8. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Ik ben vandaag ongesteld geworden. Moet ik dan de persona vandaag aanzetten en op cyclus 39 zetten van de afgelopen maand? Dit is de langste cyclus....

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Naiobi: als je vandaag ongesteld bent geworden, moet je hem tijdens het testvenster op dag 1 zetten. Of morgen tijdens het testvenster op dag 2 etc. Je hoeft je cycluslengte volgens mij niet in te voeren (?)

@Mona:
    1. Je moet 'm terugstellen, zie de Persona site.
    2. Nee, je moet persé personastaafjes hebben.
    3. geen idee wat-ie kost, ik heb de Clear Blue Easy Fertility Monitor (niet te koop in NL) die lijkt er wel erg op.

10. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    @Naiobi: Cyclus lengte kan je niet invoeren volgens mij maar als je een van 39 dagen heb weet niet of dat gaat volgens mij mag je er maar max een van 35 dagen hebben.

@ monaIk heb er op markplaats 20 euro voorbetaald, heb hem gerest en daarna was in klaar om mee te beginnen. Je moeit de 1 e ronde dan wel 2 setjes test staafjes kopen met hetzelfde serie nr, is hier lastig aan te komen maar je kan oa bij de da kopen die hier jammer genoeg niet hebt....

Ik baal heb vrijdag al besteld waarop site staat zodra we betaling binnen hebben word bestelling verstuurd, nou vrijdag gelijk betaald zijn ze gisteren pas verstuurd! en u kan ik vandaag dus niet testen! In boekje stond dat je dan meer rode dagen zou hebben, maar is de kans nu ook minder dat ie mij ei zal vinden? Dan is het nl mischien een idee om maandje over te slaan had gelezen dat je 1 mnd over kan slaan.

11. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ik heb nou al 100x dat zinnetje over het ei-symbool gelezen, maar kom er niet uit...
    Als je je symbool op bijv dag 12 en 13 hebt, dan is dag 12 binnen 2 dagen, dag 13 binnen 1 dag dus eisprong op dag 14? Of kan dat dan ook nog op dag 15?

12. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    @ ladyZorra,

Ik had me ei symbool op wo en do en 2 weken later werd ik op donderdag ongesteld, neem aan dat ik gewoon 14 dagen voor me ongesteld worden me eisprong heb dus denk dat dag 14 de laatste dag dat me ei symbool dus op me persona stond....ik me eisprong had.

13. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @mamavanluca : Ik heb dus een cyclus van 38 dagen.

En ik wou net vragen of iemand weet of ik em al kan gebruiken?

14. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    mijn cylus was altijd veel langer dan de 35 dagen. Ik drukte pas een paar dagen nadat ik ongi was geworden op de knop. Weet je ongeveer wanneer je eisprong is?

MWB hoe was het vandaag?

15. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    @Pluys: dit staat op de persona site:

PERSONA dient niet te worden gebruikt door vrouwen:

- met een cyclus, korter dan 23 dagen
    - met een cyclus, langer dan 35 dagen
    - met symptomen die op de overgang wijzen
    - met symptomen die op de overgang wijzen
    - die hormoonpreparaten gebruiken, zoals b.v.
    Hormonale anticonceptie
    Vruchtbaarheidsbehandelingen
    Hormoonsubstitutie therapie
    - die enige andere behandeling ondergaan die hun cyclus kan beïnvloeden
    - die antibiotica slikken welke tetracyclinen bevatten ( behalve oxytetracycline of doxycycline die WEL gebruikt kunnen worden ) Als je twijfelt of het antibioticum dat je gebruikt tetracyclinen bevat, raadpleeg dan je apotheker of huisarts.
    - met een verminderde lever- of nierfunctie of met polycysteus ovariumsyndroom

@Naiobi: das een handig idee! Die ga ik onthouden....

Door dat ik gisteren me testen te laat binnen had had ik rode dag en vandaag weer ben benieuwd waneer ik weer moet testen......

16. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Ik denk dat ik em deze maand nog oversla de testen. ik ga dan gewoon klussen vanaf een paar dagen voor de eisprong van mijn 25 dagen cyclus tot voorbij de eisprong van afgelopen keer 38 dagen. doe wel om de dag anders ben ik suf :D

17. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

IK ga de persona ook weer gebruiken..ik weet nog niet hoe lang mijn cylcus gaat worden dus eigenlijk moet ik wachten met de persona...maar ik ga het gewoon proberen. De langste cylcus die ik had voor mijn bevalling, en dat was toen na stoppen met pil, was 37 dagen....
    ik ben dus bijna 8 maanden geleden bevallen, heb lang bv gegeven. Ik heb mijn ei heel goed opgemerkt en ben nu dus licht ongi (het zal nu wel snel door gaan zetten...even afwachten dus omdat het mn 1e ongi is sinds bevalling..)
    dus ik denk dat ik ook een paar dagen wacht met resetten...ik ga het gewoon proberen..
    Al kan ik aan het teststaafje ook heel goed zien wanneer mijn ei komt en heb ook nog ovulatietesten van clearblue..dus komt wel goed (en heb altijd duidelijk slijm en ovulatiepijn..)

Liefs

Syl

18. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik zooo blij met mijn persona, voor de 2 e keer vond ie mijn ei op een dag dat ik het niet verwachte! Vorige maand was mijn cylus opeens weer 28 dagen dus ik ging ervan uit dat ik vandaag mijn ei symbool voor het eerst zou krijgen....maar blijkbaar zijn mijn ei-tjes ei-genwijs want had hem gisteren al en vandaag dus weer....dus wij deze week ma was voor de serie om de dag doen was het beste schijnt te zijn, maar wilde me ei symbool gisteren ook niet onbenut laten di en vanavond ( hopelijk lukt het 3 e keer ) klussen........en dan maar hopen dat dat genoeg was... !fingers crost

En ik ben er achter gekomen dat ik elke keer als ik me ei ga krijgen ik bep buikpijn heb, was me nooit echt duidelijk.

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je je eisymbool op dag 12 en 13 hebt, is het 't meest waarschijnlijk dat je je eisprong op dag 13 hebt. Het kan echter ook op dag 12 al gebeuren. Dag 14 zou misschien ook nog kunnen. (Ik temperatuur er ook bij, dus ik heb meer info; ik heb mijn eisprong meestal op de 2e ei-symbooldag, soms op de 1e).

20. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Dank je, ik vond het deze maand zo raar, bleef steken houden in m'n onderbuik, zelfs op dag 15......
    Ik heb een tijdeje getemperatuurd, maar met wisseldiensten is dat geen succes.......

Deel Deze Pagina