Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Met de Persona krijg je ook een goed beeld, hoor. Als je het gewoon op de rode dagen en de ei-symbool dagen doet... dan zit je qua timing goed.

2. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    We doen ons best ;)

3. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Hoi Meiden,

Ik zit te overwegen een persona aan te schaffen.
    Maar mijn ovulatietesten van deze maand zijn niet echt super positief :(
    Denken jullie dat hij dan wel werkt bij mij?
    Enne ik lees dat mensen met een verminderde leverfunctie hem niet moeten gebruiken, waarom is dit?

4. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hallo meiden, mag ik erbij?

Na de bevalling van Jason heb ik de persona icm tempen als anticiconceptie gebruikt.
    Maar we waren nogal laks met de rubbers en was zwanger, heel erg blij ermee want we wilden eigenlijk toch een 3e kindje.
    Helaas is het een mk geworden.
    Maar we willen nog steeds een 3e kindje.

Dus nu gaan we de persona met een andere reden gebruiken :)
    Heb hem maar gereset na de miskraam zodat hij om 16 testen gaat vragen, aangezien je cyclus na een mk langer kan zijn en van slag.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik ben juist hierom overgestapt (op een soort persona). Reden: je gebruikt ochtendurine met de Persona, dat is altijd goed geconcentreerd. Met ovulatietests gebuik je middagurine en 4 uur lang plas ophouden, niet drinken, met het risico dat de urine nog niet voldoende geconcentreerd is. Toen ik ze 's avonds moest gaan doen omdat ik weer werkte, werden ze ook niet meer positief. Daarom doe ik dit soort dingen liever 's ochtends.

Van die nierfunctie weet ik niet; even de Persona helpline bellen?

@Pientje: welkom.

6. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    als je er bij wilt tempen moet je dan perse de hele maand tempen? Dat vind ik nl zoo vervelend! of is de paar dagen voor je eisprong tot paar dagen er na ook al genoeg?

7. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Mamavanluca: je moet wel de hele maand tempen om er inzicht in te krijgen..ik vind het vaak ook wel gedoe hoor maar erg handig, zo kun je goed zien als je eisprong is geweest.

Ik denk dat ik morgen de persona reset..heb expres paar daagjes gewacht omdat ik een langere cylcus verwacht..ben benieuwd!

Liefs

Syl

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als je een paar maanden de hele maand hebt getempt (en je het principe snapt en inzicht hebt in je cyclus), kun je het wel beperken. Ik heb nu bijv. de eerste week van mijn cyclus niet getempt en misschien houdt ik er mee op als mijn eisprong bevestigd is door FF.
    Richtlijn is wel dat je minsens 6 temperaturen voor je eisprong meet en een stuk of 5 erna.

9. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Hoi,

Hier weer een keer een berichtje van mij. Ik kwam even langs om te kijken hoe het met MWB gaat, maar kan geen recent bericht van haar meer vinden. Weet iemand hoe het in Nijmegen is gegaan?

Groetjes, Pechvogel

10. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Hey Pechvogel!

hoe is het dan met jou? en met je kleine kanjer?
    Hier een kleine update van MWB:
    ze hebben 3 sept een nieuwe afspraak in nijmegen! Dan krijgen ze te horen wanneer ze gaan beginnen! Ze zijn nu bezig met allerlei onderzoeken!
    dus eigenlijk heel erg goed nieuws! \:D/

11. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Kun je ook twee pakjes testen achter elkaar aan gebruiken als je bijv. een cycli hebt van 38 dagen?

12. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Hoi Pluys.
    Het wordt spannend bij jou. Echt de allerlaatste loodjes!

Fijn dat er wordt behandeld.

Groetjes, Pechvogel

13. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    @Pechvogel: Hoe is het met je! Dank je dat je naar me vraagt. Ben je lekker aan 't genieten met je kleine mannetje?
    Het gaat hier erg goed met ons. We staan idd op de wachtlijst voor IVF/ICSI in Nijmegen, ik ben benieuwd wanneer we mogen beginnen.
    Hoe is het eigenlijk bij St. Geertgen afgelopen met je vriendin? Ik hoop voor goed nieuws!

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    nee dat kan niet, want het apparaat heeft maar 8 testen nodig.
    je kunt wel pas op dag 4 van je menstruatie op de M drukken... dan telt de persona dat als dag 1..

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik ben deze ronde met de persona begonnen.
    de staafjes waren alleen bij de ene drogist uitverkocht, dus persona loopt 1 dagje achter...

dag 6 was rood en vandaag ook weer rood

16. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Hoi MWB,

Ik hoop dat je snel aan de beurt bent! Mijn vriendin was uitbehandeld bij de geertgen, maar is daarna toch nog spontaan zwanger geworden. Nu bijna al weer op de helft! wonderen bestaan dus nog.

Ik ga voor jou ook heel hard duimen.

Hier gaat alles goed. Onze zoon is al flink gegroeid. Nog maar 2 weken en ik moet weer aan het werk. Daar heb ik dus helemaal geen zin in!

Groetjes, Pechvogel

17. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ik wil eigenlijk even stoppen met de persona en het hele gebeuren...
    Zit sinds vanochtend in ronde 20 en ben er even een beetje klaar mee...
    Wil natuurlijk wel zwanger worden, maar even niks berekenen.
    Kan ik nu gewoon de batterijen eruit halen en als ik er weer mee wil beginnen, gewoon verder gaan waar ik gebleven was, of moet ik dan weer beginnen met 16 teststaafjes?

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Je moet hem - als je langer dan 1 ronde stopt - resetten en dan heb je weer 16 staafjes nodig. Het staat in het boekje hoe je moet resetten. Het is handig om 1 gebruikt teststaafje te bewaren, want die heb je nodig bij het resetten.
    Succes!

19. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Wat is dat met die 16 teststaafjes?
    Ik heb de persona van iemand anders, heb em nog niet gebruikt omdat ik uitga van een cyclus van 38 dagen..

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    De eerste ronde heb je 16 teststaafjes nodig. De volgende rondes maar 8 staafjes. Tenzij je hem meer dan 1 ronde niet gebruikt. Dan ziet Persona je weer als een nieuwe gebruiker en moet je hem resetten. Dan heb je weer 16 staafjes nodig.

Als je hem van een ander hebt overgenomen moet je hem zeker resetten. Anders gaat hij uit van de cyclus van die andere vrouw! Dan heb je ook 16 staafjes nodig.

Deel Deze Pagina