Spannend Marloes, hoop dat je snel je ei hebt! Ik moet nog ff wachten....ik heb persona paar daagjes later pas aangezet omdat ik denk dat mn cylcus langer zal zijn dan 35 dagen..(misschien is ie wel gewoon kort maar das afwachten) Ik zit nu op dag 6 van mijn cylcus, maar persona heb ik later aangezet, 3 dagen later dan toen de ongi begon. Liefs Syl
Ik zit nu al op dag 12 ofzo dus weet niet of het nog zin heeft om em te gebruiken.. En aangezien ik ook niet weet hoe lang me cyclus is... pfff als ik dit eerder had geweten was ik op dag 6 begonnen
nee dat kan niet. Je moet als je ongesteld wordt, meteen beginnen... op de M drukken als je ongesteld bent, kan op dag 1/5
Ik snap het even niet... Ik lees dat jullie hem later aanzetten? Waarom later aanzetten? Mijn cyclus is nu ineens ook langer Weet nog niet hoe lang, ben nog niet ongi. Maar als ik het goed begrijp moet je hem niet op dag 1 aanzetten als je cyclus langer is dan 35 dagen? Maar denken jullie dat het bij mij wel zin heeft om zo'n ding te kopen? Ik heb namelijk in deze ronde de cb digitaal gebruikt (kan ook met ochtendurine) en daarna de teststaafjes van persona erin (gelezen op het forum dat dat kon). Maar mijn ovutesten werden dus nooit positief.. Ik ben uitgegaan van de donkerste ovutest, en uiteindelijk klopte dat wel met mijn ei waarschijnlijk.. Wat FF zei wanneer mijn ei was gekomen. @Aquilegia Jij bent hem ook gaan gebruiken omdat je ovutesten nooit positief werden? Maar ik heb altijd met ochtend urine getest, omdat dat kon met cb digitaal, en later dus de persona teststaafjes Zie mijn album.. Ik weet niet of zo'n ding dus bij mij gaat werken...?
Ik zit nu ook in ronde drie en maar afwachten hoe lang mijn cyclus deze keer is. Ik heb gelezen en gehoord dat je vanaf dag 6 kan beginnen met tempen... maar jah als je dan zon lange cyclus als mij vorige maand hebt dan heeft het nog niet geen zin geloof ik.
De CB-digitaal werd bij mij wel postief, met ochtendurine. Ik vulde ze ook na met de Personastaafjes. Die staafjes kun je ook los gebruiken en zelf interpreteren. Daarvoor gebruikte ik Matcare-ovulatietests. Die kreeg ik 's middags wel positief maar 's avonds niet. Dus daar ben ik mee gestopt. Als je CB-digitaal met ochtendurine niet positief krijgt en je test wel op het juiste moment, hmmm, dan zou je naar de huisarts kunnen gaan. Op welke dagen test je? Ik heb trouwens niet Persona maar de Clear Blue Easy Fertility Monitor. Deze is ook geschikt voor een langere cyclus dan 35 dagen. Ik geloof tot 40 dagen. Maar je kunt hem alleen kopen in de UK of de VS. Ik heb hem via Amazon.com gekocht in de VS omdat de dollar gunstiger stond dan de pond. Maar het is wel een duur grapje. Hij werkt heerlijk en is speciaal om zwanger te worden, i.t.t. Persona die natuurlijk bedoeld is om dat niet te worden. Ik stop er wel gewoon Persona staafjes in.
Ja raar he dat ze niet positief bij mij werden.. Heb je in mijn album gekeken? Ik ben dus uitgegaan van de donkerste 2 die waren op 17 en 18 juni.. en mijn ei is volgens ff op de 19e geweest.. dus dat klopt wel zo'n beetje.. Alleen gaf cb digitaal geen smiley Dus ik twijfel of ik wel een persona aan moet schaffen.. Misschiern werkt het wel niet niet eens bij mij, en dat zou zonde van het geld zijn. Ik ben op dag 11 begonnen met testen t/m dag 24.. nou dat vond ik lang zat en waarschijnlijk toch mijn ei geweest. Ik zit echt te twijfelen wat ik moet doen... Misschien toch ovutesten van matcare bestellen.... en dan uitgaan van de donkerste? Jij hebt wel een mooi apparaat zeg! Heb hem even bekeken..
Die van 18 juni lijkt mij positief en het klopt met de temperatuurstijging en met FF. Dan hoef je je geen zorgen te maken, al is het natuurlijk wel vervelend. Koop je van die dure tests, worden ze niet positief
Maar denk je dat een persona bij mij werkt dan? Anders heeft het geen nut om er 1 aan te schaffen....
Lastig te zeggen. In principe zijn de ClearBlue digitale ovualatietests en de personastaafjes dezelfde staafjes. Dus dan zou je zeggen, dat ze bij jou niet werken. Maar misschien was dit een uitzondering en zou je ze volgende maand wel positief krijgen. Ik vond die op 18 juni er echt positief uitzien. Dus met zekerheid kan je er niets over zeggen.
Bedankt dat je reageert, heel fijn! Maar dus inderdaad heel lastig of ik er wel of geen aan moet schaffen.. Wie weet lukt het deze maand wel zoals je zegt. Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen.. En de gok maar waag. Bedankt voor je duidelijke uitleg!
Tessa, je kunt die persona's al voor zo'n 15 euro kopen op marktplaats, je moet hem dan alleen resetten. Ik ben zelf nu 5 mnd met de persona in de weer en deze heeft ook nog geen enkele keer een 'ei' symbool gegeven. Ik lees nu de staafjes ook zonder die monitor af en blijf ook doortesten zonder monitor en mijn ei blijkt dus gewoon veel later te zijn dan de persona om die staafjes vraagt. Ik merk wel dat de persona steeds later om de staafjes gaat vragen dus het gaat wel de goede kant op maar dat duurt gewoon even helaas.
Ohw dat is lastig Ik kan er 1 overnemen voor 30 euro met 15 teststaafjes er nog bij. Jij leest ze nu ook gewoon zonder de monitor af? Maar hoe doe je dat dan, test je gewoon elke dag vanaf bijvoorbeeld dag 11-12? Of hoe moet ik dat zien? Want mij ei komt ook later dan "normaal" bij anderen. Namelijk op dag 21 van deze afgelopen cyclus (32 dagen) Vind jij het nut om zo'n ding aan te schaffen dan? Sorry, maar vind het moeilijk wat ik moet doen.. Ik denk dat ik het gewoon moet doen, maar weet natuurlijk nog niet precies hoe dat ding werkt en hoe vaak je moet testen enzo. Zijn jou staafjes echt super positief? Wat raar dat hij dan niet doorvraagt, als je nog geen ei hebt gehad..
dit heb ik van pagina 4 van dit topic gehaald: 'Eigenlijk is Persona een computer die in combinatie met teststaafjes voor anticonceptie bedoeld is. Om de eisprong te bepalen heb je de computer (kost ca. 180 gulden) echter niet nodig. Je moet wél weten hoe je de staafjes moet interpreteren, want dat doet anders de computer. Gewone ovulatietests meten het LH-gehalte en hebben een controlestreepje. Bij Persona worden daarentegen 2 hormongehaltes gemeten: het afbraakproduct van oestrogeen E3G en het luteïniserend hormoon (LH). Ook op de Persona-staafjes zijn er dus 2 strepen, maar GEEN controlestreep. Het linkerstreepje (de punt van het staafje wijst naar links) geeft de concentratie van de E3G aan. Hoe meer in de urine, hoe DUNNER het streepje. Het rechterstreepje (de punt van het staafje wijst naar links) verschijnt als de LH-concentratie in de urine stijgt. Is dit streepje heel DIK heb je de LH-piek te pakken en komt de eisprong eraan. Als je 4 à 5 dagen voor de verwachte eisprong begint met testen (ochtendurine) is het linkerstreepje waarschijnlijk eerst heel dik en de rechterstreep is haast niet te zien. Wordt de linkerstreep langzaamaan dunner kun je verwachten dat straks de rechterstreep dikker wordt. Als de rechterstreep DIK is, kun je ervan uitgaan dat binnen 24 à 36 uur de eisprong plaatsvindt. En dat is natuurlijk waar het om gaat. Het belangrijkste is dus een DIKKE RECHERSTREEP. Nadat je een dikke rechterstreep hebt gehad, kun je stoppen met testen en flink oefenen! Misschien is het de moeite om de staafjes na het testen te bewaren en de dateren zodat je de ontwikkeling van de hormoonconcentratie kunt zien. " erg leuk dat er al 15 staafjes bij zitten maar er zouden er eigenlijk 16 bij moeten zitten. In de eerste persona ronde heb je namelijk 16 staafjes nodig met het zelfde lot nummer. Je krijgt er dus 1 complete en 1 incomplete verpakking bij. maar die staafjes zijn ook best pittig aan de prijs, één doosje is rond de 13 euro ofzo. sommige beweren dat het in de eerste ronde nog niet zo erg is als je één van de laatste staafjes niet gebruikt maar als je een late eisprong hebt lijkt me die juist belangrijker. Het is dus even een afweging maken, in de winkel ben je voor die eerste 16 staafjes ook ong 26 euro kwijt maar dan heb je er wel 16 en kan je ervoor zorgen dat ze allemaal het zelfde lotnr hebben maar dan heb je die monitor nog niet. Nu achteraf gezien zou ik persoonlijk die monitor niet meer kopen omdat ik het met late eisprong erg lang vindt duren voordat de monitor je cyclus kent en zo dus het door ons zo graag geziene eisprong teken geeft. Nu ik hem toch heb blijf ik hem wel gebruiken puur als extra controlemiddel. Ik blijf namelijk wel die staafjes als ovulatietesten gebruiken omdat deze met ochtendurine gebruikt moeten worden en dan kan ik ze natuurlijk net zo goed in die monitor stoppen. Ik gebruik nu sinds deze cyclus dus wel meer staafjes per cyclus dan dat de monitor vraagt. In mijn eerste paar cyclussen waarbij ik me netjes aan de persona monitor hield ,waren ze dus niet super positief maar dat zal waarschijnlijk komen doordat mijn ei later was. (of het was nog ontpillen) Deze cyclus ben ik dus langer door gegaan dan dat de persona vroeg en vond mijn ei op dag 23! Bij deze was hij dus super positief. pff, lang verhaal hopelijk snap je het nog, hihi.
ik heb nog even op marktplaats gekeken en opzich is die 30 euro incl die staafjes zo gek nog niet, ookal is 1 verpakking niet compleet. maar hou er wel rekening mee dat je misschien alsnog twee nieuwe verpakkingen met hetzelfde lotnr moet aanschaffen voor de eerste ronde. Die verpakkingen die erbij zitten kan je eventueel later nog gebruiken (maar hopelijk is dat natuurlijk niet nodig!)
Nou dames! Ik heb hem hoor! Ik had nog staafjes liggen, en de staafjes die erbij zitten zijn allemaal met hetzelfde LOT nummer! Heb er nu dus 20 vanhetzelfde Nou heb ik me dus verslapen vanmorgen wou hem om 9 uur aanzetten... Zodat ik elke ochtend om 9 uur hem aan kan zetten.. Maarja het is natuurlijk nu al 10 uur.. Moet ik nu wachten tot morgen 9 uur? (Als ik elke dag hem om 9 uur aan wil doen?)
Je kunt hem morgen op dag 3 nog aanzetten en op dag 3 instellen (je zit nu op dag 2, toch?). Als je hem om 9 uur aanzet, kun je tot uiterlijk 3 uur ervoor testen en uiterlijk 3 uur erna. Dus je moet testen tussen 6 en 12. Zet je hem om 10.00 uur aan, dan moet je testen tussen 7 en 13.00 uur.