Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    oooohw zoo! Nu snap ik het, had ik toch zo in gedachte ja wat ik zo las.
    Dan ga ik hem morgen aanzetten, is toch wat makkelijker als je al om 6 uur bijvoorbeeld moet plassen..
    Maar dan kan je hem ook tussen die tijd aanzetten?
    Of moet je hem dan exact om 9uur aandoen?

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, je hebt een venster van 6 uur om te testen, drie uur voor de tijd dat je de m-knop hebt ingedrukt en 3 uur erna en de hele tijd ertussen. Ik zet hem altijd om 8.30 uur of 9.00 uur. Dan is hij geschikt voor door de week (7 uur op) en het weekend (uitslapen) en je kunt ook nog een keer om 6 uur opstaan mocht dat een keer moeten voor het werk ofzo.
    Lees de handleidng ;)

3. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Oke dankjewel ;)
    Ja sorry snapte het niet helemaal..
    Maar ik zal hem nog een keer grondig doornemen :D

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    vandaag dag 10 voor de persona en vandaag de eerste van de 7 testen van deze week...

kreeg meteen een rood lampje weer... ben benieuwd of we een ei gaan zien

5. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik dan geloof ik bof kont want heb ik 2 mnd en al 2 keer een ei symbool, beide keren op een dag dat ik hem niet verwachte!

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    nou, ondertussen 4 testjes gedaan... dag 6, 10-11-12-13... en vanaf dag 6 rood...
    nog 4 testjes te gaan

7. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Nou ben benieuwd wat hij straks bij mij gaat doen! Hopelijk komt er een ei symbool, dat zou natuurlijk het mooiste zijn!
    Maar ik verwacht het maar niet.

Klopt het dat ik nu op dag 3 zou zitten met de persona?
    Ik begreep uit de handleiding dat als ik op dag 1 na het testvenster ongi ben geworden dat dat dan niet meer als dag 1 telt? :(
    Maar dat ik zeg maar dag 2 als dag 1 moet instellen? (Waarom moet dat?)

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, als je na je testvenster ongesteld wordt, is de volgende dag pas dag 1. Weet niet waarom.

9. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Hmm best raar :(
    Omdat wij dat wel tellen als dag 1.
    Maargoed dan weet ik dat, dan zit ik morgen op "dag 5" volgens de persona.
    Hoef ik maandag pas te testen. Ben erg benieuwd hoe dat allemaal gaat met dat ding :)

10. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    hoe raar! heb geen knipperde -m- en woe as moet ik ongesteld gaan worden.....hoop van niet maar het is wel me nod....heb nagekeken vorige keer gaf ie wel -m- aan zou persona meer weten dan ik? :) :) :) vast niet! Iemand ervaing ermee?

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, Persona weet niet meer dan jij. Persona gaa uit van je ei-symbool en telt daar je gemiddelde luteale fase bij op - het aantal dagen na je eisprong. Terwijl jij zelf waarschijnlijk uitgaat van de totale cycluslengte. Echter, uitgaan van je luteale fase is nauwkeuriger.
    Misschien knippert de m morgen of overmorgen wel.

12. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hoi,

Ik denk, of weet bijna zeker, dat mn ei eraan komt! (jippie, al lekker snel gelukkig! Dit is mijn eerste ronde, na nm eerste ongi na bevalling, heb 7 maanden bv gegeven, vandaar)
    Ik zit nu op dag 13.
    Ik begin ovulatiekrampen te krijgen en op het personateststaafje van vanochtend kon ik ook zien dat mn ei eraan zit te komen ergens deze week..begin ook steeds meer vruchtbaar slijm te krijgen, is nog beetje waterly met af en toe klein beetje rekbaar slijm (rekbare slijm begin nu langzaam wat meer te worden, is altijd bij mij, naarmate mn ei dichterbij komt wordt slijm meer en rekbaarder)
    Ben daar wel blij mee.
    Heb een foto van een paar staafjes in mn album staan. Op het teststaafje van vandaag zien je dat mn ei eraan komt..(of zeggen jullie van niet?)
    Ik ben wel benieuwd hoe het staafje er morgen uitziet! Ik denk zelf dta ik rond as donderdag mn ei heb..
    Spannend wel, hoop dat ik snel op het wachtbankje mag!

Liefs
    Syl

13. Sheila82

Hoe is het met de andere persona dames?

Liefs
    Syl

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik twijfel....

zal ik morgen nog doortesten, zit nu op dag 17... vanaf dag 10 was het rood.
    FF zegt op dag 14 ei, maar ik vind hem niet zo duidelijk.

persona staafjes... altijd de linker streep te zien en op dag 12 werd het rechter streepje iets feller, een dunne streep....

dus ... wat nu

15. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    kan ik de -m- knop wel indrukken als hij niet is gaan knipperen? moet nl morgen ongesteld worden....

16. Sheila82

Marloes: hmm..dat is een lastige...
    Ik zou zelf nog een paar keer extra testen, maar dat komt ook omdat mn langste cylcus 2 keer 37 dagen is geweest.
    Is voor jezelf ook prettiger denk ik, dat je het zeker weet omdat je nu twijfelt?

MamavanLUca: Volgens mij kun je de m knop dan wel gewoon indrukken hoor, wel op het juiste tijdstip dan. Dus als je echt wat meer bloed verliest en op een tijdstip dat je de testen kan doen.

Liefs
    Syl

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je moet helemaal niet naar die strepen kijken van de persona die zeggen echt helemaal niets.

Ik ben weer met mijn eerste ronde persona bezig! Eerst even na de pil normaal ongesteld geworden en toen weer begonnen.

De vorige keer was ik binnen 1 persona ronde zwanger van onze Dean...

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hoezo zeggen die streepjes niks?
    Zo leest de persona toch ook de test af?

Sylvia, wat zegt de persona nu bij je dan?
    Bij mij wordt de linkerstreep ook steeds lichter.
    Das dus een goed teken toch?
    Hoop zo dat de eisprong eraan komt.
    Zit nu 16 dagen na de mk, dus hoop dat ik een beetje normale cyclus heb.

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    de streepjes zeggen wel iets! heel veel dames gebruiken ook alleen de staafjes, en niet de monitor. op een van de eerste pagina's van dit topic kun je dat lezen en in het foto album van analise kun je de staafjes heel goed zien!

20. Sheila82

IMD: Bij mij zeggen de streepje wel altjid iets, het is nu pas weer mn eerste ronde, maar voor mijn zwangerschap gebruikte ik de persona ook.
    Bij mij werd het linkerstreepje toch echt altijd lichter en rechterstreepje donkerder, ook zijn ze soms even donker.
    Misschien dat ze bij sommigen niks aangeven of bijna niet maar zo leest het apparaat ze ook af inderdaad.

Pientje:
    Bij mij zeggen de testen dus wel iets. Bij mij wordt het linkerstreepje langzaam lichter, om vervolgens bijna niet meer zichtbaar te zijn en dan wordt darana het rechterstreepje donkerder..daarna zijn ze soms ook even donker, de streepjes.
    Heb ze wel eens gebruikt toen ik zwanger was en toen werd het rechterstreepje ook donkerder! En linkerstreepje stuk lichter.
    Hoop voor je dat je ei er echt aan komt dan!
    Ik merk het ook aan andere symtomen zoals ovulatiepijn en vruchtbaar slijm.

Liefs
    Syl

Deel Deze Pagina