Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    het -m- knop mysterie is opgelost....vanmorgen ging ie knipperen, waarschijnlijk de vorige keer meer dagen omdat het toen mijn 1 e rond was.... dus kan hem strakjes ( waarschijnlijk ) gewoon in gaan drukken, word morgen want nu al mijn test tijd voorbij.

Ik snap niks van alleen de staafjes aflezen zie idd wel verschil maar zonder me monitor zou ik er geloof ik geen wijs uit kunnen, dat vind ik persoonlijk ook het voordeel van persona wat je niet hebt met ovualtie testen toch?

Hoe kan je ze evt gebruiken als je zwanger bent en dat wil testen? Heb er een over en gezien in nog niet ongi ben......maar nog geen test wel kopen vraag ik me dat af..

2. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Bedankt voor je antwoord Sylvia, gebruik de persona ook al een tijdje, maar als anti conceptie, dus heb er verder toen nooit bij stil gestaan hoe de streepjes waren.
    Ik tempte er ook bij als anti conceptie, ben vrij onregelmatig en zo wist ik wanneer ik ongesteld moest worden.
    Dus ik temp nu eigenlijk nog steeds.
    Heb nog geen vruchtbaarslijm gespot.
    Maar na een mk kan je cyclus wat langer duren hè.

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Mooie foto's heb je trouwens in je album.
    Echt een knap meisje is Demi, kan ook niet anders met zulke ouders :)
    Die bruidsjurk staat ook supermooi.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik bleef steeds dezelfde streepjes houden (terwijl de persona aangaf dat ik ovuleerde (of ging ovuleren) terwijl de streepjes zelf dus niets bijzonders aangaven ook had ik GEEN streepjes aan het einde van de cyclus terwijl ik zwanger was (terwijl ik vaak hoor dat er dan wel iets van een streepje blijft staan)

|De bedoeling van een persona is dat je het apparaatje afleest en niet de teststaafjes dan kan je net zo goed (vele goedkopere!) ovu tests aanschaffen lijkt mij. Beetje raar om dan zoveel geld uit te gaan geven.

5. Pien27

Pien27 Lid

22 jan 2008
    70
    0
    0
    Amsterdam
    Dit is nu mijn tweede ronde met persona, op dag 15 en 16 twee knalblauwe streepjes en een ei symbool op het apparaat. Helemaal geweldig, aangezien mijn vorige cyclus ineens een stuk langer was en er toen geen ei symbool kwam.
    Mijn staafjes waren dus wel heel duidelijk af te lezen. Mijn banner gaat uit van een cyclus van 36, maar hopelijk deze keer weer korter.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja korter betekend eerder zwanger of weer een nieuwe kans dus laten we hopen voor je dat het korter is.

Raar joh ja ik had echt amper streepjes toendertijd dus dacht waar lult iedereen nou over, het hoeft dus niets te betekenen want ik ovuleerde gewoon en ben toch echt zwanger geraakt..

7. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Pientje: bedankt! :D :D Dat vind een trotse mama altijd leuk om te horen! Ook van de bruidsjurk hoor, bedankt! Het is een speciale positie trouwjurk, zat echt heerlijk!

IMD: bij sommigen schijnt er niks aan de staafjes te zien te zijn inderdaad. Dan moet je echt naar het apparaat kijken. Maar bij mij en oko vele andere is er dus aan de staafjes wel iets te zien, wat erg handig is! Ik zou de staafjes ook zonder apparaat kunnen gebruiken omdat de streepjes bij mij zo duidelijk veranderen rond mijn eisprong (al heb ik daarbij oko andere symptomen zoals vruchtbaar slijm, ovulatiepijn en ik temperatuur)
    Het zou dan in jouw geval inderdaad zonde zijn om dan die dure staafjes zomaar te kopen zonder apparaat omdat je er dan idd niks aan hebt :D
    Wel fijn dat het apparaat goed je ei aangeeft :D

Pien: Hoop ook voor je dat je cylcus korter is

Liefs

Syl

8. Sheila82

Oja Pientje: (hihi, verwarrend, we hebben een Pien en een pientje :D )

Maar PienTJE dus :D
    Wat gaaf die babykamer, en dat versje, wat mooi!

Liefs
    Syl

9. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Dankje Sylvia :D al ben ik zelf wel uitgekeken op dat kamertje.
    Was wel een megawerk dat versje maken, lettertje voor lettertje heel netjes uit knippen.
    Wil nu wel wat stoers voor Jason, eerst maar eens kijken of er een kindje bij gaat komen, dan gaan we kamers veranderen.
    Dacht al dat het een positie trouwjurk was, hij zit echt precies goed, heel mooi!

Jippie, het linkerstreepje is heel licht en het rechterstreepje is donkerrrrrrr
    En heb een ei symbool op m'n persona \:D/
    Denk dat ik rond dag 19 eisprong krijg.
    Op zich ook wel netjes na een mk van 6 weken.
    Was bang dat cyclus giga in de war zou zijn.
    Zou het door de etospillen komen?

10. Sheila82

Pentje: fijn dat je cylcus dan meteen zo goed is! Ik gebruik ook Etos pillen en mijn cylus wordt dus ook meteen goed...zoals ik het voor de zwangerschap ook had....weet niet of het door de etos pillen komt, fijn is het wel! :D
    (ik was na mijn 2e mk meteen weer zwanger, dat was dus van Demi!)

Mijn persona geeft nog steeds geen ei aan....lijkt wel of het heel lang duurt deze keer..streepje is wel weer lichter (linker)...misschien krijg ik wel een megaei, haha :D Had gisteren ook ovulatietest gedaan, die was ook nog negatief..dus et gaat heel langzaam deze keer.balen maarja, ik wel wel dat ie eraankomt! Ovulatiekramp wordt erger, heb nog steeds vruchtbaar slijm. Vanaaf weer klussen, hebben we gisteren niet gedaan omdat ik toch nog geen posi ovutest heb..en eergisteren hebben we wel geklust.
    Pff...dat mn lh piek er maar gauw mag zijn hoor :D

Liefs
    Syl

11. Pien27

Pien27 Lid

22 jan 2008
    70
    0
    0
    Amsterdam
    Pientje; vorige maand ben ik gestopt met de etospillen, want mijn cyclus werd steeds langer. Je hoort veel positieve verhalen over de pillen, maar voor mij was het geen succes. Nu weer aan de VSM vitaminen.

Inmiddels heb ik ook een maansteen om mijn nek hangen; je weet maar nooit waar dat weer goed voor is!

Super dat je een eisymbool had!

groetjes, Pien

12. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ow Sylvia dat geeft me wel hoop ;) meteen na mk weer zwanger.
    Jij had niet eerst een menstruatie afgewacht?
    Bij mijn 1e mk werd ik pas na 5 maanden weer zwanger, van Jason dus.
    Maar dat had meerdere redenen, want toen had ik geen eisprong uit mezelf en moest ik daarvoor medicatie slikken.
    Nu wel vanzelf eisprong dus hoop dat het snel weer raak is.
    Jammer dat de persona nog geen ei aangeeft.
    Maar het kan heel snel gaan.
    Gister was ie bij mij ook nog negatief en vandaag ineens positief.
    En nu ook lekker veel vruchtbaar slijm :) toch wel bijzonder hoe je lichaam werkt.

Hmm Pien27 toch wel apart dat het bij jou juist langer werd je cyclus.
    Gelukkig heb je deze ronde weer een kortere cyclus :D
    Wachten duurt allemaal al zo lang :p

13. Sheila82

Pientje: Bij mijn 2e mk ging het een week na mijn nod al mis. Ik had niet zo heel veel bloed verloren en weinig krampen gehad, het voelde als gewone ongi, of nog iets minder erg zelfs (mijn 1e mk was juist zeer pijnlijk, weeen, overgeven etc..maar toen was ik 8,5 week zwanger geweest en kwam het er pas uit met 11 weken.., al doet het beiden geestelijk wel heel pijn)
    Omdat ik dus geen last had gehad met veel bloedverlies ofzo, en omdat ik geen erge krampen enzo had gehad, besloten we om er gewoon weer voor te gaan. Mijn cylcus was dus meteen heel netjes, waar we heel blij mee waren.
    Het aparte was: voor dat ik mn ei kreeg kreeg ik steeds gedahctes/voorgevoel dat ik weer zwanger zou zijn en dat het deze keer allemaal heel goed zou gaan...echt heel apart, want zelf dacht ik: nee, zo snel, dat kan toch niet......maar dat sterke voorgevoel bleef heel erg aanwezig (moeilijk uit te leggen hoe dat voelt).
    Ook hoorde ik overal het liedje You'll be in my heart, een nummer van wat mijn man en ik op de 1e babysite hadden gezet..dat is nog steeds echt ons nummer...zo'n mooie tekst..
    Maargoed, ik zei nog tegen mezelf: als ik echt zwanger ben,geloof ik voortaan echt wel in voorgevoel! en...ik was dus echt weer zwanger en het ging goed! Echt apart en bijzonder!

Ik ga straks dus een ovutest doen want voel echt goed de ovukrampeen, heb die altijd voor ei...
    maar ik denk zelf dat mn ei rond as zaterdag echt springt..

Enne: dat vruchtbare slijm is sowieso heel goed ja! Want hierin kunnen de zaadjes heel goed omhoog en blijven zitten, wachten tot de eisprong :D

Liefs
    Syl

14. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Denk dat mijn eisprong ook zaterdag zal zijn :D lopen we gelijk op.

Bij mijn 1e mk deed het ook heel erg veel pijn, was het vruchtzakje ook groter dan deze keer.
    Nu viel de pijn heel erg mee, bloedverlies ook. Dit keer mk met 6 weken, ook nog niet zo lang zwanger.
    Dus wij gaan er ook gewoon meteen weer voor.
    Vooral nu ik een eisprong ga krijgen, lijkt me zo zonde om die kans te laten gaan, vooral als ik jouw verhaal lees.
    Erg bijzonder dat je het voelde.
    Wieweet dat je het bij de volgende zwangerschap weer voelt.

15. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    heb vanmorgen nadat ik 5 dagen overtijd was een test gedaan hij was positief. Mijn 2 e ronde met persona.....ben er vanovertuigd dat het zonder niet was geluk ( deze ronde ) want had hem niet verwacht....en dat na 13 rondes

16. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Ik ben nu (volgens de persona) op dag 12. (eigenlijk 13)
    En heb nu 5x getest. Nu weet ik dat je de 1e keer met een persona 15 staafjes nodig hebt, en veel rode lampjes ziet! Inderdaad vanaf dag 6 al een rood lampje, dus wel vlink aan de klus en aan de klus blijven :)

17. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Wow gefeliciteerd mamavanluca!
    Gaaf joh!
    Lang leve de persona :D

Hey zie dat je uit zoetermeer komt, daar heb ik ook jarenlang gewoond :D

Ik heb vrijdag al mijn eisprong gehad, dacht dat ie zaterdag zou springen, maar een dagje eerder dus.

18. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    @mamavanluca,

Gefeliciteerd! :D

19. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Ik ga volgende cyclus beginnnen met de persona.
    Nu lees ik bij tessa dat zij op rode dagen klust...
    Maar je klust toch als je je ei symbool krijgt? of begrijp ik dat verkeerd

20. Pien27

Pien27 Lid

22 jan 2008
    70
    0
    0
    Amsterdam
    Mamavanluca, wat een ontzettend goed nieuws! Van harte gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina