Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik zou hem alleen niet als anti conseptie gebruiken, volgens persona had ik nl mij eisprong op de 13 e dag, maar blijk nu week langer zwanger te zijn.......helemaal niet erg maar vraag me nu wel af hoe betrouwbaar persona eigenlijk is...

2. XsjaninX

XsjaninX Bekend lid

22 jul 2008
    768
    0
    0
    flevoland
    Hoi

Heb een vraagje.

Ik heb ook de persona aangeschaft en nu is mijn vraag moet ik op dag 1 van mijn menstratie die M indrukken? Of moet het anders?
    Begrijp het boekje niet helemaal...

Hoe ik denk dat het is:
    als ik nu ongesteld zou zijn is dit de 1e dag. Druk M in voor 1e dag. Dan zou ik morgen dus dag 2 zijn en dan zou ik moeten testen?
    Of moet ik nou testen als bijna mijn menstruatie afgelopen is..

Daarnaast heb ik nog een vraagje.... :oops: moet ik iedere ochtend kijken of ik moet testen? Ik probeer te zeggen dat ik de persona open moet doen ook na de testdagen of hoeft dat niet?

blond :oops:

Hoor het wel groetjes me

3. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ook een persona nadat een kennis van mij hiermee na lange tijd zwanger is geworden.

De bedoeling is dat de M knop indrukt op de eerste ochtend van je menstruatie. Dus stel vanmiddag menstrueer je, dan druk je morgen de M knop in. Houdt dan wel rekening met de tijd waarop je dit doet want de testen kun je binnen vier uur doen (twee uur voor en twee uur na het tijdstip dat je de M knop voor het eerst indrukte.) Daarna open je iedere ochtend de persona en dan zie je het lampje gaan branden als je moet testen.
    Als je moet testen duurt het ongeveer een minuut of vijf voordat de persona de resultaten laat zien. Je hebt kans dat hij de eerste maand nog geen eisprong aangeeft en de maand daarna wel. Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.

Succes met zwanger worden.

4. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Hallo! Ik zit al een tijdje mee te lezen, maar ik heb ook een vraag over mijn persona. Ik heb al maanden geen ´O´in mn scherm gezien. De eerste maand wel, toen weer niet, een maand later wel weer en vanaf toen helemaal niets meer!
    Ik gebruik hem nu een maand of 9, maar ik kom hier geen wijs uit! Zou hij stuk zijn of heb ik gewoon geen ovulatie?
    :rolleyes:

5. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Hoe zien je staafjes eruit?

6. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    het zijn de meegeleverde persona teststaafjes die je apart bij kunt bestellen..

7. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Ik bedoel eigenlijk.. hoe zien ze eruit na het testen,....?

8. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Oh haha nou, als ik denk dat mn ovu er is zie ik een dikke controle streep en een vrij zichtbare teststreep. Als die 2e streep iets lichter wordt neem ik aan dat dan mn ovu geweest is. Maar evengoed geeft het apparaatje niets aan..

9. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Nee het zit een beetje zo... Je "controle" (is bij de persona niet echt een controle streep, maar het staat voor iets anders.) streep word vager.. en je "test" streep wordt duidelijk.. Dan heb je je piek bereikt..

Er staat hier ergens ook wel een stukje over hoe je de staafjes van persona af moet lezen..

10. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Oh geweldig dank je! Weet je precies waar dat staat?

11. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Blurry in mijn fotoalbum staan ook de testen ;) positief en negatief!

Bij mij heeft de persona het goed gehad kan niet eerder dat dat zwanger zijn aangezien ik die dagen ervoor geen sex heb gehad...

12. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Thanx voor je album! Dus als ik het goed begrijp is juist als de streepjes lichter worden, zijn ze positief?

13. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    nee donkerder... waarschijnlijk ga ik deze maand ook weer beginnen met testen.

14. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Ik bedoel de controle streep is dikker, maar de teststreep miner toch? zo zie ik dat in jouw album..

15. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    De laatste twee zijn positief hé dus donkerder..

16. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Dus toch donkerder!

He ik raak helemaal in de war haha sorry hoor. voel me nu wel heel blond. Maar Ik zie inderdaad het streepje wel donkerder worden, maar niet genoeg zodat mn monitor ovulatie aangeeft.

In elk geval bedankt dat jullie het even hebben kunnen verduidelijken! Want zolang hij verkleurt weet ik wel dat er niets mis met mij is, maar met het apparaatje..

17. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Lieverd je hoeft niet naar de testen te kijken deed ik toen ook niet.. Het apparaatje zegt wel wanneer je ei is :)

18. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Ja, dat is t nou juist!
    Hij heeft al 6 maanden geen ei aangegeven!
    :rolleyes:

19. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    owh hmmm maar je wordt wel elke keer ongesteld?

20. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    ik lees ook de staafjes maar af, die stomme monitor heeft bij mij ook nog geen enkele keer een ei symbool gegeven.
    ik word er nu ondertussen wel een beetje hopeloos van.

Deel Deze Pagina