Ja, ik dus ook. Dus ik dacht dat ik de enige was en dat t apparaatje niet werkte.. Had jij de 1e 2 keer ook wel een ei en daarna niets meer?
hij heeft bij mij helemaal nooit een symbool gegeven. Ik zie wel steeds verkleuringen van de streepjes enzo , heb een keer een maand getempt en eisprong kwam overeen met de persona staafjes waardoor ik even gerustgesteld was. Maar toch blijft het bij mij knagen. Zou het dan wel goed gaan, heb ik wel eisprongen, waarom krijg ik die symbolen steeds maar niet. Zucht..... ik ben deze cyclus weer begonnen met tempen maar vind dat zo'n gedoe. Ik heb mezelf voorgenomen dat als het na mijn vakantie in dec nog niet raak is dat ik dan maar eens stappen ga ondernemen.
ik heb even een beetje terug gelezen en heb het stukje over het aflezen van de staafjes erbij gezocht voor je. hopelijk geeft dit je wat meer duidelijkheid 'Eigenlijk is Persona een computer die in combinatie met teststaafjes voor anticonceptie bedoeld is. Om de eisprong te bepalen heb je de computer (kost ca. 180 gulden) echter niet nodig. Je moet wél weten hoe je de staafjes moet interpreteren, want dat doet anders de computer. Gewone ovulatietests meten het LH-gehalte en hebben een controlestreepje. Bij Persona worden daarentegen 2 hormongehaltes gemeten: het afbraakproduct van oestrogeen E3G en het luteïniserend hormoon (LH). Ook op de Persona-staafjes zijn er dus 2 strepen, maar GEEN controlestreep. Het linkerstreepje (de punt van het staafje wijst naar links) geeft de concentratie van de E3G aan. Hoe meer in de urine, hoe DUNNER het streepje. Het rechterstreepje (de punt van het staafje wijst naar links) verschijnt als de LH-concentratie in de urine stijgt. Is dit streepje heel DIK heb je de LH-piek te pakken en komt de eisprong eraan. Als je 4 à 5 dagen voor de verwachte eisprong begint met testen (ochtendurine) is het linkerstreepje waarschijnlijk eerst heel dik en de rechterstreep is haast niet te zien. Wordt de linkerstreep langzaamaan dunner kun je verwachten dat straks de rechterstreep dikker wordt. Als de rechterstreep DIK is, kun je ervan uitgaan dat binnen 24 à 36 uur de eisprong plaatsvindt. En dat is natuurlijk waar het om gaat. Het belangrijkste is dus een DIKKE RECHERSTREEP. Nadat je een dikke rechterstreep hebt gehad, kun je stoppen met testen en flink oefenen! Misschien is het de moeite om de staafjes na het testen te bewaren en de dateren zodat je de ontwikkeling van de hormoonconcentratie kunt zien. Het principe van Persona is trouwens op hun eigen homepage uitgelegd: www.persona.nl Maar omdat ze natuurlijk ook de computer willen verkopen, kun je daar niets vinden over hoe je de staafjes moet evalueren. '
Hey Esther, je bent geweldig! Dit was precies wat ik zocht! Maar zie je bij jou op het staafje dan wel een dikke rechterstreep ookal geeft de monitor geen ei aan? Ik zit nu op dag 22 volgens mijn monitor, dus hoef ik voorlopig weer even niet te ovutesten, maar ik kan je niet uitleggen hoeveel ik heb gezocht naar die uitleg die jij hierboven heb neergezet! Thanx!
Kan het niet zijn dat je gewoon je ei gemist hebt? Met testen? Als je een cyclus van 35 hebt gehad dan kan je je ei natuurlijk vrij laat gehad hebben. Ik gebruik de persona nu voor de 2e keer en de 1e keer had ik mijn ei symbool op dag 21 en de 2e keer op dag 19. (als ik het goed onthouden heb Tot welke dag test je met de persona?
Ik test als ik een geel lampje krijg. Maar de keren dat ik wel een ei heb gezien was rond dag 12 of 14. ik heb meestal een cyclus van rond de 28-30 dagen, dus dan zou dat wel kloppen..
geen dank ik zie gelukkig wel dat het R streepje duidelijker wordt en deze soms zelfs duidelijker is dan het L streepje, hierdoor ga ik er maar vanuit dat ik wel een eisprong heb. Hopelijk zal het tempen dat ook uitwijzen. In het begin van mijn gebruik van de Persona vroeg de monitor te vroeg om de teststaafjes waardoor ik mijn eisprong (waarschijnlijk) miste, door die uitleg van het aflezen van de staafjes ben ik naast de gevraagde testjes door gegaan met de staafjes zonder monitor (dure hobby maar je moet er wat voor over hebben ) Ik hoop zo dat hij deze week wel een Ei symbool geeft (geen ei teken maar wel zwanger vind ik ook goed, hihi) Hopelijk geeft hij bij jou volgende ronde ook weer een ei symbool, of nog beter... dat je geen volgende ronde meer in hoeft natuurlijk!
Haha, ja, dat hoop ik ook! Ik zat even bij babyboom op de site te kijken naar andere outestjes, niet duur moet ik zeggen. Ik denk dat ik deze maand dan nog even afwacht (je weet immers maar nooit) en ik denk dat ik dan wat van die ovutestjes erbij ga bestellen. Dan doe ik ze tegelijk en kijk wat ze zeggen. Beetje dubbelop misschien, maar wel wat meer zekerheid.. Ik zit trouwens ook op t SMEP-forum hier, misschien ideetje? Lees dan pagina 1 daar, dan weet je meteen wat t inhoudt.. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 90#3200690
bedankt voor de tip ,ik heb het even opnieuw door gelezen want dat was al weer een tijdje geleden. Ik zit nu helaas met een blaasontsteking en door onoplettenheid van de assistentes heb ik een antibiotica gekregen die niet samen gaat met zwanger worden en zwanger zijn. (tevens zijn er op de personastaafjes uberhaupt nog geen veranderingen in streepjes te zien, zou dit niet te zien zijn door de antibiotica of zou ik door ab ook geen eisprong hebben?) Ik denk dat ik volgende maand maar eens ga smeppen als mijn vriend er ook voor te porren is.
heeej dames, gisteren heeft mijn zw.test negatief gegeven dus mag hopelijk binnenkort ook weer met de persona aan de gang.. Heb ook al nieuwe ovu-testen voor er naast besteld
Hoi meiden, Denken jullie dat je ook kunt smeppen als je de persona gewoon blijft gebruiken? Dus niet 'de 10 ovutesten' kopen maar gewoon via de persona je ei 'opsporen'? Omdat het nu al voor de 4e keer niet gelukt is bij ons willen we de 5e ronde misschien gaan smeppen...
ik zie op tegen smeppen aangezien je met temp. pas na een maand of twee kunt zien wanneer het verschil is.. Maar jah dan heb je ook iets moeilijke keuze..
Naiobi, Ik snap niet helemaal wat je bedoelt Waarom zie je er tegenop.. Heb je nog niet getempt?Als je met smeppen begint hoef je niet 2 maanden getempt te hebben hoor? Ik ken ook iemand die is in ronde 1 met smeppen zwanger geraakt.
ow hmmm jah je gebruikt natuurlijk de ovu testen er naast en temp, dan zie je het misschien wel sneller jah ik was effe de ovu-testen vergeten.. Ik ga de persona resetten en hoop dat mijn cyclus gewoon 34 is zodat ik mijn ei weer kan vinden Ik heb nog nooit getempt daarom zie ik er denk ik ook tegenop.
Oohw zo ja! Maar je hoeft niet te tempen als je smept hoor... Het gaat erom dat je je ei kan vinden met de ovutesten. Vind je tempen zo vervelend dan?
nou ik ga dan ook maar beginnen met Soepen weet alleen niet of het deze keer dan zin heeft. na het goed te hebben gelezen snap ik opeens dat het zonder temp is ik dacht dat het met temp was.
Geeft niet hihi. Het lijkt mij ook wel wat dat smeppen. maar wil eigenlijk gaan smeppen icm met de persona... Zodat de persona eigenlijk mijn ovulatie testen zijn... Je test tenslotte ook met de persona en die geeft bij mij altijd netjes een ei aan