Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    nou hier was het streeje vanochtend vanochtend weer waziger..... ik ben benieuwd of mijn ei er nog aankomt. Ik maak van al mn testjes ook foto's dus zal ze van de week wel ff hier neerzetten...

hoe was het bij jou annalise?

2. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hè??!! Zou jouw eisprong dan al geweest zijn? Maar wie weet is hij morgen weer donkerder. Ik ben benieuwd of de Persona een "O" symbool gaat aangeven??

Bij mij was het rechterstreepje nog steeds bijna niet te zien. Ik heb ook pas over 6 dagen mijn eisprong volgens de calculator, dus dat zou dan kloppen.

Maar ik hou je op de hoogte.

3. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Ladies,

Mss een hele domme vraag (ik weet het die bestaan niet maar dan ken je mij nog niet ;) )...
    Denken jullie dat het mss ook verstandig is om naast Persona ook nog ovulatietesten te gebruiken?
    Ik gebruik nu persona (banner geeft dag 6 aan, maar ik ben pas op dag 2 van mijn ongi met persona begonnen omdat ik dag 1 pas in de middag ongesteld werd~ff ter info). Tevens neem ik elke ochtend mijn temp. op (ook pas sinds dag 2 v/d cyclus).
    Om je afscheiding te controleren krijg ik maar niet onder de knie....ik kan het gewoon niet goed genoeg beoordelen volgens mij...want zeker als ik geklust (leegloop) heb zie ik gewoon het verschil gewoon niet (of komt dat nu ook erg dom over ;) )...

Maarre wat denken jullie wel of geen ovulatie testen erbij om duidelijk zicht te krijgen in je cyclus?

Ik hoor het wel...

Greetz Silla

4. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik zou deze cyclus met de Persona beginnen, want deze staat al dik een maand klaar, maar..........was te laat!
    Had gisterenochtend moeten beginnen (las ik gisterenavond)
    Sla deze cyclus dan nog maar over (vind zonde als ik 16 staafjes) voor nop gebruik en doe de evt volgende ronde (liever niet!!! :p ) mee.

Tempen probeer ik wel te doen
    en ovulatie-testjes houden we er ook nog maar in ..aangezien vorige cyclus m'n l.fase te kort was!

Mirre

5. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    mirre, je kan de persona tot dag 5 instellen. Je test toch pas vanaf dag 6!

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hai Silla,

Ik gebruik alleen de Persona en geen ovulatietesten en ik temperatuur ook niet. Je kan die teststaafjes ook als ovulatietest zien. Hier ergens op het forum staat het één en ander erover uitgelegd. Ik controleer ook mijn afscheiding niet. Hou wel mijn banner in de gaten (kijken of het een beetje overeen komt met de Persona). En mijn banner loopt ook één dagje voor op de Persona omdat ik ook laat in de middag ongesteld werd.
    Ik wil er toch niet al te veel mee bezig zijn dus ik hou het alleen op de Persona.
    Morgen ga je voor het eerst testen hè? Succes!
    Groetjes,
    XXAnnalise

7. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Dag 15, nog steeds geen ei.
    Ik heb wel weer een donkerder streepje, ongeveer net zo donker als dag 13. ik ben benieuwd, wel spannend hoor! :)

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @roses
    Je zegt tot dag 5 kan ik instellen, maar als ik morgenochtend bijv de M zou indrukken (zou beginnen) ziet de Persona dat dan niet als eerste dag van cyclus...en gaat hij te laat (zoals je al schreef dat 6) vragen om testen? Als ik een 25 dg cyclus heb dan zou m'n ei (normaal ) al rond de 10e dag liggen, dan ben ik te laat met beginnen...

Liefs, Mirre

9. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Ladies

PERSONA PANIEK!!! (is dit nou wel goed gegaan???)

Vanmorgen dag 6 van (1ste) Persona (Ronde)...
    GEEL lampje...
    Ik getest, in het apparaat geplaatst, gele lampje blijft knipperen!!! Ik denk: " Nee he hij zit er niet goed in" ...
    Ik de test eruit gehaald...krijg ik het symbool BOEKJE 1...snel lezen wat dat inhield...snel weer terug geplaatst...
    Vervolgens krijg ik BOEKJE 3....weer eruit gehaald en nu een rood lampje????

Ik snap het niet??????

P.S. ik heb 2 vage streepen (1 duidelijker dan de ander )

10. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    @Mirre --> Als je de M-knop indrukt en je houdt 'm vast, verspringt de dag. Je kan persona dus instellen op dag 1-2-3-4 of 5. De tijd waarop je dit doet is je testvenster (=tijd, dus als je dit bv om 8.00 uur 's morgens doet, kun je elke dag tussen 5 en 11 in de ochtend testen).
    Persona vraagt op dag 6 om een test.

@Silla --> Als het gele lampje brandt als je de Persona aanzet moet je testen. Het gele lampje gaat knipperen als je hem goed geplaatst hebt. En stopt met knipperen als de Persona klaar is.
    Dus dat boekje 1 gaf aan dat je 'm er te snel had uitgehaald. Als je 'm er daarna weer instopte binnen 15 minuten (eerst Persona aanzetten), is er volgens mij niks aan de hand. Anders moet je die Persona infolijn ff bellen. En joh, volgens mij is het niet zo erg. Op dag 9 moet je weer testen en de dagen erna. Die testen zijn belangrijker. Rood lampje heb ik ook sinds dag 6. Ik heb volgens mij de eerste keer veel te veel op het staafje geplast (dus veel te nat)..... :D

Succes!
    XXAnnalise

11. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hij gaf mij ei vandaag! Joepie! En dat nog wel met urine van net uit de nachtdienst... :oops:

Liefs An :flower:

12. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    @ah78 --> Dat is goed nieuws An!! Succes met klussen!! ;)
    Ik hoop dat Persona mijn ei binnenkort ook aangeeft....

XXAnnalise

13. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    nou hier nog steeds geen ei :( ik snap er niets van.
    Het streepje wordt ook nog steeds niet echt duidelijker..... vraag me af of er überhaupt nog wel een eitje komt :rolleyes:

@ah78 wat fijn dat jij hem hebt gehad! en nu flink aan de bak dus :)

@annalise, hoe staat het er bij jou voor?

@Mirre, doe je deze rond ook al mee?

@Silla, Op dag 9 kun je dan weer opnieuw testen! Jammer dat het niet helemaal gelukt is, maar daar leer je van ;)

14. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Mijn linkerstreepje leek vanmorgen wel lichter dan gisteren :( :(: :(:
    Een rechterstreepje is er nog steeds niet......

Het blijft wazig hè die streepjes.
    Maar mijn ei komt volgens de banner ook pas over 4 dagen.
    Eén ding weet ik zeker: zodra ik dat rechterstreepje ga zien --> Klussen!! :oops:

Iedereen succes verder.
    XXAnnalise

15. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    haha ja precies en heel hard klussen!

Ik heb er de afgelopen week niet zo'n behoefte aan gehad...... heb mn kat moeten laten inslapen, mijn maatje :cry:

16. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    hier nog steeds geen ei.... vraag me af of hij nog komt deze maand, volgens mij heb ik gewoon geen eisprong gehad :(

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hoi dames,

al dames zwanger met de persona of nog niet?? ik heb de batterijen er al in gedaan, maar hoop dat ze er weer uit kunnen...

nog 1 weekje wachten, dus dat is spannend... anders kom ik me bij jullie aansluiten..

18. angel1

angel1 Actief lid

26 jul 2006
    158
    0
    0
    Hoi ,

Mag ik met jullie meedoen? Vanmorgen heb ik de eerste teststaaf gebruikt (dag 6). Hij gaf gelijk een rood lampje en een heeeeel licht streepje. Maar goed, de eerste maand moet je geloof ik nog niet teveel van de lampjes aantrekken toch?
    Ben erg benieuwd of hij ook dat circeltje van het ei gaat aangeven..

Groetjes,
    Angel1

19. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Ik hoefde maar 7 dagen te testen ipv 8, hmmm vreemd :rolleyes:

Liefs An ;)

20. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hai meiden, ik ben er ook weer.
    Had vanmorgen (dag 14) een lichtere linkerstreep dan alle andere dagen en de rechterstreep was al wat beter te zien. Gaat dus de goede kant op!
    Ben benieuwd....

@Roses --> Je bent toch een donkere rechterstreep gehad? Zou dat je ei niet geweest zijn dan? En ik las het net van je kat, wat vervelend. Was t'ie oud en ziek? Ik hoop in ieder geval dat je je snel beter voelt.

@angel1 --> Je moet je inderdaad niet teveel van die lampjes aantrekken. Zeker de eerste cylcus geeft hij bijna alleen maar rode lampjes. Als het goed is, komt mijn ei er bijna aan.

@ah78 --> Wat vreemd dat je maar 7 dagen hoefde de testen, heb je er niet per ongeluk 1 gemist? Wel voordeliger....hihi. Scheelt je op 8 maanden €13.50!

Succes allemaal!

Groetjes,
    XXAnnalise

Deel Deze Pagina