Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ja dat vind ik ook hoor!! :D

2. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Nou an.
    Bij mij weer hetzelfde streepje als gisteren.
    Vaag dus. Maar we blijven een rood lampje houden.

Hoest bij jou?

3. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik had hier nooit eerder van gehoord maar dit lijkt me erg makkelijk! Ik ga het ook eens overwegen om aan te schaffen!
    En als ik hem tweedehands koop, past hij zich dan nog wel aan naar mijn cyclus?

4. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Yep, je kunt hem resetten. Moet ook wel. Als je hem na een zwangerschap weer wilt gaan gebruiken moet hij zich ook weer instellen op jou.

Groetjes.

5. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Het is een handig apparaatje hoor
    En op marktplaats zijn ze niet zo duur. ;)

6. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Nee ik zag het idd, de prijs valt daar wel mee.
    Heb al een aantal mensen gemaild. :)

Maar de eerste maand heb je 15 staafjes nodig begrijp ik? En hoe zit het met de andere maanden?

7. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    De eerste maand heb je 16 staafjes nodig.
    Als je een nieuwe persona zou kopen dan zitten die er al bij.
    Vaak bij 2e hands zitten ze er niet bij of zijn ze over datum.
    De staafjes moeten ook allemaal dezelfde serienummer hebben.

Daarna elke maand 8 staafjes gebruiken.
    Zo'n pakje kan je los kopen bij de drogist en kosten 13 euro.

8. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Bedankt Ooievaar! Hier kan ik wat mee :)

9. Corretje

Corretje Lid

11 jun 2006
    46
    0
    0
    Ede
    Hoi meiden,

Je kunt de staafjes ook zónder computertje gebruiken hoor!!! Ik heb dat met de jongste gedaan en het werkt erg goed. (tempte er ook bij en dan kun je mooi zien en checken of het klopt :) Ik was binnen 4mnd. zwanger :D )
    Je moet de streepjes "lezen" op de staafjes. Het linker streepje is een soort van controle en zodra de rechter streep dikker wordt komt je eisprong er aan. Zodra de rechter streep dikker is of net zo dik als de linker, heb je binnen 24/48 uur je eisprong.

Aan het einde van de cyclus kun je de staafjes zelfs als zwangerschaps test gebruiken. Dan moet die rechter streep weer heel dik worden. :D

Ik zal eens op een ander forum kijken of ik wat kan vinden. Daar werd er ook veel over gepraat.

10. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Hey Corretje, leuk dat je meekletst meis!! ;) :)

En nu ga ik de tuin van mijn moeder opzoeken.
    Lekker het badje voor de kleine opzetten.
    Vanmiddag ben ik er weer!!! :) :)

11. Corretje

Corretje Lid

11 jun 2006
    46
    0
    0
    Ede
    Gevonden!! :D

Eigenlijk is Persona een computer die in combinatie met teststaafjes voor anticonceptie bedoeld is. Om de eisprong te bepalen heb je de computer (kost ca. 180 gulden) echter niet nodig. Je moet wél weten hoe je de staafjes moet interpreteren, want dat doet anders de computer.

Gewone ovulatietests meten het LH-gehalte en hebben een controlestreepje. Bij Persona worden daarentegen 2 hormongehaltes gemeten: het afbraakproduct van oestrogeen E3G en het luteïniserend hormoon (LH). Ook op de Persona-staafjes zijn er dus 2 strepen, maar GEEN controlestreep.

Het linkerstreepje (de punt van het staafje wijst naar links) geeft de concentratie van de E3G aan. Hoe meer in de urine, hoe DUNNER het streepje.

Het rechterstreepje (de punt van het staafje wijst naar links) verschijnt als de LH-concentratie in de urine stijgt. Is dit streepje heel DIK heb je de LH-piek te pakken en komt de eisprong eraan.

Als je 4 à 5 dagen voor de verwachte eisprong begint met testen (ochtendurine) is het linkerstreepje waarschijnlijk eerst heel dik en de rechterstreep is haast niet te zien. Wordt de linkerstreep langzaamaan dunner kun je verwachten dat straks de rechterstreep dikker wordt. Als de rechterstreep DIK is, kun je ervan uitgaan dat binnen 24 à 36 uur de eisprong plaatsvindt. En dat is natuurlijk waar het om gaat. Het belangrijkste is dus een DIKKE RECHERSTREEP.

Nadat je een dikke rechterstreep hebt gehad, kun je stoppen met testen en flink oefenen!

Misschien is het de moeite om de staafjes na het testen te bewaren en de dateren zodat je de ontwikkeling van de hormoonconcentratie kunt zien.

Het principe van Persona is trouwens op hun eigen homepage uitgelegd:

www.persona.nl

Maar omdat ze natuurlijk ook de computer willen verkopen, kun je daar niets vinden over hoe je de staafjes moet evalueren.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Sucsex meiden ;) hihihi

12. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hoi Ooievaar!

Bij mij vandaag ook weer hetzelfde.... Ik had wel heldere slijmvorming.... zou mij ei er toch aankomen? :rolleyes:
    Ben benieuwd wat morgen ons brengt :)

Liefs An ;)

13. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb er net een via marktplaats aangeschaft!
    Hopelijk is mijn cyclus gauw weer de oude, zodat ik hem kan gaan gebruiken.

14. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Succes :)

Liefs An ;)

15. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Bedankt! Ik heb hem nu ook in bezit. Degene kwam hem langsbrengen! Nu alleen nog teststaafjes halen, kun je die gewoon bij kruidvat kopen oid?

16. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Daar heb ik ze nog niet gezien. Ik bestel ze via de apotheek. Heb ze ook al eens op het internet aangeboden gezien, maar bij de apotheek waren ze dan uiteindelijk goedkoper. Geen verzendkosten o.a.

Groetjes, Karin

17. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Je kan ze gewoon bij de et*s halen....
    Heb ik mijn persona ook gekocht

Liefs An ;)

18. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Thanx! Dat scheelt weer besteltijd, al gaat dat bij de apotheek ook snel. Wat kosten ze daar en gaat dat ook per 3 dozen verpakking?

Karin

19. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ok dan ga ik daar eens kijken! Liggen ze achter de kassa? dan weet ik waar ik moet zoeken :)

20. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Ik heb geen idee wat ze kosten........Heb me daar nog niet in verdiept omdat de staafjes er bij zaten (voor de 1e cyclus) toen ik de persona kocht
    Ben wel benieuwd eigenlijk wat ze kosten

Liefs An ;)

Deel Deze Pagina