Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Dag 14... nog steeds geen ei te bekennen volgens persona.
    Ik vraag me écht af of ik wel een eisprong krijg, er zit ook geen verandering in die lijntjes..... :rolleyes:

2. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hai Roses,

Ik ken het gevoel. Ik had ook het idee dat ik geen eisprong meer zou krijgen deze maand. Er veranderde helemaal niks op die teststaafjes.
    En ineens had ik een rechterstreep op dag 15 en 16, EN het ei-symbool.
    Het kan dus nog alle kanten op..... Voor alle zekerheid... flink aan de klus meid!

Succes,
    XXAnna

3. angel1

angel1 Actief lid

26 jul 2006
    158
    0
    0
    Bij mij ook nog geen ei-teken. Op de test waren wel 2 gelijke strepen te zien, dus ik denk toch echt dat het teken morgen komt. Roses, ik heb mijn ei ook weleens later gehad hoor, rond dag 18. Dus het kan echt nog..

4. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Dank je Annalise, maakt me weer een stuk vrolijker :)
    Ik hoef nog maar 2 keer te testen, dus het zou vervelend zijn als mijn eisprong pas op dag 18 komt ofzo, dan kan ik hem niet meer zien.... :(
    Nou ja ik kijk het wel even aan, hopelijk hem ik morgen net als jou een eisymbool!

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ja Roses, daar was ik ook bang voor, want ik moest nog 3 testen (dag 15, 16 en 17). Maar gelukkig kwam het dus dag 15 en 16. Als Persona er deze maand naast zit bij jou, past hij zich volgende maand vast aan en moet je later beginnen met testen. Jij zit toch ook pas in de 2e maand met de Persona?

6. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ja klopt, het is allemaal natuurlijk nog best nieuw, ook voor persona :) We zullen zien hoe het loopt!
    hoe gat het met jou trouwens?
    en met de andere meiden?

7. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik zit weer in de wachtkamer...... nog 13 heeeele lange dagen wachten....... :( ZUCHT.

8. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Poeh wat een tijdje! bijna 2 weken.
    Heb je zelf een gevoel of het raak is? Genoeg geklust? :)
    Ik ga heeeeeeeeel hard voor je duimen!

9. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Hoeveel teststripjes zitten er dan bij ? Hoe vaak moet je testen ? Houdt hij rekening met een lange cyclus ?

10. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hai Roses,

Ja we hebben vaak geklust, wel 4x per week. :oops: :oops:
    Maar mijn man heeft half september 1 dag hoge koorts gehad en antibiotica moeten slikken, dus dat is niet goed voor het zaad.
    Dus het zal waarschijnlijk niet raak zijn deze maand..... (en volgende maand) weer niet!
    Maar ja..... you'll never know....

XXAnna

11. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Ik duim heel hard en wie weet heb je toch geluk

12. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    @mamaFleur
    Per pakje zitten 8 teststaafjes. Per cyclus moet je dus 8 keer testen, en de eerste cyclus moet je 16 keer testen. Dan kan persona je cyclus beter leren kennen. Je kan persona gebruiken met een cyclus van 23 tot 35 dagen. www.persona.nl Hier staat nog veeeeel meer informatie :)

@Annalise, Ik ga heeeeeeeeel hard voor je duimen. 4x per week klinkt goed :) Hopelijk gaat het toch nog lukken ondankst de AB.

13. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ja hè, hihihi, en nu ff rust...... :) :oops:

14. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Misschien moet ik er dan ook maar eens een aanschaffen :(: :(:

15. angel1

angel1 Actief lid

26 jul 2006
    158
    0
    0
    @annalise, volgens mij is het zaad wat je nu 'ontvangt' ongeveer van 3 maanden geleden, tenminste dat heeft onze gyn eens verteld, dus wie weet..

@ roses, had je vandaag verandering in de streepjes?

@ dolfijn, wanneer ga je beginnen met de persona?

@mamafleur, tjsa waarom zou je de persona niet gebruiken. Ik vind het erg prettig om te weten wanneer de dagen zijn.

ik had vandaag het ei-teken. Wanneer kan je trouwens het beste klussen,
    tussen die twee eidagen in? Of de dag voor het ei-teken?

Liefs,
    Angel

16. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hoi Angel,

Ik ga met de Persona beginnen zodra ik ongesteld wordt. Heb vandaag mijn NOD. Zo te voelen zijn de :evil: :evil: onderweg....
    Hoop stiekem dat ze niet komen, maar zou een beetje naief zijn denk ik. Dit was pas de 1e ronde....

Wel heb ik nog even een vraagje over de Persona. Is ook al een keer gevraagd, maar snap het antwoord niet helemaal.
    Ik wil graag om 9 uur op de M knop drukken, zodat het testvenster van 6 tot 12 uur loopt. Maar als ik morgenvroeg ongesteld wordt, zeg maar om half 7, moet ik dan de Persona mee naar mijn werk nemen? Anders kan ik toch niet om 9 uur op de knop drukken? Of kan ik op dag 2 of 3 ook nog op de knop drukken en dan direct M2 of M3 indrukken?

Gr. Dolfijn

17. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hai Dolfijn,
    Inderdaad, als je een testvenster wilt tussen 6.00-12.00 uur, moet je om 9.00 uur op de M-knop drukken. Dus als je vandaag ongesteld wordt, moet je op je werk morgen om 9.00 uur op de M-knop drukken (=dag 1).
    Maar het kan ook nog op de 2e, 3e, 4e of 5e dag. Dus bijvoolbeeld vandaag ongesteld geworden, morgen geen tijd om de M-knop in te drukken om 9.00 uur, dan doe jet het dinsdag om 9.00 uur en dan meteen op dag 2.

@Roses --> En? Had je vandaag je ei-symbool?
    @Angel1 --> Als je je ei-symbool hebt, krijg je binnen 48-24 uur je eisprong. Dus wij gaan altijd zodra het ei-symbool er is, de dag zelf nog aan de klus, meestal 's avonds, dan ben je nog op tijd. De avond daarna doen we het dan voor de zekerheid nog een keer...... :oops: :oops:

Succes allemaal,
    XXXAnnalise

18. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    leerzaam allemaal om te lezen. Hoe duur zijn die teststaafjes eigenlijk ? en de eerste rond heb je er dus 2 nodig ?

19. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Mamma Fleur, die teststaafjes kosten €13.59 per pakje (8 stuks per pakje). Niet echt goedkoop dus! De eerste ronde heb je inderdaad 16 staafjes nodig (dus 2 pakjes). Mocht je een nieuwe Persona gaan kopen, zitten er al 2 pakjes bij. Mocht je een 2e hands kopen, zitten die pakjes er meestal niet bij. Al had Dolfijn wél een hele goede deal. Je moet er trouwens wel op letten dat als je zelf 2 pakjes in de winkel gaat kopen, dat ze hetzelfde serienummer hebben....

Succes,
    XXAnna

20. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Hier nog steeds geen ei-symbool :cry: Ik word er een beetje moedeloos van eigenlijk...... :cry: :cry: :cry:

@angel, succes met klussen! :)

@dolfijn, ik duim voor je dat je vandaag de :evil: niet op bezoek krijgt.

Deel Deze Pagina