Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Moeten de twee pakjes hetzelfde serienummer hebben of hetzelfde als het apparaatje. Ik kan er van een kennis eevn overnemen van 7 jaar oud voor €15 is dat iets denk je ?

roses het kan toch zijn dat je een lange cyclus hebt of een late spong ? Is dit je eerste ronde met persona ?

2. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    @ mamaFleur, de twee pakjes moeten het zelfde serienummer hebben. Dus daar moet je even op letten als je staafjes gaat aan schaffen.
    Ik heb net even voor je op de site van Persona gekeken en daar staat het volgende over de duurzaamheid van Persona:

Hoe duurzaam is de Monitor ?

Voor de Monitor geldt een garantie van 12 maanden. De verwachte levensduur is tenminste 7 jaar.

Misschien kan je dan beter nog eventjes verder zoeken, misschien op marktplaats?

Ik heb morgen mijn laatste teststaafje, dus als mijn ei op een later tijdstip komt, kan ik hem niet meer zien met persona.... nou ja, dan goed op de andere symptomen letten (afscheiding etc) En voor de zekerheid veel klussen :)
    Het is trouwens mijn 2e ronde met persona ;)

3. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hey Persona-meiden :)

Hoe gaat het met jullie? Ik zie dat de 1 in de wachtkamer zit en een ander heeft zijn eisprong... Spannend! Ik duim ontzettend voor jullie!
    Ik denk dat ik toch (tijdelijk) ga stoppen met het gebruik van de persona, ik blijf nu eerst alleen tempen. Mede omdat de HA dit van mij gevraagd heeft..... En over een staafje plassen 's ochtends en een thermometer in je achterste ;) vind ik een beetje teveel van het goede..

Succes meiden, hopelijk zijn jullie lekker snel zwanger!

Dikke kus, An ;)

4. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hallo allemaal,

De :evil: :evil: :evil: zijn gearriveerd hoor....Beetje balen wel maar ik wist het eigenlijk al wel. Voelde echt net zo als altijd.
    Ben ook wel beetje blij, want dit is mijn eerste ongesteldheid na het stoppen met de pil. En dus gelijk weer keurig op de 28 dagen!
    Wat wil een mens nog meer.....?
    Morgen neem ik de persona mee naar mijn werk. Ben wel in de gelegenheid om 9 uur even op het knopje te drukken.
    De rest van de dagen kan ik dan toch gewoon tussen 6 en 12 de M knop indrukken? Want dan kan het dus 'sochtens gewoon thuis.

Gr. Dolfijn

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Je moet éénmalig per cyclus de M-knop indrukken. De rest van de maand, moet je tussen 6-12 uur (jouw testvenster) alleen even de Persona open doen.

6. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Roses, hoe lang was je vorige cyclus ? En heb je daarvoor je cylclus ook al bijgehouden of niet ? Je hebt misschien gewoon je eispong heel laat wat gaf hij vorige keer aan ? En kan je niet gewoon door gaan met testen door een nieuwe set staafjes aan te breken dan ?
    Ik duim voor je dat je morgen ene symbool te zien krijgt.

Ik zit er nu zelf over te denken toch maar gewoon een nieuwe te kopen

7. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    An, ik kan me voorstellen dat je dat niet alle twee wil want dat is wel erg veel gedoe elke ochtend
    Dolfijn wat jammer dat de duiveltjes er zijn maar nieuwe ronde nieuwe kansen.

8. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb een best regelmatige cyclus van 28-29 dagen. De vorige cyclus was hij in ene 39 dagen :rolleyes: Toen gaf persona vreemd genoeg helemaal geen eisprong aan........ Je kan persona alleen een test "geven" bij een geel lampje. Dat is 8 testen per cyclus ( de eerste cyclus dan 16).

Je kan hier op de site in de webwinkel ook persona kopen, dat is inclusief verzendkosten. Je moet maar eens kijken.

9. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Weet iemand trouwens hoe het ook alweer precies zit met afscheiding?
    Als het wit en heel rekbaar is ben je vruchtbaar toch? Maar is je eisprong op dat moment al geweest, of komt hij dan nog?
    Stel je voor dat ik nog dat vruchtbare slijm krijg, moet ik wel weten wanneer ik moet klussen, of dat ik te laat ben ;)

10. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Maar moet je dan niet nog een cyclus 2 setjes gebruiken om er proberen achter te komen ? Of kan dat niet ?
    Kan trouwensniet vinden waar je hem hier kan kopen, hoe duur is hij dan weet jij dat ?

11. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Hey hij staat ook niet meer in de webwinkel, wat vreemd! Dacht toch echt dat je hem hier kon kopen...
    Volgens mij vraagt persona nu gewoon om 8 testen, ik hoop zo dat hij morgen komt! Ik hou jullie op de hoogte!

12. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Nou hier vanochtend dag 16, de laatste test, maar dus nog steeds geen streepje of ei te bekennen......... jammer :cry:
    nu dus maar heel goed op de andere tekenen letten. :(

13. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    maar je kan dan niet zeggen dat je meer testen wil ofzo ?

14. angel1

angel1 Actief lid

26 jul 2006
    158
    0
    0
    Roses, volgens mij kan je ook zonder computertje testen hoor. Dan zie je wel of het rechterstreepje dikker wordt. Oh ja, je kunt de persona hier niet meer kopen. Het schijnt niet goed te verkopen en te duur te zijn om op voorraad te hebben. Maar de meeste drogisterijen verkopen het wel.

Die afscheiding had ik gister en vandaag, en gister gaf hij dus de eisprong aan. Dus volgens mij kun je het beste vanaf de dag dat je meer afscheiding hebt gaan klussen.

15. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Ja misschien eens doortesten met ovulatietesten om toch dat ei van je op te sporen

16. angel1

angel1 Actief lid

26 jul 2006
    158
    0
    0
    mamafleur, je kunt de testen van persona dan beter gebruiken dan gewone ovulatietesten. Die werken hetzelfde, maar zijn veel goedkoper. Er zijn veel vrouwen die ze gebruiken zonder het computertje. Als het rechterstreepje dikker is dan de linker (de streep die je altijd ziet), dan is dat een teken van je eisprong.

17. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    Dat zou ik dan zeker doen want misschien heb je daar dan wat aan de volgende ronde met persona.
    Ik vind het overigens wel gek dat als je staafjes op zijn en je geen spong hebt waargenomen dat persona niet door kan gaan met testen. Ik weet bij mij nml ook echt niet wanneer het is en de kans dat het wisselt is ook best aanwezig. Vraag me dan af of het wle zo handig is

18. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    wat is het voordeel van persona boven gewone ovu testen ?

19. angel1

angel1 Actief lid

26 jul 2006
    158
    0
    0
    Persona is goedkoper (althans de teststrips die je dus ook zonder computer kunt gebruiken) en de computer stelt zich op je persoonlijke situatie in (mits je een regelmatige cyclus hebt van 28-34 dagen). Dan weet je dus na de eerste twee maanden ook wanneer je moet gaan testen enzo. Verder kun je hem na de zwangerschapswens gebruiken als anticonceptiemethode.

Liefs,
    Angel

20. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    ja dat is waar het is daardoor handig maar die tests zijn toch niet zo goedkoop want je kan ook hele goedkope ovulatietests kopen

Deel Deze Pagina