Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xjudith

xjudith Lid

15 dec 2006
    20
    0
    0
    Ik snap mijn computertje echt niet.... Cyclus 1 en 2 hadden allebei 30 dagen, cyclus 3 had 35 dagen (was zwanger, mk) en nu vroeg hij op dag 6 al een staafje en kreeg gelijk weer een rood lampje... Kan dat ding niet rekenen? Mij ei is rond dag 18 en hij vraagt steeds dag 6 een test en dag 9 t/m 15... Zo krijg ik natuurlijk NOOIT een eisymbool... (en meer groene dagen). Wie herkent dit en komt het ooit nog goed of moet ik hem maar wegggooien?

2. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Judith

Je moet dag 6 gewoon niet testen ;)
    Die sla ik standaard elke maand over en begin pas met testen op dag 9 .
    Dag 12/13 heb ik dan mijn ei symbool altijd :D
    Ik heb hem altijd 2 dagen namelijk :rolleyes:

Groetjes Joyce

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik doe het net zo als JoyceD. Maar dan weet je vantevoren al dat hij vanaf dag 6 rode lampjes geeft. Niet testen=rood lampje!
    Maar het gaat ons tenslotte om het ei-symbool! En niet om de kleur van de lampjes, toch?

XXAnna

4. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Ik heb de persona nu 2 rondes gebruikt en kreegd ook 2 dagen een ei-symbool bij allebei de rondes. Heeft iedereen dit?

5. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Sandra

Nee , niet iedereen heeft 2 dagen een ei symbool .
    Het kan ook zomaar dat het over een paar maanden nog maar 1 dag is hoor ....
    Dat ding moet de eerste maanden eerst je cyclus leren kennen ...
    Hoe langer je hem gebruikt , hoe beter hij je "kent" ;)

Dit is voor mij de 2e keer dat ik de persona gebruik .
    Ik heb hem een hele tijd terug een paar maanden gebruikt .
    Toen gaf hij steeds maar 1 dag een ei symbool aan ....

Nu weer opnieuw begonnen met de persona en nu geeft hij dus 2x een eisymbool .
    Zal straks ook wel weer veranderen naar 1 x .
    De persona meet de lh waarde in je urine en geeft een eisymbool als je de piek bereikt hebt ( en dus je eisprong hebt/krijgt).
    Maar omdat dat ding eerst je cyclus moet leren kennen , weet hij niet precies wanneer hij die piek meet .

Groetjes Joyce

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik heb tot nu toe elke keer 2 dagen een ei-symbool gehad!

XXAnna

7. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    GRRR ben een beetje boos op de persona! Dit is nu al de tweede maand dat hij te vroeg om de testen vraagt! Heb wel met de matcare testen van deze site na de persona zitten testen en in de vorige maand wel duidelijk een positieve test gehad. Deze maand is het nog even afwachten. Ik snap er niks van van de persona gaat je cyclus toch kennen na 3 maand? Bij mij is het nu juist dat in de eerste 3 maand ik wel een ei-teken had en nu juist na de 3 maand helemaal niks meer!

8. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    waar kopen jullie de persona staafjes? Ik was gister bij Etos, maar daar hadden ze ze niet meer :rolleyes:

9. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    Amsterdam
    Ik koop ze ook altijd bij de etos .
    Volgens mij kun je ze daar ook alleen kopen maar dat weet ik niet zeker .

Groetjes Joyce

10. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359
    0
    0
    Ik haal ze ook bij de Etos, maar je kunt ze ook bij de apotheek halen...

11. xjudith

xjudith Lid

15 dec 2006
    20
    0
    0
    Ik koop ze ook altijd bij Etos, maar DA heeft ze ook.

pluys, ik heb bjna hetzelfde. Dit is mijn 3e maand maar WEER geen ei-teken. Nu test ik dus ook met MatCare erbij. Tot nu toe had ik altijd een positieve ovutest op dag 17 en 18 en dag 18 mijn ei... Nu dag 18 en nog niets te zien. (maar misschien is mijn ei laat dit keer omdat ik 3 weken gelden mk heb gehad?). Anyway, op de teststrips heb ik linker en rechterlijn allebei vaag, links iets duidelijker dan rechts.

12. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Bij 'mijn' ETOS gaan ze uit het assortiment. De dame achter de kassa kon mij niet vertellen of dat bij alle flilialen zou gebeuren, ik had net de laatste. Meestal bestel ik ze via internet, is ook net even wat goedkoper als je goed zoekt. Wil wel zeggen waar ik ze bestel, maar weet niet of ik dan ongewenst reclame maak. Ik betaal dan € 26,21 voor 2 doosjes. Incl. verzendkosten.

13. poessie1

poessie1 Actief lid

5 jul 2006
    283
    0
    0
    Groningen
    Hee meiden!

Hoe is het hier? Ik ben weer terug van wintersport, we hebben een heerlijke vakantie gehad! Ook best eens lekker, een maandje zonder tempen en zonder persona.
    Inmiddels ook weer ongesteld geworden en weer begonnen met persona. Maar pas getest vanaf dag 14, omdat ik nog nooit eerder een ei heb gehad.
    Volgens de teststaafjes heb ik nu ongeveer m'n ei, maar persona heeft nog geen eisymbool aangegeven. Ik heb 'm de laatste tijd ook niet gebruikt zoals het hoort, dus misschien is 'ie een beetje van slag en geeft 'ie deze maand geen symbool aan. Gelukkig maar dat we het ook van de staafjes af kunnen lezen!

We zijn afgelopen vrijdag bij de huisarts geweest. Vooral m'n vriend wilde heel graag een afspraak. Hij heeft ons wel wat gerust kunnen stellen. Ik had m'n temp lijsten mee en hij vond dat ik een mooie cyclus heb. Volgende week wordt het zaad van m'n vriend getest. Ik vind het echt vreselijk spannnend. Ik word er naar van als ik denk aan 1 van de uitkomsten die het kan zijn. Maargoed, we moeten de komende weken nog afwachten!

Hoe gaat het met iedereen?

14. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    welkom terug!

hier weinig veranderd denk ik. ik mag morgen gaan testen maar denk dat ik wacht tot donderdag. heb zaterdagavond en zondagochtend heel klein beetje bruin/rood verlies gehad dus zit eigenlijk te wachten op de :evil: :evil: . hoop echt dat ze niet komen maar ga er wel vanuit, anders de teleurstelling groot.

Spannend hoor die onderzoeken allemaal. maar een vraagje ik zie dat je nu 9 cyclussen heb gehad. je mag toch pas na een jaar naar de dokter of niet? Maar volgende week mag je man naar de dokter en hoe lang moet je dan op de uitslag wachten?

15. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    Amsterdam
    Hey , welkom terug .
    Fijn dat je zo een fijne vakantie hebt gehad ....
    Ik hoop dat de uitslag goed zal uitvallen voor jullie .
    Is er reden om aan te nemen dat het niet zo is ?
    Als je niet wilt antwoorden begrijp ik dat hoor ;)

Pluys , normaal mag je idd pas na een jaar naar de gyn toe .
    Naar de ha mag je altijd natuurlijk .
    Als je een welwillende ha hebt dan laat hij zelf al wat testen doen (bloed , zaad etc.) .
    Maar als er redelijkerwijs aangenomen mag worden dat er iets mis is ( bv onregelmatige cyclussen door geen eisprong wat weer in de familie kan zitten , pco enz ) dan mag je al eerder naar de gyn .
    En als je boven de 30 bent ( als ik het goed heb ) dan mag je zo en zo al na een half jaar vanwege verminderde vruchtbaarheid ( schijnt af te nemen na je 30e jaar ).

Groetjes Joyce

16. poessie1

poessie1 Actief lid

5 jul 2006
    283
    0
    0
    Groningen
    Hee meiden!

Wat leuk, zo snel alweer reacties!

Pluys, wat spannend dat je bijna kunt gaan testen! Ik duim voor je!

Joyce, ik wil graag uitleggen waarom we zijn geweest en hoe het ging;

We zijn bij de huisarts geweest, omdat m'n vriend erg onzeker is of het allemaal goed is. Het lukte mij ook niet om hem er van te overtuigen dat er gemiddeld een jaar voor staat om zwanger te raken. Hij heeft zoiets van: we weten precies wanneer de eisprong is, we doen het vaak genoeg, waarom is het dan niet raak? Dus om die reden gingen we naar de huisarts, ik was al blij als hij m'n vriend wat gerust kon stellen.
    De huisarts nam ons heel serieus, nam echt een half uur de tijd voor ons en zei dat er gemiddeld na een jaar doorverwezen wordt, maar hij liet ons zelf eigenlijk de keus, als we op dit moment al naar de fertiliteitsafdeling in het ziekenhuis wilde, was dat ook goed. Maar dat voelde bij ons allebei niet goed, zowel voor ons gevoel niet, als voor de termijn dat we nu bezig zijn. Dus toen vroegen we, of we het zaad eerst via de huisarts konden laten testen, zonder doorverwijzing naar het ziekenhuis. Dat vond hij ook goed. Dus nu wordt volgende week het zaad door het huisartsenlab getest. Als het goed is, weten we dat, en vragen we na juni om een doorverwijzing. Als het niet goed, worden we meteen doorverwezen naar het ziekenhuis.
    Dit voelde voor ons allebei goed. Ik ben blij dat we naar de huisarts gegaan zijn, maar ben wel vreselijk nerveus voor de uitslag van het zaadonderzoek....

17. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    hallo allemaal !

ik ga stoppen met de persona ! Heb hem niet meer nodig :D
    had er deze maand totaal geen vertrouwen in maar zie het resultaat!

ik wens jullie allemaal heel erg veel succes met zwanger raken!

18. Niet meer actief

whoopie weer een persona beeb (moeten we geen persona beaby club gaan oprichten ofzo hihi)

19. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    :) :) lijkt me erg gezellig!

20. SandraB

SandraB Actief lid

8 sep 2006
    359