Ook de 1e ronde? We zijn nu echt druk aan de klus.. hahaha ik vind het echt super spannend en het gekke is dat ik vorige week echt het idee had dat ik mijn eisprong had... veel slijm en draden trekken en trekkerig gevoel in mijn lies. Maar het blijkt dat ie nu dus pas onderweg is. Anders zat ik er weer mooi naast...
Ook de 1e ronde? We zijn nu echt druk aan de klus.. hahaha ik vind het echt super spannend en het gekke is dat ik vorige week echt het idee had dat ik mijn eisprong had... veel slijm en draden trekken en trekkerig gevoel in mijn lies. Maar het blijkt dat ie nu dus pas onderweg is. Anders zat ik er weer mooi naast...[/quote] Ja ook de eerste ronde! Het geeft absoluut meer inzicht dat apparaatje Ik hoop dat het ook overeenkomt met FF. Bij mij wel
Mijn temp is nu nog laag. Gisteren was ie 36.78 en vanmorgen 36.55 Vond ik wel gek eigenlijk. Maar we hebben het vanmorgen erg gezellig gehad en misschien heeft het daarmee te maken. Maar ik ben benieuwd of mijn temp morgen of overmorgen gestegen is en wat FF inderdaad zegt!
Mijn laatste drie cyclussen waren 28 dagen..... Dus dan moet ik toch mijn ei al gehad hebben? Of hoeft dat niet perse? Hoelang is jouw cyclus ooievaar? Liefs An
Bij mij was in het begin ook mijn cyclus heel netjes. Maar af en toe had ik een paar uitschieters en dus een late eisprong. Dus je weet maar nooit An!! Ik duim voor je dat je toch nog een vette streep krijgt.
Ja ik vind het ook super spannend Het idee dat mijn eisprong gewoon onderweg is Daar moeten we wel gebruik van maken! Voor mijn gevoel had ik mijn eisprong gewoon al gehad Maar niet dus!!!
Vandaag weer een dikke rechterstreep. Maar de linkerstreep is weer iets duidelijker geworden dan gisteren. Ze gaan bijna gelijk op. En ik kreeg weer een "O" Gisteren had ik wel de hele dag een zeurend drukkend gevoel in mijn liezen. Iets meer aan de linkerkant. Vandaag heb ik dat gevoel nog steeds. En gisterenavond was ik zelfs iets lichtjes misselijk en gevoelige borsten. Gespannen. Het zal wel door mijn ei komen. Vanmorgen was mijn temp behoorlijk gestegen. Zie hier mijn kaartje Maar goed we hebben aardig wat geklust, dus daar kan het niet aan liggen. Ik ben echt nieuwsgierig wat het deze maand zal brengen..
Dan heb je gisteren je ei gehad meid! Op de dag dat je temp het laagst is, springt je ei. Als je temp. daarna weer ophoog gaat, weet je zeker dat ie gesprongen is. Heb je wel goed "je best" gedaan? LOL
Hey Corretje... Nou wij hebben super ons best gedaan. Smorgens en savonds en die dag ervoor ook al. Dus daar ligt het echt niet aan... Vanavond ook nog maar aan de klus!
Ik hoop het an, maar je weet het nooit. Bij onze eerste heeft het ook 13 maanden geduurd... Hoe is het bij jou?
Hoi Ooievaar! Ik hoop zo dat het bij jou raak is, het is je zo gegund. Die persona is toch wel handig he....... Bij mij is alles rustig. Ik zit momenteel in de wachtkamer. Het teststaafje gaf een duidelijke linkerstreep aan en rechts was de lijn bijna tot niet te zien. Toen het teststaafje qua kleur links en rechts gelijk was, toen heb ik vast mijn ei gehad Voor de verandering heb ik weer eens bruine afscheiding, daar baal ik best wel een beetje van want dit is vast geen goed voorteken... Liefs An
Dat is al snel bruine afscheiding. Je hebt nog 10 dagen te gaan? Misschien toch stiekum een innestelling??
Ik had dit de vorige keer ook..... Maar idd het zou, heel misschien, een innesteling kunnen zijn. Maar daar ga ik niet vanuit, aangezien ik dit de vorige keer ook zo gehad heb... Is jouw temp nou omhoog gegaan? Liefs An
Balen hoor An Je kan inderdaad er maar beter van uit gaan dat het niet raak is. Dan is het ontzettend gaaf als het wel zo is. Maar mijn temp is gestegen inderdaad Ik heb in deze topic mijn temperatuur kaartje achtergelaten. Moet je maar ff kijken. Ik had gisteren ook de hele dag een zeurend gevoel in mijn liezen Vanmorgen ook nog, maar nu niet meer En gisterenavond was ik lichtjes misselijk en had ik gevoelige/ gespannen borsten. Dus mijn ei is echt wel geweest.
Ik lees vaker over het forum over persona, maar wat is het precies en wat kost het? Ik heb wel op marktplaats en speurders gekeken, maar de prijzen zijn nogal verschillend. Wat kost het nieuw en hoeveel is een 2e hands waard?
Ik heb dit ff voor je opgezocht Loeki. Eigenlijk is Persona een computer die in combinatie met teststaafjes voor anticonceptie bedoeld is. Om de eisprong te bepalen heb je de computer (kost ca. 180 gulden) echter niet nodig. Je moet wél weten hoe je de staafjes moet interpreteren, want dat doet anders de computer. Gewone ovulatietests meten het LH-gehalte en hebben een controlestreepje. Bij Persona worden daarentegen 2 hormongehaltes gemeten: het afbraakproduct van oestrogeen E3G en het luteïniserend hormoon (LH). Ook op de Persona-staafjes zijn er dus 2 strepen, maar GEEN controlestreep. Het linkerstreepje (de punt van het staafje wijst naar links) geeft de concentratie van de E3G aan. Hoe meer in de urine, hoe DUNNER het streepje. Het rechterstreepje (de punt van het staafje wijst naar links) verschijnt als de LH-concentratie in de urine stijgt. Is dit streepje heel DIK heb je de LH-piek te pakken en komt de eisprong eraan. Als je 4 à 5 dagen voor de verwachte eisprong begint met testen (ochtendurine) is het linkerstreepje waarschijnlijk eerst heel dik en de rechterstreep is haast niet te zien. Wordt de linkerstreep langzaamaan dunner kun je verwachten dat straks de rechterstreep dikker wordt. Als de rechterstreep DIK is, kun je ervan uitgaan dat binnen 24 à 36 uur de eisprong plaatsvindt. En dat is natuurlijk waar het om gaat. Het belangrijkste is dus een DIKKE RECHERSTREEP. Nadat je een dikke rechterstreep hebt gehad, kun je stoppen met testen en flink oefenen! Misschien is het de moeite om de staafjes na het testen te bewaren en de dateren zodat je de ontwikkeling van de hormoonconcentratie kunt zien. Het principe van Persona is trouwens op hun eigen homepage uitgelegd: www.persona.nl