Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ooievaar, 7 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    de mijne komt ook van mp af. alleen wat wel vervelend is: de persona is voor een cyclus tot 35 dagen. zelf heb ik ook langere cyclussen. ik gebruik wel de persona. als ik met de persona geen ei krijg dan ga ik door met ovu testen. kan me heel goed voorstellen dat je duidelijk wilt weten wanneer je ei komt, vooral door je lange cyclus. alsof wij minder kansen hebben (zo voelt het bij mij dan)

2. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik vind het niet onhygienisch om er een via marktplaats te kopen.
    Ik heb het zelf ook gedaan. Er staan op dit moment heel veel persona's te koop, helemaal niets mis mee, het scheelt ook nog aanzienlijk veel geld.
    Toevallig was die van mij nieuw, complete set met bon! ik heb hem weten te bemachtingen voor €40,- :p , die vrouw was al zwanger en kon hem niet ruilen...

3. san78

san78 Fanatiek lid

14 mrt 2006
    1.172
    0
    0
    assen
    ja we steunen mekaar wel meis. en blijven duimen he. ik hoop voor je dat het nu ook raak mag zijn.

liefs san.

4. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Hoi hoi,

Fijn dat ik hier mee mag schrijven. Ik hoop dat we allemaal snel zwanger zijn!

Hier vandaag weer het eerste testje moeten uitvoeren. Volgens mij begint de Persona hier ook te vroeg. Heeft iemand al wel eens geprobeerd om later te beginnen met testen dan de Persona aangeeft? Krijg je dan extra testen na de 7 gebruikelijke of niet?

Ben benieuwd. Anders doe ik morgen eens geen test, en kijk ik wat er gebeurd. Ik heb dan toch nog lang geen eisprong (nog nooit een cyclus korter dan 30 dagen gehad). Ik temperatuur ook. Dan zie ik of de Persona klopt. En als hij morgen komt weet ik het ook. Een LH piek wil namelijk niet zeggen dat je daadwerkelijk een eisprong hebt. Ik ken vrouwen die wel positieve ovulatietesten hebben, maar geen eisprong. Tempen is de enige manier om dat zeker te weten. Vind wel fijn om die bevestiging te hebben.

Liefs, pechvogel

5. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb hem ook via MP! ;)
    Nieuw vond ik het te duur, en kon ik niet betalen :oops:
    Maar is een prima ding netjes onderhouden ook dus meid via MP kijken gewoon hoor! ;) En vandaag dag 6 moest me eerste staafje doen.
    En metteen een rode dag............ is wel erg vroeg vind ik!
    Met me vorige keer met ovutesten kreeg ik pas 2 vette strepen op dag 15 had ik me ei pas dus vind het een beetje raar? Nu al een rode dag?

groetjes Esther

6. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    De eerste maand krijg je altijd meteen een rode dag na dag 6. Dit is omdat de Persona je cyclus niet kent en niet weet wanneer jij ongeveer je ovulatie hebt. Hoe langer je de Persona gebruikt en hoe stabieler je cyclus is, hoe meer groene dagen je krijgt. Je moet nu niet naar de lampjes kijken, maar wachten op het eisymbool. Het kan echter ook zo zijn dat de eerste maand de persona dit ook niet vindt. Ook dan niet ongerust worden. De maand erop of zelfs daarna, kent de Persona je cyclus en zul je zien dat het goed gaat.

Groeten, Pechvogel

7. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    ik heb dus nog steeds geen testen. gisteren bij de etos hadden ze ze niet... kon niet ff naar een andere winkel...ik zit vandaag op dag 4
    Ik moet echt testen vinden vandaag anders ben ik gewoon te laat :(

8. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Ik heb er liggen, maar daar heb je niets aan. Ik heb ze bij de ene website besteld en dan zijn ze er de volgende dag. Maar ik druk de knop ook wel eens in en doe test 6 niet (dan is mijn ovulatie toch niet en heb ik een extra test over). Persona vind dan gewoon mijn ei. Het gaat mij niet om de lampjes maar om het ei. We doen het toch wel tijdens de vruchtbare periode. Het apparaatje helpt me om te weten wanneer we weer kunnen stoppen of een keer extra moeten doen. Als jij geen hele korte cyclus hebt zou ik de knop gewoon indrukken of terugstellen en aan de gang gaan. De testen zoeken alleen je ovulatie, kan me niet voorstellen dat het iets uit maakt. De eerste ronde heb je toch altijd een rood lampje bij dag 6. Succes! Ik hoop dat je ze gaat vinden. Hebben ze bij de apotheek niets? Die is bij ons op zaterdagochtend ook open.

Liefs, pechvogel

9. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb ze laten bestellen, want ze moeten vandezelfde nummers zijn ook nog! Ik had ze binnen 2 dagen en nog net op tijd! Ik zit nu zelf op dag 7! En heb nu het boekje helemaal uit. En ikm wacht idd rustig op me ei symbool!

Groetjes Esther

10. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik heb de testen! de DA drogist had ze nog....
    Ga zo gelijk het apparaatje starten
    Alleen moet ik 'm resetten en dan heb ik een oude test nodig en die heb ik niet :(

11. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb ook 3 doosjes gekocht!
    Heb een nieuwe ervoor moeten gebruiken helaas :(
    Dus heb ik voor de volgende keer een testje minder :(

12. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ik vind het toch wel zonde om er een nieuwe test voor te gebruiken :(

13. Kejay

Kejay Niet meer actief

is ook jammer. Maar je moet hem toch resetten.
    Ik had er gelukkig nog 2 oude bij...

14. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    maar als ik nu een nieuwe test uitpak dan kan ik die niet meer voor dag 6 gebruiken toch?

15. Kejay

Kejay Niet meer actief

hmmm, in de handleiding staat van niet. Als je hem uit de verpakking haalt dan moet ie meteen gebruikt worden.
    Waarom weet ik niet helemaal.
    Maar er staat ook dat het niet uitmaakt voor de persona (dat je 1x minder test)

16. Kejay

Kejay Niet meer actief

je hebt toch wel 2 doosjes gekocht toch?

17. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ja ik heb 2 doosjes gehaald ;)

18. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    wordt veel testen deze maand :)

19. Kejay

Kejay Niet meer actief

Hebben we weer wat te doen :) We hoeven ons in ieder geval niet te vervelen ;)

20. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Ik ben benieuwd wanneer hij er weer een vraagt?
    Is nu dag 7 1 test moeten doen, en de eerste keer vraagt hij er 16 toch?
    Ben erg benieuwd wanneer ik mijn ei symbool krijg.

groetjes

Deel Deze Pagina