Hallo (aanstaande) moeders, Ik ben zwanger van mijn eerste kindje, een meisje. Ik heb al wat kleertjes en rompertjes. Ik ben begin januari uitgerekend en heb eigenlijk nog geen jasjes, ja 1 vestje maat 56. Nu vroeg ik me af of het verstandig is om een pakje (gewatteerd) of een jasje te kopen voor mijn baby na de geboorte en welke maat ik dan zou moeten doen. Misschien ook tips welke en waar ik deze kan kopen?? Ook vroeg ik me af hoeveel pakjes en wat voor pakjes en welke maten echt handig zijn voor na de bevalling in de winter. Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen, vind het zelf heel moeilijk. Liefs van bloempje
Ik ben zelf fan van borg vesten voor die kleintjes, en dan een maatje groter dan ze eigenlijk hebben zodat het lekker over de handjes valt en ook over de billen waardoor ze er gewoon lekker warm ingepakt zijn, en dan in de wandelwagen een lekker dekentje eroverheen. Onze zoon is nu 4 weken en zit in maat 50, ik heb 4 boxpakjes en 7 setjes in maat 50, moet eerlijk zeggen dat ik het te weinig vind, ik zou een grote krijgen dus heb weinig in 50 gekocht maar met soms wel 2 setjes nodig op een dag heb ik het idee dat hij altijd maar het zelfde aan heeft en er geen afwisseling in zit haha, ik ga nu niets bij kopen en doe het hier maar gewoon mee maar in 56 ga ik nog wel even bij halen
Oh hij zit nu in maat 50, dat is toch vrij klein wel? Ik heb echt maar 1 pakje en dan een slaapzakje, 2 rompertjes en dan zo'n boxpakje. maat 56 2 gehele outfitjes. en 3 rompertjes. Ik vind het zo lastig van welke maat ik wat moet halen en hoeveel.. borg vesten? Bedoel je dan bjorn borg? Ik zag bij h&m wat van die boxpakjes enzo, maar vind het wel prijzig, maar zijn wel warm. Fijn om te horen dus dat ik eigenlijk wat meer moet kopen ahaha. NOg meer tips?
Als er maar stretch in zit. Dingen die niet stretchen, gebruik je niet. Mijn tante had een vestje gebreid (los gebreid stretcht altijd) en die heb ik heel veel gebruikt icm een wikkeldeken en/of eventueel een sjaaltje (strak gebreid). Voor in de auto gebruikten we ook vaak alleen de wikkeldeken (de binnenkant was van fleece) Skipakjes heb ik nooit gebruikt. Mocht je een draagdoek gaan gebruiken, dan is dat misschien wel handig, maar in de kinderwagen gebruikte ik een wiegdeken. Maat 50 kun je altijd bijhalen (er is vast wel iemand in de buurt die je op pad kunt sturen, bijv. man, ouders, schoonouders, broers/zussen etc), dus zou ik niet teveel van halen. Voor nood kun je ook broekspijpen en mouwen van 56 omslaan.
Hier een februari meisje.. Ik begin nu pas echt jasjes te gebruiken.. Vond dat toen ze zo mini was echt niet handig of nodig.. In de draagmand lag ze in de voetenzak, in de maxi-cosi lag een wikkeldeken Een slaapzak heb ik de 1ste 3 maanden niet gebruikt, wel een laken + deken
Ik vond die boxpakjes (zonder voetjes) ideaal. Heb ze ook nog een tijd als pyjama gebruikt later. Sommigen vinden het lastig met verschonen, maar je maakt ze zo los, beentje eruit en je kunt bij de luier. Voordeel vond ik dat je ze niet over het hoofd hoefde te trekken. Dat is iets wat mijn dochter nog steeds niet leuk vindt. Charmant zijn ze echter niet. Ik had een stuk of 15 rompers maat 50/56. Die zijn ook heel goedkoop bij bijvoorbeeld Primark. Ik had heel veel kleding maat 62 gekregen en pas bij 36 weken heb ik extra maat 50 en 56 gehaald. Van beide maten hadden we 1 setje mee naar het ziekenhuis (vergeet de sokjes niet!). Ik heb een heleboel van een collega gekregen, dus ik denk dat ik een stuk of 8 setjes 50 had (was ze na 2 weken uit) en 56 zijn we ook met zoiets begonnen. Al snel zie je wat leuks hangen en haal je bij. Wij hadden de Lodger wikkeldeken, omdat deze ook in de maxi-cosi kan. Hij was toen bij Groupon in de aanbieding.
wow zoveel? Jeetje haha ik heb echt nog weinig denk ik nu. Ik dacht dat ik al best veel had, maar dat valt zwaar tegen als ik dat zo lees. Ik wil ook niet teveel van alles want misschien dragen ze lang niet alles, maar ik mag wel wat meer gaan shoppen merk ik.
Maar ik had ook een aantal dingen gekregen he? En maat 50 is maar 2 weken gebruikt, maat 56 bijna 2 maanden. Je wilt toch een beetje afwisseling in de kleertjes en niet alleen maar gekregen spullen aantrekken (dat hadden wij tenminste, ligt ook aan je budget etc). Tip: kijk op het aanbiedingenrek van bijvoorbeeld Prenatal en de sale bij H&M. Zo zijn er meer aanbiedingen en scheelt enorm veel! Een baby is al duur genoeg en ziet echt dat prijskaartje niet. Nieuwe maat nodig? Ga eerst even naar de Wibra en Zeeman (maat 74: paar shirts, 4 broekjes, jurkje en winterjas en ik was bijna 65 euro kwijt. Bij de meeste winkels is de winterjas al over de 30euro!)
Hij is 48 cm en 3700 gram nu met 4 weken Borg vesten zijn dikke gevoerde maar wel soepele vesten, binnen in zit dan teddy voering
Wij hadden geen jasje, maar wel zo'n skipak-achtig ding. Super handig vond ik het! Hij lag dan in de wagen ook nog onder een dekentje als we naar buiten gingen. Gewoon bij H&M gekocht overigens. Verder hebben wij de wikkeldekens (we hadden er twee) ook veel gebruikt, ook wel in huis als hij in de kinderwagenbak sliep overdag.
ja ik zag ook van die skipak dingen.. ik vroeg me af of dat dan wel kan ook nog eens extra in de wagen met een dekentje en lakentje.. is dat dan niet veel te warm? Ik heb namelijk een dekentje en lakentje voor in de kinderwagen al.
Hier op een na, ook nog geen warme jasjes/vestjes. Maar voor in de maxicosi wel een koeka voetenzak met teddy. Als ze dan verder toch een pakje met eronder rompertje en mutsje/sokjes etc hebben, lijkt me dat warm genoeg? Ga er in januari toch geen kilometers mee wandelen. Anders evt nog extra omslagdekentje ofzo erbij.
Ik ben na 2 weken (Februari) lekker gaan wandelen. Half uurtje per dag. De wagenbak heb ik voorverwarmd met een kruik voor we weggingen. Gebreid vestje aan, wiegdeken (Prenatal eigen merk bij ons) over haar heen, op koude dagen nog een sjaal en uiteraard een mutsje. Over de bak ligt nog een extra laag om de bak 'dicht' te ritsen, dus veel warmte zal er niet ontsnappen. Bovendien ligt je kindje uit de wind, terwijl jij misschien in een snijdende koude wind loopt. Een dekentje kun je een stukje terugslaan als het te warm wordt en hoger optrekken als het te koud is. Werkte perfect. Je kindje ligt niet meteen in een open bak en in de maxi cosi kun je beter geen dikke jassen gebruiken ivm de veiligheid (aantrekken van de gordels).
Het berenpak van de H&M egt ideaal vond ik zoontje is van februari had geloof ik maat 56 ervan gehaald en heel makkelijk aan te doen erin leggen en dicht ritsen! Daarover had ik een dun lakentje met zo een dun dekentje ook van H&M Hij heeft dat berenpak heel veel aangehad.
Ik kan je geen advies geven over wat beter is omdat ik ook zwanger ben van onze 1e, maar ik kan je wel vertelllen wat ik allemaal gekocht heb. Ik heb 1 jasje in maat 50 die erg dik is, die ze ook aan zal krijgen als we naar het ziekenhuis gaan. Verder heb ik 1 jasje in maat 56 en een gebreid jasje van mijn moeder (Veel stretch) ook ongeveer maat 56/62 Rompertjes maat 50 heb ik er een stuk of 10 van, rompertjes maat 50/56 een stuk of 10 en maat 56 een stuk of 15 Zetjes in maat 50, 12 Zetjes in maat 56, 16 Ik weet niet of dit veel of weinig is, dat zullen we pas merken als ze geboren is haha. Heb echt heel veel gekregen. Heb jij al een babyshower gehad of weet je af van een geplande babyshower? Je zult versteld staan over hoeveel kadootjes je dan krijgt haha.
Ik vond boxpakjes met en zonder voetjes heel fijn! Hier lag de Snoozebaby wikkeldeken in de maxicosi, ik deed haar een gewoon zacht pakje aan, de wikkeldeken en nog een fleeceje erover.. Maar eer wij echt met haar weggingen met de auto was het ook al bijna maart! In de draagmand (En nu in de buggy) ligt de Lodger bunker (Voetenzak). Lekker warm! Maar als ik nog eens mocht kiezen, kocht ik een voetenzak van Koeka Goh hoeveel pakjes ik had weet ik al niet meer.. In maat 50 niet zo heel veel hoor.. Wie weet heb je een grote baby en past ze amper in die maat, dat kan je nog altijd bijhalen ook hè!
Wij hadden een winter baby, ze is geboren in een dik pak sneeuw. Ze heeft het eerste jaar geen jas gedragen, wel hadden we een paar van die dikke vestjes. En toen ze wat groter was ( maat 62 ) zo'n beren pakje. Daarvoor vond ik dat onhandig want sliepen ze altijd nog en een vest kan je in de reiswieg open maken en de handjes uit halen, kindje erop laten liggen, een beren pakje is zo'n gedoe als ze klein zijn en nog slapen. Hier hadden we ook wel zeker 5 pakjes, er gaan nl zeker 2 pakjes per dag door soms. En maat 56 zeker wel 10 pakjes want dat dragen ze al wat langer. Ook afhankelijk van je kindje. Ik heb beide keren in maat 50 wel bij laten kopen, was het zo zat steeds dezelfde kleertjes.