Bah. Wat een k*t eind van 2012

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Het zit me nu dus echt niet mee. Paar dagen geleden opende ik de post dat mijn oude leidinggevende binnenkort haar laatste adem uitblaast en dat was blijkbaar nog niet genoeg ellende. Onze werkgever is failliet. Dit kregen we erg profesioneel via internet en media te horen. Werkgever heeft ons totaal niet ingelicht. Heerlijk wakker worden was dat gisteren. Ons salaris kunnen we verlopig vergeten. Het komt dat is bevestigt door UWV maar dat kan tot 6 wk duren. Mijn partner verdient precies genoeg voor alle vaste laten en ik heb precies genoeg om te leven. Nu niks nopa nadus. Spaargeld is op want we gaan trouwen in juni 2013 ( hopelijk nu nog) Ik ben nu langdurig ziek ivm hernia ( operatie en bezig herstel ) en zal waarschijnlijk over genomen worden door UWV. Niemand kan mijn vertellen wat ik nu moet doen.
    Gisteren de bank gebeld. Normaal sta ik altijd eind van de maand in de min door automatische incasso en mijn salaris trekt dit dan recht. Ik heb geen kridiet op mijn rekening dus er wordt verwacht binnen 10 dg weer in de plus te staan. Mijn partner gaat deze maand ( maandag) een eindejaarsuitkering krijgen en maandag kan ik dus hiermee precies de roodstand aflossen en ik hoop dat de bank dit goed vind en niet alle automatische incassos terug draait. Heb al genoeg papierwerk nu. Het gaat ongeveer 6 wk duren voor ik me geld krijg. Geen kerst of oud en nieuw voor ons dit jaar en duimen dat we kunnen eten. Voor december hebben we geen potje maar hopen 1 januari wat recht te kunnen trekken met de kinderbijslag :(. Geen kleding dus voor mijn kinderen :( die ze zo hard nodig hebben. Waarschijnlijk ga ik nu naar het UWV en krijg dan ziektewetuitkering van 70%. zal officieel de kinderopvang moeten opgeven voor mijn zoontje en roeien met de riemen de we hebben. Als ik de rekening voor het kdv in dec terugboek halen we het net en hoop die dan ik me geld krijg hun alsnog te betalen.
    Wat een ellende.

Alsof dat niet genoeg is wordt ik volgend jaar opnieuw geoppereerd en wordt er weer een hernia weggehaald. Solliciteren zit er nu niet in, herstel gaat weer weken duren en de onzekerheid of we daadwerkelijk kunnen trouwen 28 juni is nog een raadsel. Hopelijk ben ik dan weer aan het werk. Ook weer nieuws van gisteren wat er allemaal nog wel bij komt.

Niemand weet waar ik nu moet zijn, wat ik moet doen, met wie ik contact moet houden niks. UWV kan me niet helpen, werkgever zegt je krijgt een brief van de curator en moet gewoon afwachten.

Vorige week zat hier een bedrijfsarts die mijn een studieplan liet maken. Bijna alles was rond alleen nog wachten op bevestiging. Helaas kan ik hier nu wel naar fluiten. niet rugbelastend werk en dus omscholen naar adminitratief medewerker. Nu pfff een kut eind van 2012 en dec starten in onzekerheid. Geen geld voorlopig om te leven en ben zo blij dat ik ze nog een Sinterklaas vol kados heb kunnen geven. Normaal komen
    We tekort aan van de maand, nu halen we de eerste week nog geen eens ;(

Sorry moest het even kwijt.

2. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Jeetje wat naar!!! Heel veel succes gewenst met alles!

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Een ziektewetuitkering is toch geen 70%, maar 100%? Edit, heb het nagezocht. 70% inderdaad. Klotejoh..

4. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Verdorie dat in deze maand met jullie huwelijk in het vooruitzicht...
    Hoop dat er snel een oplossing komt!

5. natjes

natjes Niet meer actief

Geen familie waar je even mag aankloppen?

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    helaas geen familie die het nu kan missen.
    mijn vader heeft 2 jaar geleden ook zijn baan verloren door faillisement en moet nu leven van 900 per maand. hun spaargeld is op en moeten waarschijnlijk hun huis verkopen

dan heb ik 2 jonge zusjes die zelf net rondkomen, 1 zusje die haar baan heeft verloren en een zus is alleenstaandemoeder en afgekeurd ivm hernia en rugletsel.

dan heb ik me schoonfamilie waarvan ik denk dat ze wel zo nu en dan als ze het hebben paar tientjes zouden willen geven/lenen.

ik heb zojuist de bank gebeld en de automatische incassos worden niet teruggedraait en heb tot woensdag gekregen om het aan te vullen. dat gaat maandag lukken en kan dan nog net wat kleine rekeningen betalen. rekingen zijn belangrijk om te betalen en blijf dit dan ook doen tot het echt niet meer kan. aanschuiven om te eten dat kan ik altijd bij mijn familie. de maand zitten we kwa rekeningen dan precies goed.

slaap niet, krijg geen hap door me keel en sinterklaasvonds was ipv feestelijk en leuk in een grafstemming geeindigt. ik probeer het niet aan ze te laten merken maar kinderen zijn niet gek en voelen dat er wat is. ga zo cakjes bakken met ze en spelletjes doen die ze gisteren hebben gekregen en dan hopen dat het snel morgen is.

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wow, wat heftig allemaal...
    Lijkt wel of zoveel mensen in zwaar weer zitten.... Ik ken je gevoel..dat had ik ook toen ik zonder werk zat en mijn WW uitkering afgelopen was. Moesten hier ook op 1 inkomen rondkomen. Dan kun je je heel onzeker en depressief voelen.
    Van mijn rekening werden ook automatisch rekeningen geincasseerd dus ik kreeg op een gegeven steeds brieven van de bank..
    Nu heb ik weer werk, maar het is een contract tot 1 april 2013. Hopelijk met verlenging.....want probeer maar eens een nieuwe baan te vinden in deze tijd. Ook geen makkie.

Hebben jullie een koopwoning? Zijn er geen toeslagen waar je recht op hebt?

8. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik ken het gevoel. Hier ook mijn baan kwijt en de vooruitzichten zijn ook niet al té best. Het is echt heel deprimerend.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Misschien denk ik wel te makkelijk hoor, maar als jullie 2013 gaan trouwen hebben jullie (neem ik aan) toch wel wat geld opzij gezet. Je kan van dit geld toch gebruik maken zodat je in ieder geval het nodige eten kan kopen. Je weet dat je binnen 6 weken geld van het UWV zal ontvangen zodat je het te kort weer kan aanvullen.

Het blijft een vervelende situatie maar ik zou het zo oplossen.

10. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ze zegt dat het spaargeld op is?

11. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Het duurd max. 6 weken. Mijn vriend kreeg het binnen 4 weken. Hopen dat je het ook zo snel heb. Sterkte..

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ja dat las ik ook, dat dat geld naar de trouwerij is gegaan en dat ze hoopte dat de trouwerij volgend jaar nog wel door zal gaan.
    Maar ik neem aan dat je nog niet alle rekeningen van een trouwerij betaald hebt in deze tijd. Hoop bedrijven gaan failliet en mocht je dus al betaald hebben ben je je geld kwijt en gaat je trouwerij alsnog niet door. Ik weet nu niet of al het spaargeld ook echt daadwerkelijk al is uitgegeven of apart staat om straks de trouwerij van te betalen. Mocht het het laatste zijn dan is mijn oplossing nog niet zo gek toch?!

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    de jurk hangt al in mijn slaapkamer was 500 euro. gemeentehuis trouwboekje is betaald, feestzaal is rond en gedeelde betaald en de rest wilde we betalen van nu de eindejaarsuitkering (pak en kleding kinderen) dan krijg hij in februari nog eens een honderd of 3 extra waarvan we de ringen wilde aanbetalen. dan krijgt hij in juni zijn vakantiegeld waarmee de de rest van de feestzaal achteraf kunnen betalen. zo kwamen we netjes uit en hadden het allemaal gepland.ik heb zo spijt van de jurk nu en de aanbetaling van de feestzaal :(. het geld hadden we zo hard kunnen gebruiken.

we hebben dus geen reserves meer en het geld wat hij nu extra krijgt en bedoeld was voor de trouwerij gaat nu naar de rekeningen.

de creche opzeggen voor 3 ochtende (ben nu therapeutisch aan het werk en had dus opvang nodig) bespaard ons 120 euro per maand maar daar gaat 2 maanden overheen en hebben we nu niks aan. ik ga zo de belastingdienst en curator even bellen wat ik nu nog verder kan doen. kan ik de opvang opzeggen of moet dit juist en brengt dat de reintergratie in problemen.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    we houden de trouwerij klein trouwens. budget kleding, trouwfeest (afgekocht) en geen receptie of andere poespas.

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik denk dat jij jou geld sneller krijgt hoor gewoon elke dag het uwv bellen, het is maximaal 6 weken maar met een duidelijk doktersrapport zijn ze vaak heel veel sneller, leg ook de situatie bij het uwv even uit denk dat ze je dan echt deze maand niet zonder laten zitten

16. Lady S

Lady S Lid

5 dec 2012
    27
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ach jeetje, wat een super erge situatie.
    Veel sterkte en hoop dat toch alles snel weer goed komt!!!

17. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Wil je even heel veel sterkte wensen! Ik weet hoe rot je je daar om kunt voelen.
    Ik zit nu nog in de ww .. En nu redden we het net.. Boodschappen en luiers etc maar kunnen niks extra uitgeven.. Net wat jij zegt, mijn man kan met zijn loon de vaste lasten betalen en ik betaalde het overige.. In mei loopt mijn ww af rn dan zittrn we dus ook met een probleem en daar lig ik nu al nachten van wakker.

Het werk ligt helaas niet voor het oprapen. Zelfs voor een schoonmaakbaan ben ik al afgewezen.

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb 2 personen gesproken bij uwv en ze begreep de situatie. echter moeten ze voor dit bedrijf 1400 werknemers registreren voor een faillisement uitkering. De 1e zei we hopen binnen 4 weken en beter nog voor kerst en de man van de faillisement afdeling zij dat ze er bezig mee waren en moest rekening houden met 5 a 6 weken. verder moesten we de brief van de curator afwachten . momenteel ben ik nog werkzaam voor het bedrijf (wel langdurig ziek maar via bedrijf salaris doorbetaling) en het is afwachten wat de curator doet. zoalng ik niet officieel ontslaan ben ben ik werkzaam voor de curator en zal ik niks kunnen ondernemen dan afwachten. sommige collegas hebben het nog slechter, nou ja een vooral. zij zou niet eens een sinterklaaskado kunnen geven aan haar zoontje en heb het beetje wat we kregen uit de fooienpot (20 euro per persoon) aan haar gegeven. zo heeft ze via mp toch een game kunnen kopen voor zijn spelcomputer. ze is niet mijn vriendin en kunnen zelfs niet goed met elkaar opschieten maar het idee dat haar kind geen sinterklaas kado zou hebben vond ik verschrikkelijk. sinterklaas hebben mijn kinderen gelukkig nog mee kunnen maken vollop kadotjes. heb nu nog 30 euro tot maandag en voor 2 dg te eten in huis. al met al met de aanbiedingen redden we het deze week net. volgende week zien we wel weer :(

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wat verschrikkelijk allemaal...echt ellende zeg!

Ik zit even met je mee te denken...maar dit is best wel lastig rondbreien.
    Kun je niet op wat dingen nog meer bezuinigen?

In welke maat zit je zoon nu? Ik heb namelijk hier twee best wel goede broeken liggen die Julian nog veel te groot zijn. Die heb ik nu niet nodig.

20. DV828

DV828 Actief lid

15 nov 2012
    231
    0
    0
    Wat je ook kan doen, is bepaalde instanties bellen om een betalingsregeling te treffen. Leg de situatie uit en vraag of je de betalingen mag spreiden!

Succes met alles!

Deel Deze Pagina