Ik heb net zoiets raars meegemaakt op marktplaats. Ik zocht tickets (een verkoopkraam) voor een rommelmarkt hier in Amsterdam. Op marktplaats een gezocht advertentie geplaats en binnen een half uur krijg ik bericht van iemand. Ik vond de prijs erg laag gezien er veel vraag naar is op het moment maar goed deze persoon reageerde snel dat wekte wat vertrouwen. Toen ik vroeg of ik gegevens mocht om te betalen zei deze persoon dat ze geen bank heeft ik kon het halen. Ook goed, dat wekt nog meer vertrouwen, maar toen kreeg ik een adres aan de andere kant van het land (Vlissingen). Met het Marktplaats fraude topic in mijn achterhoofd en het gek vond dat iemand uit Vlissingen kaarten heeft voor een markt in Amsterdam gaf ik aan geen interesse meer te hebben. Toen zei de persoon ik kan ook ruilen. Ruilen hoe dan? Nou als jij een paypal kadokaart koopt zie ik meteen het bedrag en mail ik jou de entree bewijzen. Ondertussen check ik het profiel van deze persoon, 1 week lid en al 8 negatieve beoordelingen allen omtrent gezochte entreetickets. Ik heb terug bericht dat ik niet in sprookjes geloof en geen zaken wil doen. Nu wil ik deze persoon melden bij marktplaats maar kan nergens vinden hoe ik dat moet doen. Ook heeft deze persoon nu mij een negatieve beoordeling gegeven (ik zou traag reageren, afspraken niet nakomen en product niet verzonden hebben). Deze beoordeling wil ik weg hebben maar ik zou niet weten hoe als ik de oplichter al niet eens kan melden. Iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken?
Allereerst het hele gesprek bewaren! En dan zou ik contact opnemen met marktplaats. Dit kan via een contact formulier en over het algemeen reageren zij binnen 1 werkdag. Of neem contact op via de volgende gegevens; Marktplaats B.V. Wibautstraat 224 1097 DN Amsterdam T. 020 808 74 69
Helaas een vergelijkbare ervaring gehad. De negatieve ervaring kan niet verwijderd worden kreeg ik van Marktplaats te horen. Via de app kan je misbruik melden bij de betreffende gebruiker. Marktplaats krijgt hier dan bericht van.