Hoi... Ik werk als promovendus in een universiteit, daarom ik moet naar de CAO kijken voor mijn rechten. Daarop staat dat ik alleen maar 13 maal de arbeidsuur per week verlof kan opnemen, maar ik heb gelezen dat het is wettelijk 26 maal, klopt dat? Ook saat daarop dat die moeten binnen 6 maanden opgenomen worden, maar ik heb gelezen dat het eingelijk 12 maanden is. Iemaand ervaring ermee?
Het is inderdaad 26 keer je arbeidsuren. Ik heb alleen geen idee binnen welke tijd je dat moet opnemen... Mijn uren gaan straks in na mijn verlof en dan voor de aankomende 4 jaar (dan zijn ze op).
Hoi. Ik zou het even navragen maar volgens mij staat er dat je recht hebt op de termijn die je noemt voor betaald ouderschapsverlof. Het lijkt me dat je dan voor derest van je wettelijke recht gewoon onbetaald verlof krijgt, maar dat zou ik dus even navragen bij hr.
het is 13 keer het aantal uur dat je werkt per week, en dat voor de helft uitbetaald (25 procent je werk en 25 procent belastingdienst) en de andere 13 weken zijn onbetaald. volgens mij hoor... tenminste bij mijn cao is het zo.
Hier kun je meer info vinden over recht op onbetaald ouderschapsverlof: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-en-vakantie/ouderschapsverlof een CAO mag hier ten gunste van de werknemer van afwijken (dus door een deel betaald aan te bieden)