Persoon waar je het gigantisch mee oneens bent over de vloer laten komen

Discussie in 'De lounge' gestart door Buitenleven, 29 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Diegene zal echt zijn standpunt niet veranderen omdat een ouder uit de klas het er niet mee eens is, maar dat snap je zelf ook wel. Ik vind het in dag geval echt triest dat je je kind uit zo'n vertrouwde omgeving zou halen omdat je je over 1 ding, waar iemand anders anders over denkt, niet heen kan zetten. Maargoed, dit gaat een beetje offtopic ;)

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Maar stel nou. Je hebt een bedrijf en hebt mensen in diensten.

Na twee jaar kom je er toevallig achter dat een van je vaste werknemers ( met een vast contract) op de vrijdagmiddagborrel in een open bui aangeedt dat zijn zoon hono is en dat hij dit als een ziekte ziet.

Mag je daarom iemand ontslaan????

Denk dat je bij geen enkele rechter toestemming voor ontslag krijgt.

Net zoals de ander een mening heeft zo heb jij die ook.
    De ander kan ook als beledigend ervaren dat iedereen kinderen mag opvoeden, ook bijv 2 mannen.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113

Wat heeft rasvermening met abortus te maken??!
    Ik ben tegen abortus ( behalve bij verkrachting en als het leven van de moeder in gevaar is) maar ben absoluut niet tegen rasvermening of vruchtbaarheidsbehandeling.

Je schuift ok een hele massa mensen op een hoop hoor en net zo veroordelend bezig

4. Veera

Veera Niet meer actief

Ik denk dat ze bedoeld als je daarop tegen bent vanuit een geloofsovertuiging

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Ja maar ik heb dezelfde geloofsovertuiging ( wat minder strak) maar ik ken heel veel mensen die niets tegen rasvermening of vruchtbaarheidsbehandeling hebben.

Iedereen maar op de grote hoop gooien zonder in gesprek gaan is ook lekker makkelijk.

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Dan ben ik erl benieuwd welke?

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Protestants christelijk gevoel ik. En daarbinnen zijn ook enorme verschillen over al déze onderwerpen.

8. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

#108 Buitenleven, 1 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2016

niets, maar er zijn dus mensen of groeperingen die haat hebben vanwege geloof, ras etc etc. Het was een opsomming. Als jij dat veroordelend vind, prima.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ken ook genoeg atheïsten die tegen vruchtbaarheidsbehandelingen zijn...

10. Sifra

Sifra Niet meer actief

Berg je kind dan maar op in een glazen kastje, want het zal in zijn/haar leven echt nog wel vaker te maken krijgen met meningen/ overtuigingen die niet aansluiten bij de overtuiging van jou of je kind.
    Het is juist toch goed om je kind vertrouwd te maken met verschillende meningen/ visies/ overtuigingen ( en nee, dan heb ik het niet over discriminatie, want dat staat natuurlijk buiten kijf dat dat niet oké is )
    Van daaruit kan je kind later gefundamenteerde keuzes maken.

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik heb het toch over discriminatie? Daar hoort het zien van homoseksualiteit als ziekte voor mij ook onder. En wat betreft geloof mag een ieder van mij geloven wat hij wil, geen enkel probleem mee. Maar ik wil dus niet dat een leraar dit als de waarheid aan mijn kind predict.

12. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik kan me over het zien van homoseksualiteit als ziekte inderdaad niet heen zetten.

13. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Maar dat is toch juist de hele discussie. Wat de schoonmaakhulp van ts doet en zegt is toch discriminatie!!! Dat proberen we jullie duidelijk te maken.

14. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik probeer maar aan te geven dat, buiten dicriminatie of geloofsovertuiging, jij en je kindje nog wel meer in aanraking zullen komen met zaken waar je zelf niet achter staat. Het helpt dan toch niet om je kind aan al deze invloeden te onttrekken of hiervoor te beschermen.
    Je kindje zal toch ook moeten leren om met al deze verschillen om te gaan en een eigen weg hierin te zoeken.

Maar goed, dit is allemaal offtopic.
    Ontopic ( en ik heb niet alle gelezen ): ts, misschien is het goed om aan te geven bij de betreffende persoon dat je geen behoefte hebt om dergelijk privé zaken met elkaar te bespreken, net zoals je aangaf in een eerdere post.
    Op die manier wordt je ook niet geconfronteerd met de gevoelens en visie van deze vrouw.

15. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ja tuurlijk, dat begrijp ik. Dat was ook niet hetgene waarik op reageerde.

16. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Natuurlijk, over andere zaken heb ik het niet, maar op deze punten trek ik wel de grens.

17. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw

Jawel. Iemand geeft aan dat het kind niet bij bijvoorbeeld een meester in de klas mag zitten die discrimineerd. Jij zegt stop je kind in een glazen kistje want menings verschillen horen erbij en dat dat een goede les is maar dat discriminatie niet mag. Dus is precies wat zij zegt ga jij tegen in met stop je kind in een glazen kistje????. Dus dat is wat ik zeg. Discriminatie.....

18. Sifra

Sifra Niet meer actief

Nogmaals, dat was niet waar het mij om ging.
    Wellicht als je mijn tweede reactie leest, dat het duidelijker wordt voor je.

19. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik snap wel wat je bedoelt want die had ik ook gelezen. Alleen nogmaals vind ik dat je dat gaat duidelijk maken in een topic over dicriminatie niet passend. Zoals ik al eerder aangaf

Deel Deze Pagina