Zwanger, en nu.....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Flinstone, 29 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flinstone

Flinstone Niet meer actief

Bijna 2,5 jaar stond ons leven in het teken van zwanger worden.
    Ziekenhuisbezoeken, een operatie en heel veel echo's.
    Vraag me alles over Clomid, Menopur, Pregnyl enz en ik weet het antwoord.
    En nu ben ik eindelijk zwanger, zo vaak over gedroomd, maar nooit gedacht zo ver te komen.
    Ik vind het raar om uit te spreken dat ik zwanger ben, klinkt nog zo onwerkelijk.
    Maar zo ook de voorbereidingen voor de baby, waar moeten we inhemelsnaam beginnen en wanneer en wat moeten we hebben?

Ik heb van dit gedeelte dus echt geen kaas gegeten, wie kan mij op weg helpen?

2. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Flinstone, gefeliciteerd! Na zo een lange weg zal het nog lang onwerkelijk blijven, ken het gevoel maar al te goed.

Heb je je behandelend arts al medegedeeld dat de behandeling gelukt is? Dat is in ieder geval stap 1 (als jullie toch nog spontaan in verwachting zijn geraakt kun je een verloskundige in de buurt bellen). Je zult een afspraak krijgen voor de eerste echo. Spannend!
    Vanaf dat punt rol je er vanzelf in. Je krijgt alle informatie die je nodig hebt vanuit daar, of je vraagt hier om vervolgstappen.

Nogmaals, gefeliciteerd!

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

De meest belangrijke dingen zal de gyn of verloskundige je vertellen.
    Verder kun je de 'ouders van nu' app downloaden... die geven vaak handige tips en ze geven aan wanneer je ongeveer wat moet regelen.
    Het eerste stapje is uitkijken naar de echo en op je eten letten.

Gefeliciteerd!

4. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd! Vooral genieten :)

5. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Over je heen laten komen... het gevoel komt wel vroeger of later, maar je bent zo gewend om in die modus van zwanger worden te staan dat het even duurt voordat je in de zwanger Zijn modus komt! ik zou het niet proberen af te dwingen. als genieten niet lukt, dan niet. vertrouw er op dat het wel komt, geef jezelf de ruimte om te wennen.
    je wordt vanzelf aan de hand genomen bij de gyn, of hopelijk verloskundige (zijn iets beter afgestemd op de beleving vond ik, makkelijker om uit het medische te raken).
    succes, en gefeliciteerd!

6. Flinstone

Flinstone Niet meer actief

Ik ben inmiddels bij de gynaecoloog geweest en we hebben al een hartje zien kloppen.
    We mogen ook overstappen naar de verloskundige en hebben daar binnenkort de intake.
    Vind het moeilijk om mijn lichaam het vertrouwen te geven dat die het nu goed gaat doen, ben dat vertrouwen in m'n lijf al zo lang kwijt.
    Maar wanneer ga je rondkijken voor spulletjes, na 20 weken?

7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Gefeliciteerd! :)
    Wat heb jij een lange weg moeten gaan. Ik kan me voorstellen dat je dan een echte ervaringsdeskundige bent geworden, en dat ècht zwanger zijn even wennen is. Ik zag in je berichtengeschiedenis dat ook het begin van deze zwangerschap erg spannend was. Poeh hee!

Voor mij was het zwanger zijn iets waar ik langzaam in groeide. Ik heb de dag na de positieve test de verloskundigenpraktijk gebeld (hier in Canada wordt aangeraden dat te doen zodra je 2 streepjes piest, anders loop je het risico dat ze vol zitten). Ik weet nog dat ik tegen de receptioniste zei "So... I'm basically pregnant". In principe zwanger. Mja. Ik kon nog niet gewoon "I'm pregnant" zeggen, dat vond ik zo raar klinken!
    Met 5 weken heb ik een leuke app gedownload waarin je van week tot week de ontwikkeling kunt zien, en met een grote grijns naar het gedeukte garnaaltje gekeken waar mijn embryo nu schijnbaar op leek. Daarna heb ik de keukenkastjes opengetrokken in de hoop tastbaar bewijs te hebben van hoe groot een sesamzaadje nu precies was. Want zo groot was de embryo.
    Ook heb ik opgezocht waar ik op moest letten qua eten en drinken.
    Met 6 weken hebben we naaste familiieleden ingelicht, en na de 12-weken-echo het nieuws wereldkundig gemaakt. Tegen die tijd begon ik al aardig aan het idee te wennen.

8. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Van harte gefeliciteerd!!! Hopelijk komt het genieten vanzelf opzetten :)

Op dit moment is het vooral nog belangrijk om de juiste vitamines & foliumzuur te slikken en op jouw voeding te letten.

Verwacht dat je ergens tussen de 16-24 weken jouw broeken niet meer lekker vindt zitten en dat je dus voor die tijd begint uit te kijken naar zwangerschapskleding, maar heel lang ervoor hoeft ook niet. De ene groeit sneller dan de ander, vooral met een eerste zwangerschap kan het wel even duren.

écht spulletjes voor de baby kopen doen heel veel mensen pas vanaf 20 weken, je hebt dan toch even die extra echo gehad en je weet dan beter of je kindje gezond is.

9. Lieve93

Lieve93 Lid

7 apr 2015
    83
    4
    8
    NULL
    NULL
    Geweldig nieuws! Gefeliciteerd :)
    Ik snap compleet wat je bedoelt, wij waren (geen zh bezoeken though) ook al lange tijd bezig met een babytje. En ik heb nu met 23+5 nog wel eens zoiets van Huh, zit er echt een baby in m'n buik? :p

Ik ben al snel overgestapt naar zwangerschapsbroeken, gewoon simpel omdat mn eigen broeken niet lekker meer zaten en ik veel moest bewegen op mn werk.

En qua spulletjes voor de baby, tjah, lastig.. vanaf 18 weken weten wij dat het een jongen word dus ben ik wel iets meer los gegaan qua kleertjes enz. maar voor die tijd ook af en toe wel al iets gekocht waarvan ik het te schattig vond om te laten liggen.. vaak wel unisex.. Maar dat maakte me niet uit haha.
    kortom; Koop iets wanneer jij je eigen er goed bij voelt :)

10. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Hierboven staan al veel bruikbare tips, dus ik zeg: gefeliciteerd en geniet van jullie wondertje!!

11. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Wij wisten met 15 weken dat we een jongetje zouden krijgen en een week erna kwam een kinderwagen in de aanbieding die we mooi vonden... die hebben we dus gekocht met 16 weken.
    De feestdagen zijn altijd druk met feestdagen dus en veel verjaardagen wij wilden dus voor die drukke periode de kinderkamer af hebben en na die periode zou ik 33 weken zwanger zijn en kunnen rusten.
    Rond 30 weken ineens enorm last van nesteldrang en vanaf dan weet je ook gewoon wat je klaar wil hebben en wat er nog gekocht moet worden.
    Ik raakte bijvoorbeeld in de stress omdat ik dacht dat de dekens die we hadden te dun zouden zijn dus heb ik 3 seizoensdekens erbij besteld... nu een overschot aan dekens dus :D
    In ieder geval.... go with the flow. Het wordt vanzelf duidelijk en je rolt er vanzelf in.
    Koop wat je leuk vindt en wanneer je wil. Daar zijn geen regels voor.

Deel Deze Pagina