Persoonlijk jaaroverzicht 2014.

Discussie in 'De lounge' gestart door Loviedovie, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mooi topic! :)

Onze hoogtepunten:

-het besef dat ons huis echt iets van ons wordt,langzaam maar zeker
    -de geboorte van ons jongste meisje
    -onze oudste die naar de kleuterschool gaat, wat wordt ze groot!

Dieptepunten:
    -het overlijden van mijn schoonmoeder
    -op emotioneel vlak 9 maanden lang een achtbaan, ben nog altijd wankel

Nieuws:
    MH17, ebola, Gazaoorlog

2. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Diepte punten: 3januari werd er bij mijn man teelbalkanker geconstateerd, hij werd de zelfde dag nog geopereerd.
    Godzijdank is het de milde vorm en zijn er geen uitzaaiingen.
    Elke drie maanden op controle, en elke keer is alles nog goed geweest maar het blijft spannend en een grote opluchting als de uroloog nog bijna voor we op de stoel zitten al zegt "alles is goed hoor"
    We kunnen wat dit betreft langzaam aan iets meer ontspannen maar het blijft ons bezig houden.

7 januari werd ik geopereerd en blijk ik endometriose te hebben.
    De endometriose zit op mijn eierstokken en eileiders waardoor er geen kindje meer bij zal komen bij ons.
    Soms denk ik wel eens dat alle emoties die hier bij komen kijken geen ruimte hebben door wat er allemaal met mijn man (en daarmee ons gezin, want kanker heb je niet alleen) is gebeurt.
    Ik merk dat ik de laatste twee weken erg emo ben over dit jaar:)

Hoogte punten. De ongelooflijke steun en liefde en hulp die we in dit moeilijke jaar hebben gekregen dit jaar, van familie, vrienden, collega's ouders van vriendjes van onze dochter en de juffen van onze dochter.
    Dat voelt als enorme rijkdom.
    Onze prachtige dochter is naar groep 3 gegaan en doet het erg goed! We zijn heel erg trots op haar.
    Ook zij heeft zich goed door dit jaar heen geslagen want hoe moeilijk is het om je ouders zo verdrietig en bang te zien.
    Om het jaar toch nog een beetje glans te geven en natuurlijk omdat we zielsveel van elkaar houden zijn we in september getrouwd.
    Dit was een geweldige dag! Precies zoals.we het graag wilden, met de mensen er bij die voor.ons belangrijk zijn en waar we van houden.
    We hebben intens genoten van de mensen die het ook zo naar hun zin hadden en vooral van onze dochter die deze dag heel bewust heeft mee gemaakt.

Al het nieuws lijkt dit jaar een beetje langs me heen gegaan te zijn behalve de vliegtuigcrash.

3. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis

Jeetje wat heftig allemaal.

Ik wilde ook even zeggen dat jij ook recht heb op je verdriet om je operatie en de gevolgen daarvan. Het is niet niks en dat moet ook verwerkt worden.

Ik wens jou en je gezin veel sterkte en een gezond 2015.

4. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Dank je wel loviedovie, lief van je, heb tranen in mijn ogen.....:)
    het is niet zo dat ik het gevoel heb dat ik de ruimte niet heb gekregen, maar het is er als het ware bij in geschoten.....
    En nu voelt het voor mezelf een beetje als" kom ik nog eens aan kakken met alles wat er is gebeurt dit jaar, flink zijn en doorgaan dan komt het wel goed"
    Maar dat is iets van mezelf denk ik, we zijn ook in de overleefstand geschoten vanaf 3 januari en ben er nog niet uit gekomen denk ik....

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    #25 chrystel73, 20 dec 2014
    Laatst bewerkt: 20 dec 2014
    Ben in januari volledig afgekeurd door combinatie van lich en psychische klachten

Het dieptepunt was wel dat ik september toch weer opgenomen om een erge depressie te voorkomen. Gelukkig heeft het wel geholpen en voel ik me een stuk stabieler maar had gehoopt dit jaar zonder opname te redden .
    (was de derde keer op rij in de maand september.

Hoogtepunt.

Dat oudste dochter haar A-diploma heeft gehaald. ( en ik me zo trots voelde)
    Dat mn meiden allebei zo graag naar school gaan.
    Dat zoveel lieve ouders van school, familie en vrienden klaar voor ons staan.

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wat mooi om het zo van iedereen te lezen.. wat maken we dan veel mee in een jaar!
    Hoogtepunten:
    -geboorte van ons meissie
    -een vast contract
    -mijn dochter en ik zijn gedoopt
    -heel veel fijne momenten gehad met lieve mensen

Dieptepunten:
    -het overlijden van mijn vader na een zwaar gevecht met kanker
    -een trombosebeen + longembolie na mijn bevalling
    - MH17 + alle onnodig lijdende mensen en dieren

7. 2 januari; De dag dat mijn mooie nichtje veel te vroeg geboren werd en waarop wij direct naar Oostenrijk vertrokken om er voor m'n zusje te kunnen zijn..

3 januari; De dag waarop ik haar voor het eerst zag..

20 januari; De dag waarop ze, na bijna 3 hele weken keihard vechten en dapper zijn, overleed..

2 februari; De dag waarop we weer naar Oostenrijk vertrokken om bij de begrafenis te zijn.
    3 februari; De dag van de begrafenis, absoluut de meest gruwelijke dag die ik ooit mee heb gemaakt.. :(

17 februari; De dag van de compleet onverwachtse behandeling, omdat ik ineens een spontane eisprong had na gestopt te zijn met stimuleren, omdat ik de behandelingen niet meer zag zitten na alles wat er gebeurd was.. Heel erg over getwijfeld, maar door laten gaan omdat m'n zusje aangaf dat ze vond dat we dat moesten doen..

28 februari; De eerste positieve zwangerschapstest die écht niet meer positief kon zijn van de Pregnyl en die ons dus vertelde dat ik echt zwanger was..

3 maart; De dag waarop ik Moeders voor Moeders belde en, toen ze vroeg naar de eerste dag van m'n laatste menstruatie, ik 2 weken van de dag van de inseminatie aftrok, omdat je het op die manier moet berekenen bij vruchtbaarheidsbehandelingen. Toen kwam ik erachter dat m'n zwangerschap theoretisch gezien gestart was op 3 februari..

18 maart; De eerste echo ♥

25 juli; M'n man werd 30 en dat heeft 'ie geweten ook :D

Augustus; Mijn lieve zusje in Nederland, eindelijk elkaar weer zien!

7 oktober; Getrouwd met de allerliefste man ter wereld ♥

20 oktober; Ons lieve meisje geboren ♥

Intens verdriet en intense blijdschap hebben elkaar zó snel afgewisseld en het voelt nog regelmatig zo onwerkelijk allemaal..

8. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Mooi topic zeg, wat hebben jullie allemaal heftige dingen meegemaakt zeg! Pfff sterkte!

Negatief nieuws in 2014:
    Begin dit jaar hebben we een goede vriend verloren aan een herseninfarct, verschrikkelijk moeilijk gehad met het verwerken hiervan.
    Mijn lieve oma, mijn 2 de moeder die ik zie aftakelen door dementie

Positief nieuws in 2014
    Op 25 juli, de dag dat mijn vader en mijn opa ( vader van mijn vader ) jarig zijn, braken mijn vliezen. Op 26 juli zijn wij papa en mama geworden van een prachtig mooi meisje. Wat een fantastisch gevoel is dit.

In het nieuws, elke dag hoor ik de meest verschrikkelijke dingen, verkrachting, moord, oude mensen overvallen in hun eigen huis. Elke dag word ik hier weer verdrietig van :(

9. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Wat hebben en aantal mensen een vreselijk heftig jaar achter de rug..Ik wens jullie aankomend jaar heel veel voorspoed!
    Dat wens ik iedereen natuurlijk.

Hier ook een heel bewogen jaar..

-goede vrienden waren zwanger van een tweeling, waarbij de bevalling met 23 weken spontaan op gang kwam. Ze hebben het niet gehaald :(
    -andere zeer goede vrienden zijn hun dochtertje van 10 maanden verloren aan een stofwisselingsziekte. Niemand wist dat ze hier aan leed, pas toen ze opeens ernstig ziek werd :(:(
    - bij mijn man werd dit jaar geconstateerd dat de melanoomkanker weer uitgezaaid was, niet operabel. Hij heeft immunotherapie gekregen waarvan na 3 maanden bleek dat dit niet aangeslagen is. Afgelopen vrijdag zijn ze met een nieuwe therapie gestart. We blijven hopen, duimen en bidden dat deze kuur wel aanslaat. Het is zenuwslopend

Gelukkig hebben we ook nog mooie dingen meegemaakt:

- een fijne zomervakantie in Italie gehad
    - onze oudste dochter gaat sinds eind oktober naar school
    - veel gezellige momenten gehad met ons gezin, familie en vrienden :)

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hoogtepunten
    - Geboorte van onze tweede dochter
    - Het genieten van mijn twee prachtige meisjes
    - De eerste verjaardag vandaag van de oudste, wauw, wat gaat het snel!
    - Alle dagen/avonden met familie en vrienden
    - Ten huwelijk gevraagd worden

Dieptepunten
    - Negatieve reacties op zwangerschap
    - Beginnende depressie gehad
    - Overlijden van familielid
    - Uitstellen van de bruiloft naar 2016

Nieuws: MH17, Ebola, Zwarte pieten discussie, studiefinanciering omzetten in lening.

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier een heel mooi jaar gehad:

- Tot persoonlijk geloof gekomen en voor het eerst Avondmaal mogen vieren.
    - Besloten voor een derde kindje te gaan en zwanger geraakt, maar helaas mocht het niet zo zijn. Hierdoor heb ik wel weer een hoop geleerd; al had natuurlijk ik het liever anders gezien.
    Er is nog een kans dat ik zwanger het jaar uit ga, eisprong is rond 30 dec ;).
    - Zoon is begin dit jaar naar school gegaan en dochter net 3. Het gaat echt hard, maar het is zeker genieten.,

12. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

dankjewel lief van je

13. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    April;25 jaar huwelijk van mijn ouders.
    We hebben het gevierd in de Belgische Ardennen.

20 mei; 6 dagen eerder dan gepland wilde ons meisje graag komen. ♡

April; erachter gekomen dat broertje erg verslaafd is.
    Oktober; moeder heeft een huidziekte en als ze die verwaarloost is de kans op kanker heel groot.
    Ik een burn-out

December; We willen nog zo'n mooie wonder.
    Ik had verwacht dat met de komst van dochter de kinderwens wat rustiger zou zijn, maar het lijkt juist wel erger te zijn geworden!

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    2014 was een rustig jaar vergeleken met 2013(afstuderen, bevallen, op mijzelf wonen en geopereerd worden, en trouwen).
    Maar in 2014 heb ik bij kunnen komen van 2013 en ik heb een baan gevonden. Helaas in mijn relatie wel meer downs als ups gehad.

15. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Mijn lieve meisje (onze middelste) heeft zo alles bij elkaar 5 weken in t zkh gelegen. Is van de neus maag sonde overgegaan naar een PEG wat wel weer fijn is.maar operatie moest 2x eerste keer was mislukt.
    Beebje besloot 5 weken eerder te komen nadatt ik al met een paar dagen met gebroken vliezen had gelopen en een enorme K zwangerschap had met bedrust wat niet ging lukken door de zkh opnames van j.

Echt leuke dingen... Nee... Ja we genieten nu vollop van ons gezin met 3 meisjes. Relatie loopt goed. En de oudste doet t goed op school.

Hopelijk verloopt 2015 met iets minder zkh.

16. Ieniemienies

Ieniemienies Actief lid

21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    -Man werd boventalkig verklaard bii reorganisatie in het bedrijf waar hij al 6 jaar in vaste dienst voor werkt :(
    -Man kon intern reageren op vacatures en is aangenomen binnen zijn bedrijf voor een andere functie :)
    -Mijn contract is met een jaar verlengd :)
    -Mijn oudste dochter ging naar de basisschool :)
    -Mijn jongste dochter ging van de babygroep naar de peutergroep op de creche :)
    -Ik ben weer tante geworden :)
    -Mijn oom is onverwachts overleden :(
    -Mijn oma kon niet meer zelfstandig wonen en woont nu in een verzorgingstehuis en gaat helaas erg snel achteruit :(

17. mamavanDV

mamavanDV Niet meer actief

-Heb een vast contract gekregen.
    -Tante geworden.
    -Bevallen van een dochter.
    -Dichter bij huis gaan werken.
    -Gehoord dat ik nog een keer tante ga worden.
    -Goede vriendin zwanger.

Voor ons was dit een heel goed/mooi jaar.. Kan eigenlijk geen minpunten opnoemen!

18. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Wil dit jaar vooral graag snel vergeten;

- M'n man eruit gezet, na meerdere malen bedrogen te zijn.
    - Alleen verder met 3 kindjes.
    - M'n oudste die alsmaar allergischer reageert op alles en daardoor vaak opgenomen wordt.
    - Er achter gekomen dat het grootste cliché: in slechte tijden weet je wie je echte vrienden zijn (oid) helaas echt waar is. Wat heb ik mij vergist in mensen en wat is dat soms pijnlijk.
    - Veel werken om het huis te kunnen blijven betalen, omdat verkopen gezien de restschuld geen optie is.

- Eind 2013 een vast contract heb geweigerd om een verlof in te vullen voor een droombaan.......ik de stap het genomen en het heeft geresulteerd in een vast contract bij mn nieuwe werkgever, vreselijk blij mee.

Ik hoop dat 2015 rust gaat geven, een nieuwe plek creëren voor mn jongens. En er in berusten dat we geen gezin meer zijn :(

19. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Persoonlijk:
    Een veel bewogen jaar waarin we werkelijk een zwarte week hebben moeten meemaken omdat er een vermoeden bestond dat onze jongste geen menswaardig bestaan zou hebben. Maar aangezien ik toen al 28 weken zwanger was kon de zwangerschap in Nederland niet meer afgebroken worden, maar in het buitenland nog wel. In deze week hebben we daadwerkelijk over deze optie moeten nadenken. Onmenselijk!

Gelukkig is hij gezond maar wel veel te klein ter wereld gekomen met 32+6 nadat ik pre eclampsie/HELLP doormaakte en ik weeën kreeg. De ks was nou niet een geweldige ervaring aangezien ik veel pijn voelde tijdens het scheuren van het buikvlies. :(

Dankbaar voor het feit dat we het er allebei levend van af hebben gebracht zonder ernstige gevolgen. De periode voor en na zijn geboorte hebben behoorlijke sporen achtergelaten maar het heeft ons sterker gemaakt als persoon maar ook onze relatie.

Nieuws in de wereld:
    Het neerstorten van MH17 en dan met name de terugkeer van de lichamen. Heel indrukwekkend.. En actueel voor ons in de regio is het failliet gaan van de Sionsberg (ziekhuis). Ik volg dit op de voet omdat dit mij mogelijk een vast contract door de neus boort dankzij de fusie die nu niet doorgaat met mijn werkgever..

20. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Het mooiste moment, de geboorte van ons kleine wonder! Zo speciaal, zo mooi en voel me nog iedere dag bevoorrecht dat ik haar moeder mag zijn!

Deel Deze Pagina