Wie kan mij advies geven?

Discussie in 'De lounge' gestart door serena15, 30 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben een maand geleden een keuken gekocht
    De beste meneer van het bedrijf, maakte telkens fouten, hij had een keuken verkocht aan ons, maar het paste niet en we moesten de keuken aanpassen

Komen we net terug van vakantie en telefoon, dat het kastje niet open kan en tegen de afzuigkap aankomt

Het is een beetje de druppel die de emmer doet overlopen.... Ik wil die keuken niet meer, mijn vertrouwen is weg, en de keuken hoe ik hem wilde, is amper meer wat van over, Dan betaal ik ruim 10 duizend maar niet naar mijn wens, wil de keuken dus niet meer, maar hoe sta Ik mijn recht"? heeft iemand wel eens zon situatie gehad? ik hoor graag advies wat ik nu t beste kan doen

2. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastige situatie! In principe mag je, voor zover ik weet, de koopovereenkomst ontbinden aangezien de keuken niet volgens afspraak geleverd is en er meerdere fouten gemaakt zijn waardoor jullie het vertrouwen kwijt zijn en van de koop af willen zien.

Dan zou je dus van de keuken af zijn, maar het is dan maar de vraag of je je geld terugkrijgt en zo ja, hoeveel.

Wat je misschien kunt doen is een brief opstellen waarin je de hele situatie uitlegt en je klacht beschrijft. Ook kun je daarin uitleggen wat voor jou de meest wenselijke oplossing zou zijn, en of hun hierin tegemoet kunnen/willen komen.

Als je precies wilt weten wat je rechten zijn zou ik als eerste de koopovereenkomst nalezen. Vaak staat daar wel in wat het protocol is als het niet verloopt zoals overeengekomen is. Daarnaast kun je contact opnemen met het juridisch loket, of je rechtsbijstandsverzekering. Zij kunnen je vast precies vertellen wat je rechten, maar ook je plichten, zijn.

3. PeAn

PeAn Niet meer actief

Ik zou, voor je actie onderneemt richting het bedrijf, eerst contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekering als je die hebt en anders met het juridisch loket.

Goed uitzoeken wat je rechten en plichten zijn. Het bedrijf heeft al uren in de keuken gestoken dmv tekeningen, overleg etc dus die zal denk ik not amused zijn als jullie de koopovereenkomst gaan ontbinden. Als je van te voren weet wat wel en niet rechtsgeldig is kan het bedrijf jullie iig een stuk minder snel imponeren waardoor je onder die druk wellicht een weinig handige keuze maakt.

Succes ermee!

Deel Deze Pagina