Hier hetzelfde als Banjabes, ik bijt de nageltjes af. Ik heb het wel een keer geprobeerd met een nagelknippertje, maar ben veel te bang om in zijn vingertje te knippen. Ook vijlen geen succes. Ik bijt zijn nageltjes tijdens de borstvoeding. Doe dan niet alles, maar 2 of 3 vingertjes. Steeds een paar, dan raakt hij het ook niet zat. Wat plooitjes betreft, ik heb een echt michelinmannetje, dus genoeg plooien! Hij vindt het nooit erg vervelend als ik hem daar droog. Na het badje met de hydrofielluier alle plooien bij langs, en dan geregeld ook een beetje talkpoeder. Nekje is altijd wel een uitdaging, maar gewoon voorzichtig kin omhoog tillen, dan lukt het wel. Plekje wat ik nog wel eens vergeet extra goed te doen is achter zijn oren!
Ik vijl gewoon nog steeds haar nagels, ze kijkt dan grappig verdwaasd. Ik maak het leuk door er een liedje bij te zingen ofzo. Nekplooitje kan je schoonmaken met een billendoek, doordat het vochtig en zacht is kun je met je vinger het doekje erlangs/tussendoor halen.
nagels knippen voor de tv, nijntje Anders is ze te wild. De latste keer zat ze ook af en toe hevig geinteresseerd te kijken oe ik dat deed. Nekplooitjes was in het begin ook een ramp en okseltjes nog steeds soms. Fijne tips hier gelezen, bedankt!
Juul heeft er ook een bloedhekel aan als ik haar neusje schoonmaak. Maar mama heeft weer een bloedhekel aan die snotjes! Vooral als ze met elke ademhaling zo lekker in en uit dar neusgat komen, jak! Nageltjes knippen gelukkig nooit een probleem hier; Juul houdt wel van een manicuurtje. Maar wat groeien die nageltjes snel zeg! Ik moet ze echt meerdere keren per week knippen.
Ah, hier ook een neuspeuteraar! Bij de kleine dan he? Ik word echt gek als ik zo'n bulletje zie, die moet en zal er dan uitgepulkt worden. Arme Mini-Miep... Maar ze heeft nu wel schone nekplooitjes dankzij de goede tips hier!
Nageltjes knippen kun je ook tijdens de fles doen, dan zijn ze vaak meer gericht op het eten. Wat betreft de pluisjes in de nek kun je ook schoonmaken met een lotiondoekje die ook geschikt is voor de lichaam. Dit is niet zo stug als een washandje en voelt wat prettiger aan op de babyhuidje
nageltjes knippen doe ik als hij slaapt merkt er niks van en slaapt lekker verder. nekje schoonmaken doe ik gewoon tijdens zn badje. neus schoonmaken doe ik met een wattenstokje en hij vindt het superleuk
Toen ze er net was beet ik ze er af. Maar na een maand ben ik gestart met knippen. En hoe moeilijk het soms ook is, ik krijgt het toch elke keer nog voor elkaar haha. Nek plooi geen moeite mee. Na het badderen/douchen leg ik haar op dr buikje en droog het zo af. En anders duw ik dr kinnetje wat omhoog...
Nageltjes knippen doe ik of voor de tv, tijdens teletubbies. Of ik bijt ze ervanaf. Ze is zo superhyper, dat het vaak bijna mis gaat. Nekje, ik duw met 2 vingers haad hoofdje omhoog en dan hoppa doekje erdoorheen. Ze vindt het nog steeds echt niet cool, maar ze is zo bevattelijk voor smetplekken.
De handnagels gaat nog wel.. maar de teennagels.. die van de kleine teen zijn zo klein.. ik zie ze amper.. ja.. vanmorgen.. net mesjes.. tussen t uitkleden door een beetje bijgeknipt.. Gijs heeft vaak ook overal pluisjes: tussen de vingers, nekje, oksels, tussen de teentjes( helemaal bij blauwe sokjes) Ik twijfel soms of ik zn oren wel goed schoonmaak.. heel vaak achter zit er rommel.. of in dat "boogje" boven in de oorschelp.. toch kom ik er dagelijks met de natte washand even door..
Hoi Annemarie, Ik lees dat Gijs zoveel pluisjes overal had en dat herken ik. Zoey had dat ook zo erg. Zelfs tussen de plooitjes in haar handpalmpjes en tussen haar vingertjes. Ik merk dat dit steeds minder wordt gelukkig. Het lijkt wel of dat minder wordt als ze groeien. Ze houdt natuurlijk wel steeds meer haar handjes open, zodat het vuil misschien ook sneller weggaat uit die plooitjes. Eerst hield ze haar vuistjes zo krampachtig dicht. Weet je wat ik trouwens ook echt smerig vond. Toen ik voor het eerst haar naveltje goed schoon ging maken. Bleh, met een wattenstaaf en wat olie ben ik echt een poosje bezig geweest.
Mijn dochtertje schreeuwt moord en brand als ik haar nageltjes knip, ik waag me er dus ook niet meer aan. als oma haar nageltjes knipt is het een groot feest. ik snap er niks van, maar laat het maar lekker zo.
Nageltjes knippen zoveel mogelijk gedaan als ze sliep toen ze jonger was. En nu vaak als ze een niet-hyper moment heeft, en dan zingen we rustig een liedje, of kletsen we heel zachtjes. Ze vindt het volgens mij erg ontspannend. Ben in no-time klaar met vingertjes en teentjes, geen probleem. kWeet niet of met zn 2en doen en dan 1 het handje vasthouden en knippen juist een afkeer veroorzaakt...? Nekje lukt altijd wel in bad, hoofdje beetje achterover houden op je hand (je arm ligt onder het nekje... zoals je een babietje in bad vasthoudt), of even afleiden, en dan een beetje water in het nekje gieten. Geen problemen mee gehad. Onder de armpjes vond ik ingewikkelder, vertikte ze gewoon. Kietelde ook denk ik, want nu giechelt ze erbij.