Plots huilen voor't slapen gaan bij 3 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    #1 Marieke1978, 24 nov 2009
    Laatst bewerkt: 24 nov 2009
    Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu iets meer dan 3 maanden oud en huilde nooit, gelukkig. Nu echter is dat ff wat anders; voor't slapen gaan, overdag of 'savonds (dan istw el erger) huilt ie ff gigantisch.
    Alsof ik hem wat aan heb gedaan bijna, zo hard! Duurt ffkes en dan valt ie als een blok inslaap.

Komt dat omdat ie nu gewoon meer in zich opneemt en dat moet verwerken op die manier? Ik ga bijna denken dat ie iets heeft ofzo yoh...Maar dat zal wel enkel overbezorgdheid en ontwetenheid zijn ;)

Graag jullie ervaringen...Dank je wel!

Groetjes Marieke

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    ik lees ff mee, onze zoon (3,5 maand, maar twee weken te vroeg geboren) doet dat nu zo nu en dan ook....

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Kan heel goed een sprongetje zijn, die is namelijk bij 3 maanden. Je kindje kan dan ineens andere nieuwe dingen.... gaat na een paar dagen ong. weer over.

4. jel26

jel26 Lid

31 aug 2008
    99
    0
    0
    kan een sprongetje zijn.
    hier huilt hij ook zo als hij al te moe is of teveel indrukken te verwerken heeft. als we hem alleen hebben laten spelen voor het slapen gaan en echt bij de 1e tekenen van vermoeidheid op bed leggen, valt hij zonder protest in slaap:D.

5. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi,

Hij slaapt ook veel meer dan voorheen merk ik. Eerder sliep ie niet meer dan 45 minuten 2x overdag en was ie lekker tevreden. Nu slaapt ie om de 2 uur 45 minuten en als ie dan wakker is, huilt ie veel.

Heeft geen koorts, drinkt wel wat slechter dan normaal, heeft last van krampjes, laat veel windjes...zou dit het zijn, dat ie daar flinke last van heeft?

Ik ben zo bang dat ie wat heeft of dat ik iets niet goed doe :(

Groetjes Marieke

6. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Bedenk me net nog iets; hij krijgt/kreeg tot vandaag, sinds 5 dagen nieuwe hoeveelheden voeding omdat ie honger had na z'n fles.

Hij zat tot vandaag (omdat ie zelf niet meer wilde drinken) , sinds 5 dagen, op 4x 200 cc en 1x 165 cc....

Zou dit misschien teveel zijn geweest? Hij huilt nl. ook sinds dat ie over is gegaan op die 200cc flessen & tis maar een klein mannetje voor 3 maand nl. Vraag het me af.....:(

7. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi,

Ik heb het idee dat ie ineens last krijgt van krampjes. Hij trappelt de hele dag erg met zn beentjes, dan begint ie te jammeren, dan te huilen, dan valt ie van vermoeidheid in slaap en als ie wakker word dan heeft ie heeeeeeel erg vee llast van windjes! Dan gaat het redelijk....Dan de volgende fles, gaat een uurtje goed en dan begint het circus weer van voor af aan :(

Kan dit zo ineens nog opkomen bij 3 maand of zou het toch komen omdat ie een paar dagen 4x200cc en 1x 165 cc heeft gehad en daarvor 5x165cc dronk, dat het teveel voor hem is geweest?

Grtz

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Misschien moet hij even wennen aan de nieuwe hoeveelheid? Anders zou je misschien iets van infacol ofzo kunnen proberen?

9. KimSam

KimSam Lid

28 okt 2009
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee of dit het is, maar misschien wel iets wat je in de gaten kunt houden.
    Heel veel windjes kan ook een teken zijn van opkomende spruw.
    Mijn dochter had daar ineens last van met 3,5 maand. Begon ook met veel windjes, huilen bij de fles of zomaar ineens.
    Houd het tongetje gewoon even in de gaten.

10. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi,

Infacol heb ik al geprobeerd, dat verergerde het alleen maar.

Ga nu eens Cinababy van VSM gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Grt en dank je wel voor de reacties.

Deel Deze Pagina