Ik voel me zo ^%%** Ik ben zooooo blij dat we een zoontje krijgen. En nu las ik net dat iemand een meisje krijgt, en ik voelde even een soort van jaloezie? Terwijl ik zo blij ben dat we een zoontje krijgen. Nu voel ik me vreselijk schuldig tegenover dat lief klein jongetje in mijn buik Ik weet ook niet waar die gedachte ineens vandaan kwam, maar voel me zo rot, dat ik zelfs moest huilen.. Zo allemaal ineens binnen een kwartiertje, pfff.. ik voel me echt schuldig! En ik moest het even kwijt..
Niet schuldig voelen. Misschein moet je even wennen aan het idee. Volgens mij heeft iedereen wel een (lichte) voorkeur. Ik ben hartstikke blij met allebei, maar zou het toch wel erg leuk vinden als het een meisje is. Maar volgens mij wordt het een jongen. En daar ben ik ook blij mee. Is altijd goed, maar een voorkeur mag hoor. Ik denk dat mensen snel een sociaal wenselijk antwoord geven, want je mag geen voorkeur uitspreken. Zodra je er niet blij mee bent als het niet jouw voorkeur is, heb je wel een probleem denk ik.
ik heb al vanaf het begin het gevoel dat er een binkie inzit maar zou me straks ok wel een beetje schuldig voelen als het een meisje blijkt te zijn, ik noem ukkie namelijk automatisch hem en hij
Is toch ook begrijpelijk! en volgens mij volstrekt normaal hoor! Wij hebben pas te horen gekregen dat we weer een zoontje erbij krijgen. Ik hoopte vantevoren heel erg op een meisje. Toen hoorde we dat het een jongetje ging worden was ik aan de ene kant heel erg blij. Maar er is ook een kleine teleurstelling omdat we dan waarschijnlijk nooit een meisje zullen krijgen. Nooit van die schattige kleertjes kopen. Nooit meisjes dingen doen. Maar toch ben ik ook heel blij met mijn kleine kereltje! Volgens mij echt niks mis mee. Je vooral niet schuldig voelen hoor! Tja en die hormonen zorgen er dan ook nog eens voor dat je om zo iets nu al in tranen uit kan barsten. Gewoon lekker laten gaan meid!
@ Fairytale, zie je, niets geks aan. Ik heb trouwens een nieuw bericht / poll geopend, eens kijken wat mensen graag willen.
Ik wist bij de eerst zeker dat het een meid zou zijn en dat werd het ook. Misschien had ik hetzelfde gevoel gehad als jij als het inderdaad een jongen was omdat ik graag een meid wilde. Nu denk ik dat het een jongen is en als ik hoor dat het een meid is zal ik heel erg blij zijn maar misschien ook wel een beetje balen want zal nooit die stoere jongens kleertjes kunnen komen. Uiteindelijk maakt het niets uit maar zo is je gevoel nou eenmaal.
oh jee helemaal niet schuldig voelen hoor!!! Dat zijn de hormonen die een loopje met je nemen kun je niets aan doen echt niet. mijn zus heeft een jaar voor mij een dochter gekregen en toen ik vertelde dat wij een jaar later een zoontje gingen krijgen vroeg ze ook of ik niet liever een dochter had gehad? Dit vroeg ze omdat ze zelf dat gevoel eerst ook had en dat terwijl ze dol blij was met haar dochter hoor dat zeker. Maar omdat ze zelf dat gevoel ook had dacht ze misschien dat ik dat gevoel ook zou hebben gehad omdat ze er toen der tijd helemaal niet over durfde te praten dat ze dat ook heeft gehad. Ik heb toen de vk gevraagt of het vaker voor kwam zoals mijn zus had gezegt en die vertelde me dat iedereen dat wel een keertje zou hebben en dat het komt omdat je zoveel hormonen in je lijf hebt dat je soms je gedachte niet in de hand hebt en emotie´s komen en gaan die je eigenlijk helemaal niet wil. Niet over in zitten hoor gewoon weer even een echo foto pakken van je kleine mannetje in je buik en even je lekker naar kijken je liefde is echt net zoveel voor hem als altijd hoor. Groetjes Kappie
Ja, alleen eigenlijk had ik geen voorkeur..ik zei altijd dat het me niet uitmaakte wat het zou worden.. Misschien komt het omdat iedereen om me heen meisjes krijgen..en dan ik ineens een jongen, maar ik ben er ook zo blij om, maar dan ineens zon gevoel. Schrok er gewoon van..
haha hier heb ik een zoon met een voorkeur voor een broertje en een dochter met een voorkeur voor een zusje... Ikzelf heb geen voorkeur ben blij met wat we krijgen haha ikzelf heb wel een idee dat ik een meisje krijg maar dat komt omdat ik met de echo van gister vond dat het kindje een heel fijn hoofdje heeft mijn zoontje had al een veel rondere en bredere bol als deze baby en mijn dochtertje... Ach 20 of 27 september weten we het en dan kan ik mezelf 29september op mijn verjaardag een pakje kado doen voor of een jongentje of een meisje haha.
Aah niet schuldig voelen! Je bent er toch blij mee?? En je vertelt je kindje toch niet dat je 'liever' een meisje wilde? Niets aan het handje! Hormonen!!