pfffffffffff $%^*#^&*(P&^#&^%$%^$#$%&@E%&@&^R#%GRRRRRRRR$%^*%^*O^&@*$#%*#%^GRRRRRRRRRR:x WAAROM??? (frustratie ten top!) WAAROM doen mensen nooit voorzichtig met de spullen die ik aan hun uitleen????? Kreeg ik eerst 2 zwangerschapsjurkjes terug met flinke gaten erin!!! Nu is iemand anders weer een boek van me kwijt! (heb er pas! 5 x naar gevraagd ze hebben het al ruim! een jaar) Maar nu zeggen ze dat ze hem helemaal niet hebben (gehad!) Ik ben altijd heel netjes op mijn spullen en (god mag weten waarom) doe andere er graag een plezier mee maar ik ben nu al zoooo ontzettend vaak teleurgesteld... waarom blijf ik het toch steeds doen?????) Ik zet altijd alle precies in een lijstje dus ik weet wie wat van me heeft maar mensen raken het kwijt of geven het kapot terug $%^&(%^%#$%&#%$^O GRRRRRRRRRRR
Herkenbaar.. Daar leen ik niks meer uit.. Was er zo ontzettend klaar mee, nadat ik voor de zoveelste keer iets kapot heb terug gekregen.. Probleem opgelost
Irritant he. Daarom leen ik ook geen boeken en dvd's meer uit. BEn nu al een aantal keren een boek kwijt geraakt en een aantal dvd's en mensen ontkennen vervolgens dat ze het hadden geleend. Ik leen daarom ook niks meer uit. Erg jammer voor ze maar ik ben er zuinig mee.
ja erg herkenbaar daarom leen ik zelf eigelijk niks en leen ook bijna nooit wat uit om dit dus te voorkoemn
Wat vreselijk asociaal zeg. Ik vind dat als je iets leent van iemand en het gaat kapot of je raakt het kwijt, dat je het dan nieuw moet kopen.
Misschien ook in een lijstje gaan bijhouden wie je spullen in goede staat terug brengt . Wanneer ik iets uitleen, ga ik er tegenwoordig van uit dat ik het kwijt ben. Zo niet, dan valt het me mee. De spullen die ik niet kwijt wil, leen ik niet meer uit. De druppel was een boek wat ik in nieuw staat aan mijn moeder uitleende en wat vervolgens in 'gebruikte bibliotheek' staat terug kwam, beweerde ze ook het niet eens gelezen te hebben.
ow zo herkenbaar, hihi!!! ik doe het, het liefst ook niet meer!!! behalve aan mensen die ik echt vertrouw...
Ik leen echt alleen nog maar aan mijn ouders uit, puur omdat ik dan heel zeker weet dat het <net zo netjes> terugkomt <als dat ze het meenamen>. Nu heb ik laatst op hoop van zegen positiekleding (van mezelf en van een vriendin) uitgeleend aan m'n nichtje, dus ik hoop er maar het beste van
ik leen nooit wat uit, tenzij ik het niet boeiend vind of het heel mooi blijft of als ik weet dat diegene er echt zuinig op zal zijn. Laatst wel een stapel boeken van een vriendin geleend, is Rick er met een vork op los gegaan :S Echt op de 1e 50 blz zitten steeds 4 gaatjes van een vork :S (hoe hij het voor elkaar heeft gekregen weet ik ook niet). Maar ik heb aangegeven dat ik het boek zal vervangen, alleen vond zij het niet nodig omdat het nog wel leesbaar was. Maar ik vind het niet normaal als je iets stuk teruggeeft of het helemaal niet meer teruggeeft.
Ik leen m'n spullen alleen nog maar aan m'n zussen en ouders uit. De rest kan het vergeten. Altijd kwijt of kapot idd.
haha waarom doe je da? omdat je te goed bent natuurlijk! jij draagt zorg voor uw spullen, en zeker voor andermans spullen als je die zou lenen, en natuurlijk hoop je dat andere ook zo zijn, maar ik heb nieuws voor u: THERE NOT LIKE YOU!!! Sommige mensen geven gewoon geen f*ck om andermans spullen net zoals ze niet om hun eigen spullen geven. De meeste mensen die iets beschadigen (dat kan gebeuren, geef toe!) dan zouden die dat vergoeden of het zelfde opnieuw kopen (boek,cd) maar helaas zijn er mensen die daar geen f*ck omgeven en geen schaamte hebben!!!!! Lesje voor uw zelf.... Voor de 2de, of 3de, of 4de keer
Dat is de reden dat ik niks emer uit leen. Bij mij was het zo dat mn vriendin stap kleding leende. Geen cent te makken wel elk weekend feesten in mijn kleding. Tja die dacht ook lekker makkelijk. Met als gevolg dat ik 100 x moest vragen, voordat ik het terug had en dan vaak kreeg ik het stinkend ongewassen terug. BAH BAH! Laatst heb ik eerlijk gezeg dat ik liever niet meer uit leen zodat ik MIJN kleding mooi kan houden. Dat begreep ze wel. Ze stapt nu een stuk minder
De andere kant: Ik heb iets van een vriendin geleend, een tummytub. En toen brak er een stuk af.. Dus ik heb aangeboden een nieuwe voor haar te kopen, of het bedrag over te maken zodat zij een nieuwe kan kopen, lijkt me niet meer dan normaal toch? Vind het ook van de zotte dat als je spullen leent, je het in dezelfde staat teruggeeft, of vervangt als het stuk gaat.
Ik leen ook echt nooit meer iets uit. Zelfs niet aan familie. De kleding en spullen van mijn dochter werden doorgegeven aan mijn zusje die het zelf niet zo breed heeft. Als de spullen of kleding dan niet meer gebruikt werden was het de bedoeling dat ik ze terug kreeg. Nu kwam ik er onlangs achter op Mp dat ze gewoon al mijn spullen en kleding verkocht!
Uitlenen doe ik ook al een tijdje niet meer. We lenen nog wel eens een dvd van mijn schoonouders ofzo, maar die gaan op een stapel en krijgen ze na kijken weer terug. Mijn man en ik hebben een keer 2,5 jaar op onze spullen zitten " wachten" dus nu lenen we alleen uit aan mensen waarvan we weten dat we het terug krijgen. Oplossing: niet meer uitlenen En als je toch wat uit wilt lenen: spullen bekijken, aangeven dat het nog heel is, of niet en in bijzijn van persoon opschrijven dat je het aan hen uitleent. In boeken altijd je naam schrijven en in dvd's een sticker aan de binnenkant. Klinkt best wel flauw maar soms moet je wel
ik "leen"ook alleen nog maar spullen uit waarvan ik het minder erg vind dat ze niet terug komen. je moet er helaas tegenwoordig vanuit gaan dat ze niet meer terug komen. hoe triest dat ook is.
thanks voor jullie reacties.... Maar hoe doen jullie dat dan dat niet meer uitlenen? Zeggen jullie dat 'gewoon' tegen die mensen want eigenlijk zeg je dan dus maw ik vertrouw jou niet met mijn spullen? Dat durf ik eigenlijk niet Het verhaal wordt nog gekker! Gisteren mijn vriendin van dat boek aan de telefoon gehad en ze had het wel maar ze heeft het aan een gez vriendin gegeven daar hadden we het destijds eens over gehad en rapapaaaa! Rapapaaaaaa! dat is dus dezelfde vriendin die nog steeds mijn dikke buik winterjas heeft en die mijn zwangerschapsjurkjes teruggaf met de gaten erin Zij is dus inderdaad echt iemand die niets om andersmans (en dr eigen) spullen geeft en aan haar ga ik iig nooit meer wat uitlenen. ZO!
Wat vervelend zeg. Ik denk dat je dat inderdaad kunt zeggen als mensen vragen of ze iets van je mogen lenen. Dan zeg je gewoon dat je in het verleden vaak hebt meegemaakt dat mensen het of niet terug geven, of dat het kapot was. En dan moeten ze er toch begrip voor hebben. Of je maakt voortaan afspraken erover. Dat je afspreekt wanneer ze het weer terug geeft. Of wanneer het kapot gaat, dat er dan een nieuwe word gekocht.