Perswee tegenhouden, vreselijk!

Discussie in 'De bevalling' gestart door lorienmama, 7 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoop ontzettend dat het deze keer een stuk fijner verloopt!

2. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Persweeen wegpuffen mislukt... resultaat baby werd geboren voordat de vk er was :rolleyes:

3. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Bij mijn zoontje moest ik ze wegpuffen want ze hadden net gekeken en had pas 6cm.
    Toen een x aantal weggepuft (damn wat een naar iets is dat! Omschrijf het altijd als: alsof je aan de race bent, op de wc zit, moet poepen maar niet mag!) alles in je lichaam wilt en moet persen.
    Toen gingen ze eindelijk kijken en had ik 10 cm... Joh..

Bij mijn dochter had ik 5cm,(1uur) werd ik naar een andere plek gebracht voor een ruggenprik.
    Daar kreeg ik nog een aantal flinke weeën.
    Ruggenprik was gezet en de arts zei,(13.20) rond half 2 ga je verschil merken. En dat klopte. Ik voelde persweeën.
    Dus snel terug naar de verloskamer en daar mocht ik meteen gaan persen.
    Ik was alleen echt helemaal verbaasd en heb de eerste wee weggepuft:rolleyes::eek:
    Daarna zei de gyn dat ik echt wel moest gaan persen, dus om 14.06 was ze er.

Als er in de toekomst nog een kleintje mag komen, weet ik nu wel dat ik het zonder die pijnstilling ga doen, want die laaste 4/5 cms gaan blijkbaar heel erg snel bij mij.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Dat is bij mij dus ook. De eerste 5cm gaan heel geleidelijk en is goed te doen. En dan ga ik van 5cm tot geboorte binnen een half uur.

5. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ik ben 2 weken geleden bevallen en als ik al deze verhalen lees dan denk ik hoe hebben jullie dat gedaan? Ik had 8/9 cm ontsluiting en mocht echt nog niet meepersen maar het lukte me echt niet leek wel of mijn lichaam het over nam en gewoon ging persen. Verloskundige schreeuwde haast: niet doen niet meepersen dus ik voelde me echt heel 'ongehoorzaam' maar het lukte gewoon niet. Dochter werd dus ook echt gelanceerd. Ik vraag me nu nog steeds af hoe ik ze in vredesnaam tegen had kunnen houden..

6. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Kijk eens op youtube naar de J ademhaling. Je perst dan niet. Je kunt dan niks verkeerds doen. Je werkt met je lichaam mee en je lichaam doet op dat moment wat nodig is. Je kunt dit ook niet tegenhouden en dat zou ook niet moeten.

Op mijn website zie je ook uitleg over de J ademhaling (geboorte ademhaling)

https://gewoonbevallen.jouwweb.nl/ademhalingstechnieken/geboorte-ademhaling

Liefs Jinky

Deel Deze Pagina