Tijdens de weeën (been en rugweeën) kon ik alleen maar liggen. Staand zakte ik door mijn benen, zitten deed het veel meer pijn, dus liggend in bad was het lekkerst. De persweeën vond ik GEWELDIG! Wat was ik daar blij mee, het voelde heerlijk! Geen pijn meer, maar alleen die drang voelen.... Echt zo blij ben ik nog nooit geweest. Toen ik mocht meepersen (moest eerst even 10 minuutjes op mijn zij) was het in 18 minuten gebeurt. Soms verlang ik nog wel eens naar dat gevoel van persdrang , zo'n oergevoel, zo helemaal overgeleverd aan je lichaam....fantastisch hoe dat werkt.....
ik had om 22.00 volledige ontsluiting maar moest vervolgens 1.5 uur lang persween opvangen en op me zij liggen Omdat er (echt waar) teveel moeders aan het bevallen waren in het zkh...alle 10 de verloskamers lagen vol, en ik lag op een gewone verpleegafdeling in een godzijdank 1 persoonkamer het werk te doen...Ben er nog frusty van als ik er aan denk
Zo hee, dat is ook niet fijn, dat je zo lang moet wegpuffen omdat er teveel vrouwen aan t bevallen zijn!
Mijn vriend mocht op een gegeven moment niks meer doen.. En toen ik mee mocht persen na 3 min op me zei mocht ik alles geven en persen als ik perswee had.. En met 9 min was die er heb geloof ik maar 2 of 3 x geperst
Zo dan! Volgens mij had ik echt niet braaf gewacht, maar mijn kind eruit geperst In het begin heb ik de weeën (voor zover dat weeën waren, want deed haast geen zeer) staand opgevangen om de ontsluiting sneller te laten gaan. Op het eind liggend op mijn zijn. Had echt een heerlijke, rustige, redelijk snelle en vrij pijnloze bevalling, krijg spontaan zin om te bevallen
Kan iemand mij vertellen WAAROM je persweeën weg moet puffen? Ik hoor iemand dat er geen personeel voorhanden is maar ik wel heel vaak dat jullie die persweeën van de verloskundige weg moesten puffen... Heb je dan niet voldoende ontsluiting ofzo? Ik begrijp het niet....
Je moet persweeen inderdaad wegpuffen als je nog geen volledige ontsluiting hebt, anders kan je van binnen uitscheuren. Ik moest ze wegpuffen omdat Eva's hartslag daalde, ze had het dus moeilijk. Dan is de druk van zo'n perswee als je mee gaat persen veel te groot en gevaarlijk voor je kindje.
Dit mag toch helemaal niet, je mag toch max 2 uren persweeen hebben? Jij had al anderhalf gehad Dit is toch tegen de natuur in? je kindje wil eruit en het mag niet? Poeh.. petje af hoor!
Ik moest ze wegpuffen, omdat ik nog geen volledige ontsluiting had. Eerst mocht ik wel een beetje meepersen, om te kijken het laatste beetje ontsluiting dan sneller zou vorderen. Maar het werkte averechts en er ontstond door het persen een rand op de baarmoedermond, die steeds dikker werd naarmate ik doorpeste...Daarom moest ik ze weer gaan wegpuffen, omdat je anders vanbinnen òf uit kan scheuren, òf je kindje krijgt het gewoonweg veel te zwaar door die druk..