is dit vruchtwater??

Discussie in 'De bevalling' gestart door jesje1982, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    hallo,

ik ben nu 38+4 dagen zwanger. ik was in bad gaan liggen, omdat ik wat buikpijn en rugpijn had. ik was mezelf daarna aan het afdrogen en toen liep er ineens een hele straal vocht uit mijn vagina. ik weet nu dus niet of dit vruchtwater is of dat het gewoon urine is. ik zette trouwens geen druk ofzo. ik heb daarna op de wc met een bakje eronder, op mijn hand geblazen en toen kwam er wel vocht uit wat troebel was met witte sliertjes erin(sorry voor de details:)) daarna nog een paar keer geprobeerd, maar toen kwam er niks meer uit. ben daarna ook niks meer spontaan verloren. het is al best laat, dus vind het stom om de vk hiervoor te bellen.

wat denken jullie? zou dit vruchtwater kunnen zijn, of zou het gewoon urine zijn? ik wacht het maar even af en als het nog een keer gebeurd ga ik wel bellen, maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het klinkt wel als vruchtwater eigenlijk, helemaal als je het over een hele straal hebt zonder dat je kracht zette.
    Ik zou echt de verloskundige even bellen, daar zijn ze voor toch?

3. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    klinkt als vruchtwater! ik zou even bellen!

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Jesje, ik heb ook weleens water in mijn vagina gehad toen alles was meer ontspannen was daar beneden door de zwangerschap. Als het mengt met afscheiding kunnen er dus witte sliertjes in zitten, en het loopt er later uit.

MAAR, ik zou ondanks die theorie echt geen risico nemen en gewoon bellen. Als je vliezen gebroken zijn moet je volgensmij wel binnen 24u bevallen/weeën krijgen ivm infecties. Dat kan gevaarlijk zijn voor jou en je kindje. Bellen dus.

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Mijn instructies waren om s nachts te bellen wanneer het vruchtwater niet helder was. Anders pas de volgende ochtend. Maar je rug/buikpijn klinkt wel als het begin.

Heb t trouwens wel vaak gehad (niet zwanger) dat er wat badwater weer uit liep na in bad te zijn geweest. Zou dat het niet kunnen zijn?

Als je het niet vertrouwt, gewoon bellen. Daar zijn ze voor...

6. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    bedankt voor jullie reacties!

ben gisteren toch maar naar bed gegaan, want er kwam verder niks meer uit en had zoiets van: als het vruchtwater is en het gaat beginnen kan ik beter nog even wat rusten. nou ben vannacht een paar keer wakker geworden omdat ik moest plassen, maar verder geen ander vochtverlies ofzo. tot nu toe niks meer verloren, dus denk dat het toch urine ofzo is geweest en geen vruchtwater:(

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Is het niet beter om bij twijfel toch even de VK te bellen?
    Mijn VK zei dat ik bij helder vruchtwater niet meteen hoef te bellen omdat mijn beeb al helemaal ingedaald is maar ik wel iig de volgende ochtend even moest bellen dan :)

8. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ja maar ik denk toch dat het geen vruchtwater is geweest aangezien ik verder helemaal niks meer ben verloren.

Deel Deze Pagina