We zijn eindelijk uit de namen voor ons baby'tje, maar nu zijn de initialen ook meteen een afkorting, namelijk L.T.S. De afkorting wordt officieel niet meer gebruikt, maar is nog wel bekend lijkt mij. Een andere volgorde komt niet mooi uit. Toch doen of vinden jullie de afkorting L.T.S. storend?
Vind het niet storend. Vooral omdat het L.T. Schipper (bijv.) zal worden op brieven. Dan valt het helemaal niet op vind ik.
Bedankt voor je snelle reactie! Nog een kleine aanvulling: L.T.S. zijn de letters van de drie voornamen. Dan komt er een tussenvoegsel en dan de achternaam. In ons geval dus L.T.S. de Vries. Dus helaas wel die afkorting ook op officiële brieven.
Ik ken zat mensen waarbij de initialen weer een afkorting zijn (M.D.F. bijvoobeeld) of een woord vormen (M.O.L). Maar ik gebruik dus nooit in m'n leven mijn initialen..
Ik heb serieus even moeten Google'n waar het een afkorting van was. Voel me gewoon even dom 😂 Ik zou er dus echt niet raar van opkijken als ik bijv L.T.S de vries zie staan.
Onze zoon gaat N.S. heten haha. Nou is de S wel van de achternaam, maar toch Er zijn ergere afkortingen en ik denk ook dat het absoluut niet raar staat.
Ik zou de naam niet daarvoor veranderen. Voor bepaalde andere "afkortingen" misschien wel, maar dit vind ik geen erge
Ik vind het niet echt storend, het kan best. Zelf zou ik de volgorde denk ik wel omgooien. Dan klinkt het misschien iets minder mooi achter elkaar, maar het enige moment in mijn leven dat ik me kan herinneren waarop mijn volledige naam werd uitgesproken was tijdens mijn bruiloft en de initialen zie ik bijna dagelijks zo staan.
ik ga ervan uit dat je dan de lts bedoeld zoals de school van vroeger? dat weet straks toch niemand meer wat dat was? dat is echt iets van de oudere generatie die echt nog weten wat dat was. mijn oudste heeft gekkere initialen vind ik
Ik moest zelf al flink nadenken om er achter te komen wat LTS ook alweer betekent omdat het ver voor mijn tijd was. Ik denk niet dat de generatie die nu geboren wordt maalt om een schoolvorm uit (letterlijk) grootmoeders tijd. Kortom, gewoon doen.
Ik weet wel wat lts betekent, maar dat is al zo lang geleden. Daar zou ik vandaag de dag geen hinder meer van ondervinden
Zolang het geen K. U. T. of P. I. K. ofzo vormt is er geloof ik geen probleem. Ik vind lts niet storend of raar.
Ik heb ergens eens S.S. voor bij zien komen, zoiets zou ik niet doen. Maar L.T.S. kan best. Mijn zoontje heeft N.B. en dan de achternaam
Ik vind het ook niet storend. Lts zou ik ook eerder kiezen dan lst want dat doet me denken aan lsd....