Hallo allemaal Wegens hevige en onregelmatige bloedingen krijg ik nu progesteron voorgeschreven. Dit zijn tabletten. Nu zegt de gyn je mag gewoon zwanger raken met deze tabletten dan word je niet meer ongesteld. Nou zo makkelijk gaat dat helaas niet. Had blijkbaar mijn dossier niet gelezen. Maar waar je ook leest overal staat dat je er niet zwanger mee mag raken. Nu is het pas eind volgend jaar dat we weer willen starten met iui. Dit is in een ander ziekenhuis en een andere gyn. Lang verhaal doet er nu ook niet toe. Wie heeft ervaring met deze tabletten? Wie is zwanger geworden tijdens het gebruik van deze tabletten? Mijn angst is ook als ik nu deze tabletten een aantal maanden ga gebruiken ik miscchien wel niet meer zwanger kan raken. Moet pas over 4 maanden terug naar de gyn. De vragen komen nu boven ook mede doordat overal staat niet gebruiken als je zwanger wilt worden of bent. Alvast bedankt
Geen ervaring mee maar dit is raar; tegenstrijdig met wat de arts zegt dus of een second opinion of nu bellen naar de gyn en een eerdere (telefonische) afspraak maken voor je pillen gaat nemen!
Hoi hoi Geen echte ervaring, maar toen ik 16 weken zwanger was had ik een lichte bloeding en kreeg ik progestton injecties in me bil ze zeiden dat t vroeggeboorte tegenhield Dacht ook dat t kwaad kon voor me baby maar er is niks mee gebeurt gelukkig en na 1 x spuiten ook mee gestopt want vond t allemaal beetje vreemd. Denk eerder dat de lichte bloeding van de seks kwam..
Tijdens ál mijn IVF en ICSI pogingen heb ik utrogestan (progesteron) gebruikt. Dus er zijn wel degelijk progesteron-medicijnen waar je zwanger mee mag worden. Welke medicatie heb jij?
Provera wordt over het algemeen gebruikt om de menstruatie op te wekken en lijkt mij dus ook niet het meest handige middel om te slikken als je zwanger wilt blijven. Het kan helpen bij onregelmatige menstruaties en bloedingen die tussendoor komen, maar helpen bij het zwanger raken, nee.. Daarnaast; als je eenmaal zwanger zou zijn en zou stoppen met Provera, daalt je Progesteron-niveau ineens enorm, waardoor het mis zou kunnen gaan. Is het plan van je gynaecoloog niet dat er eerst wat meer regelmaat in je cyclus komt en dat je dán verdergaat met proberen zwanger te raken? Van dingen als Provera en bijvoorbeeld Duphaston wordt vaak gezegd dat het 'je lichaam reset', waardoor het alles daarna eventueel weer zelf op zou kunnen pakken, waardoor alles regelmatiger blijft en waardoor de kans op een zwangerschap dus groter is.. Als je progesteron moet gebruiken die wél als ondersteuning van een zwangerschap moet dienen, zou Utrogestan of Progestan handiger zijn, zoals Hilly1980 al aangaf..
Als je googlet op 'provera ivf' dan vind je allerlei bronnen met uitleg dat provera als kuur bij fertiliteitsbehandelingen wordt ingezet. Maar dan zit er dus een plan achter qua wanneer in je cyclus en hoeveel dagen. Dat zou ik toch wel duidelijk willen hebben van mijn gyn. En maanden gebruiken lijkt me sowieso niet de bedoeling. Welk gebruiksvoorschrift heb je gekregen? Maar het wordt gebruikt bij fertiliteitstrajecten, dus an sich kun je erna gewoon prima zwanger worden.