Hey dames, Ik heb helaas een vervelende ervaring met mijn tweede punctie. Tijdens de fm werden er steeds 10-14 gemeten echter na de punctie had ik er 18! Nu heb ik alleen erg veel pijn bij het zitten en vooral bij het plassen. Herkennen jullie dit? Mijn temp. Is 38gr...
Hoi hoelang is de punctie geleden? Ik heb zelf geen vervelende punctie gehad (23follikels). Maar de dagen erna wel erg gevoelig en pijnlijk inderdaad van onderen/binnen. Maar was gewoon beurs/blauw. Terugplaatsing was ok echt niet fijn 3dagen later met de eendenbek. Heeft bij mij wel weekje aangehouden. Advies vp was veel drinken en op gewicht letten en rustig aandoen. Beterschap ermee! Xx
Bij verhoging zou ik meteen bellen. Hier ook helse pijn na mijn eerste punctie, maar volgens de kliniek waar we onder behandeling waren, was dat normaal en moest elke vrouw daar nu eenmaal doorheen. Ik had zelf echter het idee dat dit helemaal niet de 'normale pijn' van na een punctie was, maar dat het iets heel anders was. Na een paar keer het noodnummer gebeld te hebben en een afspraak in de kliniek te hebben gehad waarbij ik weer naar huis werd gestuurd met paracetamol, ben ik uiteindelijk op de huisartsenpost in onze woonplaats beland, van daaruit doorgestuurd naar gynaecologie in het plaatselijke ziekenhuis en daar bleek dat er wel degelijk een infectie zat. Pijn na een punctie is normaal, maar als je zelf het idee hebt dat het te erg is, kun je het beter even laten checken. Zeker met verhoging / koorts!
Hier staat in de papieren die ik meekreeg dat ik vanaf 38.0 meteen (ook ' s nachts) moet bellen met de dienstdoende gyn, en moet zeggen dat ik koorts heb na de punctie. Niet naar de huisarts bellen staat er expliciet bij. Verder natuurlijk veel drinken en rusten. Ik heb vrijdagochtend de punctie gehad en lig nu (zondag) vooral op bed en bank, en doe verder niks.