Na hoeveel ronden Chlomid zwanger?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door EsDa, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EsDa

EsDa Actief lid

26 nov 2008
    123
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

We zijn al een tijd bezig met het zwanger worden.
    Ik heb PCO en ga binnekort beginnen met Chlomid.
    Nu wilde ik weten hoelang jullie erover deden om zwanger te worden met chlomid!

Ik lees namelijk van alles over Chlomid maar niet hoelang het bij jullie duurde om zwanger te worden, en was daar wel benieuwd naar!

Heel veel succes alvast voor iedereen!

x EsDa

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat er niet bijstaat hoe lang dat duurt is nogal logisch helaas: het verschilt bij iederee of en hoelang het duurt of men er zwanger van raakt.

Er zijn altijd bofkonten die zwanger raken met Clomid. De een bij ronde 1 al, de ander bij de 2e ronde en weer een ander pas na 3 jaar Clomid proberen.

Helaas zijn er ook altijd meiden die er niet zwanger mee raken.

Als je start met Clomid start je bijna altijd of op CD3 of CD7 (CD staat voor cyclusdag). Dan slik je dat 5 dagen achter elkaar aan. Sommige mensen krijgen geen eitje met 50 mg, en stappen dan over op een andere dosering of medicijn. Weer anderen krijgen wel een eitje, bijv. op CD14, anderen op CD9 en weer anderen op CD20 ofzo: kortom het verschilt.
    Krijg je geen ei, dan moet je vaak 100 mg proberen en als dat niet lukt moet je vaak 150 mg proberen. Meestal slik je maximaal anderhalf jaar Clomid tot dat je iets anders moet proberen. Maar ook anderen stoppen al na 3 rondes en moeten met iets anders beginnen.

Daarom kun je niet zeggen in welke ronde men zwanger wordt van Clomid. Artsen schrijven ook Clomid bij veel verschillende oorzaken voor.

Ik hoop voor je dat je tot de eerste categorie behoort!!

Groetjes een ex-Clomid gebruikster
    (3 rondes, daarna overgestapt op injecties)

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hier ook geen resultaten met clomid!
    het sloeg bij mij helemaal niet aan....

hoop voor jouw wel!!!
    het is idd niet goed te zeggen wanneer het wel of niet aanslaat , dat is voor iedereen verschillend en met pcos is dat al helemaal lastig allemaal...

zit nu ook aan de injecties!

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    bij mijn zoon in de 4e ronde zwanger...100mg....

nu 1,5 jaar Clomid gebruikt....ook weer in de 4e ronde zwanger, helaas VMK, en afgelopen december in de laatste ronde ook zwanger....ook mk....
    overgestapt op spuiten, en nu morgen dus 13 weken zanger....

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Bij mij sloeg de hele Clomid niet aan en ben overgegaan op injecties.

Heel veel succes :D.

6. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    bij mij sloeg clomid ook niet aan. Toen over gegaan op spuiten en na 5 rondes spuiten zwanger...

7. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    ik gebruikte clomid 50mg en na de eerste ronde zwanger. helaas een mk met 5 weken. toen weer 50mg en die sloeg niet meer aan. over op 100mg en 1 eitje maar helaas niet zwanger. toen nog een keer 100mg maar die sloeg ook weer niet aan. en nu dus aan de gonal f injecties....

heel veel succes meid!

8. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Ben super blij dat ik van die troep af ben!!!

Maar ik heb het 15 rondes gebruikt en niet zwanger geworden.

9. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Ik heb 8 rondes Clomid 50 mg gebruikt. Sloeg goed aan, kreeg een goede eisprong, maar helaas niet zwanger geraakt Vanaf deze ronde gebruik ik Clomid 100 mg in combinatie met IUI.

Overigens heb ik geen PCO, maar 'alleen' geen goede eirijping.

Deel Deze Pagina